Gå til innhold

Unnvikende personlighetsforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man ha denne diagnosen selv om man faktisk ikke unnviker alle sosiale situasjoner ?. Jeg føler jeg har denne diagnosen fordi jeg som oftest føler meg mindre verdt og underlegen andre. Men jeg kan ofte presse meg igjennom ting selv om det føles helt jævlig. Føler det er noe mer enn bare sosial angst. Men jeg evner også å føle meg trygg i noen sammenhenger.

Skrevet

Det kan man. I hvertfall hadde jeg denne diagnosen (og sosial fobi), og jeg var som deg.

Skrevet

Jeg har ingen diagnoser, men blir behandlet for sosial angst. Jeg kjenner meg igjen i det du skriver og jeg mistenker også at jeg har unnvikende pf. Hun jeg går til er bare sykepleier og kan ikke stille diagnose, men jeg vurderer å få henvisning til dps så jeg kanskje kan få litt ordentlig hjelp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...