Gå til innhold

Å starte en diskusjon i andres tråder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir uoversiktlig hva tråden egentlig handler om, og vanskelig for ts og fange opp eventuelle svar. Det er bedre å starte en egen tråd når det utvikler seg til egne diskusjoner i andres tråder.

Anonymous poster hash: e3c66...d5d

Skrevet

Det blir uoversiktlig hva tråden egentlig handler om, og vanskelig for ts og fange opp eventuelle svar. Det er bedre å starte en egen tråd når det utvikler seg til egne diskusjoner i andres tråder.

Skaff deg et nick hvis du vil at ting skal være oversiktlige.

Skrevet

Skaff deg et nick hvis du vil at ting skal være oversiktlige.

Det er forskjellige årsaker til at enkelte velger å være anonyme. Jer ser både risikoen og ulempen med å bruke fast nick over lengre tid. Det ble noe annet før når du kunne skifte nick når det passet og gamle innlegg beholdt det gamle.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Helt enig. Jeg har tatt opp dette mange ganger. Håper det kan respekteres.

Skrevet

Gleden med dol har jo alltid vært at trådene utviklet seg til å handle om mange andre ting enn starten.  Nå er den gleden borte og folk gidder ikke skrive mer.

Skrevet

57259895.jpgAnonymous poster hash: cbebc...bce

:-)

Anonymous poster hash: 84a54...591

Skrevet

Gleden med dol har jo alltid vært at trådene utviklet seg til å handle om mange andre ting enn starten.  Nå er den gleden borte og folk gidder ikke skrive mer.

Helt enig med deg. Det var dette som gjorde DOL til et interessant sted å henge, og det har kommet frem mange interessante problemstillinger som kanskje er fjernt fra det opprinnelige spørsmålet. Det gamle oppsettet gjorde dette mye mer oversiktlig, da slike digresjoner gjerne ble "sidetråder" og lette å hoppe over for de som bare var interessert i svar på hovedinnlegget. Slik det er i dag kommer jo alle innleggene etter hverandre uansett relevans.

Bare et hjertesukk fra sidelinjen :). Som et rent medisinsk forum hvor bare helt relevante svar bør med blir sikkert forumet til bedre hjelp for noen, men mange (antakelig inkl. meg) forsvinner på veien.

Gjest Gargamel
Skrevet

Det kommer an på hva slags tråd det er. Det er synd når noen stiller seriøse spørsmål og tråden blir full av svada og avsporinger. Spesielt synd når det er nye brukere.

Hvis tråden handler om pepperkaker eller TS selv er med på avsporingene er det ikke så farlig.

Skrevet

Det kommer an på hva slags tråd det er. Det er synd når noen stiller seriøse spørsmål og tråden blir full av svada og avsporinger. Spesielt synd når det er nye brukere.

Hvis tråden handler om pepperkaker eller TS selv er med på avsporingene er det ikke så farlig.

Men trådene handler jo ofte om pepperkaker eller trådstarter selv.:-)

Skrevet

57259895.jpg

Anonymous poster hash: cbebc...bce

:o

Anonymous poster hash: c793f...879

Skrevet

Men trådene handler jo ofte om pepperkaker eller trådstarter selv.:-)

Trådstarter selv er med på avsporingen, ikke at tråden handler om trådstarter. Jeg syns det er greit at diskusjonen utvides og ender opp ett annet sted enn starten. Alternativt vil det ikke bli noen særlig svar fordi folk kanskje er redd for å svare utenfor temaet. Det er vel ganske vanlig at en diskusjon gradvis endrer litt tema, det kan jo fortsatt være relevant selv om det ikke er et direkte svar på et spørsmål. Men fjås er ikke noe vits i.

Skrevet

det er jeg enig i

Anonymous poster hash: 0e986...bad

Skrevet

Trådstarter selv er med på avsporingen, ikke at tråden handler om trådstarter. Jeg syns det er greit at diskusjonen utvides og ender opp ett annet sted enn starten. Alternativt vil det ikke bli noen særlig svar fordi folk kanskje er redd for å svare utenfor temaet. Det er vel ganske vanlig at en diskusjon gradvis endrer litt tema, det kan jo fortsatt være relevant selv om det ikke er et direkte svar på et spørsmål. Men fjås er ikke noe vits i.

Hei!

Gode poeng jeg ikke hadde tenkt på før.

Det tror jeg gjør en samtale/ diskusjon mer personlig, og for min del er det ofte det jeg kan trekke lærdom av.

De helt formelle svarene, når ikke like godt inn, det satte du nå godt ord på. Takk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...