Gå til innhold

Medisinere bort - alltid smart?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva legger du i "så lenge det ikke finnes alternativer"?

Andre behandlingsmetoder.

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

19

• skrevet

13

• ISW

6

• Trollings

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er ikke noe galt med medisiner i  en periode. Det som er farlig er at kroppen blir avhengig. Jeg tror at det er alt for liten oppmerksomhet på at en og må se på andre ting. Eksempel er at medisinbruk kan kombineres med eks. riktig mat og fysisk trening. Målet må være å kunne redsusere bruken over tid, men det er selvfølgelig forskjeller. Det er viktig å kunne takle livets problemer vha både medisiener og  andre virkemidler.

MissAftereight
Skrevet

Nei det er ikke alltid rett å medisinere alt vekk. I mange tilfeller er det nødvendig. I noen tilfeller vil det være et spørsmål om utbytte og i andre tilfeller vil det vel være mer rett med alternativ behandling som psykoterapi ol. Så er det også en god del medisiner som man bare tar en periode inntil situasjonen har bedret seg. Svaret er hverken svart eller hvitt. Det må gjøres individuelle vurderinger og i et samarbeid mellom pasient og behandler (så fremst det ikke er snakk om alvorlige sinnslidelser). 

Skrevet

Jeg har stikk motsatt erfaring som deg. Så folk er forskjellige.

Anonymous poster hash: 131a5...e5e

Men hvis du har gått på benzo i 20 år, så har du jo ikke prøvd å takle angsten uten ennå? Da vil jo angsten fortsatt være der og det er jo derfor en ofte tenker at en absolutt må slike medisiner? Å være avhengig av slike medisiner for å takle hverdagen kan ikke være særlig godt. Det finnes så mange andre ting en kan gjøre. Enkelt å si kanskje, men det er sant. Jeg tror st hvis en bruker benzo i lengden vil den opprettholde og forverre angsten.

Anonymous poster hash: 5b2bf...804

Skrevet

Men hvis du har gått på benzo i 20 år, så har du jo ikke prøvd å takle angsten uten ennå? 

Selvfølgelig har jeg det. Jeg hadde angst i mange år før  begynte med bezno, og jeg har senere forsøkt helt uten benzo. Og det er heller ikke noe jeg tar daglig. Når jeg aldri hør behøvd å øke dosen får å få effekt, og en boks med 25 tabeletter varer 4-5 måndeder ser jeg ikke problemet.

Anonymous poster hash: 131a5...e5e

Skrevet

Målet må være å kunne redsusere bruken over tid, men det er selvfølgelig forskjeller. Det er viktig å kunne takle livets problemer vha både medisiener og  andre virkemidler.

Jeg er ikke uten videre enig i at målet må være å redusere medisinbruken over tid.  Noen ganger må man bruke medisiner resten av livet.  Det gjelder også for psykiske sykdommer.

Skrevet

Jeg er ikke uten videre enig i at målet må være å redusere medisinbruken over tid.  Noen ganger må man bruke medisiner resten av livet.  Det gjelder også for psykiske sykdommer.

Enig jeg hadde ikke klart meg uten medisiner på livstid

Skrevet

Hvorfor skal man medisinere bort problemene i så mange tilfeller? Er det smart?

Jeg tror ikke det alltid er smart å medisinere bort alt, tenker på all galskapen som er under medisiner. Tenk om vi ikke hadde fått tak i plutselig.

Skrevet

Jeg er ikke sikker på om medisiner (tenker spesielt på antipsykotika) ikke ødelegger sjansene for at problemer er forbigående... og gjør at du blir sykere enn du i utgangspunktet var når du slutter...

Individuelle vurderinger, ja, såklart. Men dette er ikke akseptert tankegang, og tas følgelig ikke med i regnestykket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...