Caylee Skrevet 18. desember 2014 Skrevet 18. desember 2014 De har vært innen noe innen bipolar, tilbakevendende depresjon osv. Dette er helt feil! Jeg så på et ark jeg hadde mange symptomer på borderline, men de brydde seg ikke for jeg føler meg ikke tom. Jeg føler meg aldri tom. Men jeg svinger så mye i himøret at det umulig kan være noe innen bipolar eller depresjon. Det svinger fra time til time nesten. For eksempel idag tidlig på skolen gjorde jeg ikke noen skoleoppgaver, holdte på å begyne å gråte og følte meg skikkelig depresiv. Tenkte at det er ikke vits jeg gjøre oppgaver for er død innen ferien er over uansett. Så litt senere på dagen blir humøret mye bedre, og jeg tenker langt fram i tid, og ja jeg skal bli vernepleier og få et liv. Hva faen? Går noe imot meg kan jeg bli skikkelig såret og få selvmordstanker og vurdere sterkt ta mitt liv. Neste dag er kanskje ting helt greit. Tror dette startet i 16 års alderen. Livet mitt er som en kokende gryte. Det er skummelt. 0 Siter
Mannmedfølelser Skrevet 18. desember 2014 Skrevet 18. desember 2014 Føler meg borderline selv jeg , finnes litt forskjellige symptomer men jeg tror ikke du trenger å ha alle. 0 Siter
larimar Skrevet 18. desember 2014 Skrevet 18. desember 2014 Det viktigste er jo at du får behandling for de symptomene du har. Jeg vet ikke hvor gammel du er men en personlighetsforstyrrelse er til stedet i mange år. 0 Siter
Caylee Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Skrevet 18. desember 2014 Føler meg borderline selv jeg , finnes litt forskjellige symptomer men jeg tror ikke du trenger å ha alle. Vondt å føle det slik. Kanskje du burde ta det opp? Det er sant.. tør ikke ta det opp heller.. men vurderer sterkt.. føler jeg får feil behandling. 0 Siter
Caylee Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Skrevet 18. desember 2014 Det viktigste er jo at du får behandling for de symptomene du har. Jeg vet ikke hvor gammel du er men en personlighetsforstyrrelse er til stedet i mange år. Det finnes behandling mot borderline, og denne behandlingen får jeg ikke fordi jeg ikke har diagnosen. Det virker ikke som de bryr seg om at svinger så mye at det er farlig (bokstavlig talt). Jeg bryr meg ikke om å få diagnosen bare for å ha den, men for å få bedre hjelp. Jeg vet om noen som går på kurs for å mestre daglige svingninger, og hva de skal gjøre i krisesituasjoner. Jeg får ingen hjelp til dette. Jeg er dritt lei dette. Jeg er 20, og jeg er ganske sikker jeg har hatt det i 4år. Jeg vet selvfølgelig ikke men mistenker det 0 Siter
ISW Skrevet 18. desember 2014 Skrevet 18. desember 2014 For å være helt ærlig har jeg vært innom denne tanken selv. Altså om du kan ha noe slikt. Men langt viktigere, dette er jo ikke noe som jeg (eller du) skal synse over. Dette må din behandler ta stilling til. Men du kan jo nevne neste gang at du er bekymret for det? 0 Siter
Mannmedfølelser Skrevet 18. desember 2014 Skrevet 18. desember 2014 Prøver å ta det opp. Men det blir ikke borte med en gang. Håper å finne en vei ut av det. 0 Siter
Caylee Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Skrevet 18. desember 2014 For å være helt ærlig har jeg vært innom denne tanken selv. Altså om du kan ha noe slikt. Men langt viktigere, dette er jo ikke noe som jeg (eller du) skal synse over. Dette må din behandler ta stilling til. Men du kan jo nevne neste gang at du er bekymret for det? Jeg er bare så misunnelig på de som får behandling mot vanskelige følelser og for å klare unngå gjøre dumme ting. Jeg skal ærlig si jeg har aldri fått hjelp til hvordan jeg skal takle mine følelser. Tror jeg skal nevne det. Har egentlig skjønt det for lenge siden, men har ikke villet på det opp. Skjønner ikke hvor de fikk bipolar fra, det er på jordet. De prøvde medisinere bort mine svingninger, men hva hjelper vel det når det ikke er det de trodde? Jeg trenger hjelp til å takle det 0 Siter
Caylee Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Skrevet 18. desember 2014 Prøver å ta det opp. Men det blir ikke borte med en gang. Håper å finne en vei ut av det. Tusen takk ^^ 0 Siter
larimar Skrevet 18. desember 2014 Skrevet 18. desember 2014 Hvis du tenker på DBT eller MBT så er det ikke nødvendig med en borderlinediagnose for å delta. Hvilken behandling får du nå da? 0 Siter
Caylee Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Skrevet 18. desember 2014 Litt sånn Kjenner meg så godt igjen.. Det forklarer hvorfor jeg alltid blir så urolig og redd hvis jeg føler noen er sur på meg. Den itense uroen for å bli avist er ille. 0 Siter
Caylee Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Skrevet 18. desember 2014 Hvis du tenker på DBT eller MBT så er det ikke nødvendig med en borderlinediagnose for å delta. Hvilken behandling får du nå da? Medisiner og samtaleterapi. Hva er forskjell på DBT og MTB? 0 Siter
Mannmedfølelser Skrevet 18. desember 2014 Skrevet 18. desember 2014 Vi er nok litt like der. Kjenner meg så godt igjen.. Det forklarer hvorfor jeg alltid blir så urolig og redd hvis jeg føler noen er sur på meg. Den itense uroen for å bli avist er ille. 0 Siter
Caylee Skrevet 18. desember 2014 Forfatter Skrevet 18. desember 2014 Vi er nok litt like der. Trist at du føler den uroen. Forferdelig følelse :-( du burde si det til noen. er selv dritt lei være redd for å såre andre hele tiden 0 Siter
Mannmedfølelser Skrevet 19. desember 2014 Skrevet 19. desember 2014 Jeg må prøve å finne en måte å komme meg ut av det. Det er også viktig for deg å prøve å få hjelp, ser nå at det muligens er en vei ut av det . Skulle bare ha funnet den da jeg var like ung som deg ikke nå da jeg er over dobbelt så gammel som deg. Sikkert gått glipp av mye. Du får prøve å lage deg en fin dag i dag.Trist at du føler den uroen. Forferdelig følelse :-( du burde si det til noen. er selv dritt lei være redd for å såre andre hele tiden 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. desember 2014 Skrevet 20. desember 2014 Tomhetsfølelse skal en ikke legge så mye vekt på. Det er tatt bort i de siste utgave av diagnosekriteriene. Jeg tror du har rett. 0 Siter
Caylee Skrevet 21. desember 2014 Forfatter Skrevet 21. desember 2014 Jeg må prøve å finne en måte å komme meg ut av det. Det er også viktig for deg å prøve å få hjelp, ser nå at det muligens er en vei ut av det . Skulle bare ha funnet den da jeg var like ung som deg ikke nå da jeg er over dobbelt så gammel som deg. Sikkert gått glipp av mye. Du får prøve å lage deg en fin dag i dag. Ja, det er bra du tenker slik. Får du hjelp av noen? Som man sier bedre sent enn aldri. Det er forsatt håp for deg! Tusen takk! Du også 0 Siter
Caylee Skrevet 21. desember 2014 Forfatter Skrevet 21. desember 2014 Tomhetsfølelse skal en ikke legge så mye vekt på. Det er tatt bort i de siste utgave av diagnosekriteriene. Jeg tror du har rett. Syns det er rart de ikke har forstått det. Men skal ta det opp neste gang. Orker ikke leve sånn mer 0 Siter
Mannmedfølelser Skrevet 21. desember 2014 Skrevet 21. desember 2014 Ja, det er bra du tenker slik. Får du hjelp av noen? Som man sier bedre sent enn aldri. Det er forsatt håp for deg! Tusen takk! Du også Går til psykolog håper det hjelper men jeg vet ikke føler egentlig at jeg blir veldig deprimert og suisidal mellom timene. Men får tro jeg finner en vei ut av det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.