AnonymBruker Skrevet 20. desember 2014 Skrevet 20. desember 2014 Tømmer meg for det meste jeg holder inne ellers. Våknet i dag med klump i magen over en utalelse et av mine barn kom med. Skummelt at alkohol skal være kilde til trøst og " selvtillit". Alternativ, være lite delaktig og i et mindre godt humør. Blir manisk og får munndiare og blir utadvendt av alkohol. Jeg har alkoholikere bakover i slekt og vet jeg må passe meg. Barna må ikke oppleve voksne sol blir annerledes , det tror jeg kan være både rart og skremmende. Dårlig samvittighet i dag. Hadde det fint sammen med andre på første gang på lenge, i dag har jeg grei følelse - men sa for mye, drakk for mye og var for annerledes enn jeg er. Leit og skammelig . Anonymous poster hash: a258b...441 0 Siter
skrevet Skrevet 20. desember 2014 Skrevet 20. desember 2014 Hvordan går det med terapien? Sånn jeg forstår så har mange et problem med å forene det man rent intellektuelt forstår, og faktisk handling... på en måte slik at selv om du tenker at noe er rett, så føler du det ikke... Det er sikkert ikke noe "umoralsk", det er vel bare en feil/symptom noen har... terapi tar sikte på å forbedre dette. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 20. desember 2014 Skrevet 20. desember 2014 Tømmer meg for det meste jeg holder inne ellers. Våknet i dag med klump i magen over en utalelse et av mine barn kom med. Skummelt at alkohol skal være kilde til trøst og " selvtillit". Alternativ, være lite delaktig og i et mindre godt humør. Blir manisk og får munndiare og blir utadvendt av alkohol. Jeg har alkoholikere bakover i slekt og vet jeg må passe meg. Barna må ikke oppleve voksne sol blir annerledes , det tror jeg kan være både rart og skremmende. Dårlig samvittighet i dag. Hadde det fint sammen med andre på første gang på lenge, i dag har jeg grei følelse - men sa for mye, drakk for mye og var for annerledes enn jeg er. Leit og skammelig .Anonymous poster hash: a258b...441 Hvis det var greit er det vel ikke noe å ha dårlig samvittighet for? 0 Siter
skrevet Skrevet 20. desember 2014 Skrevet 20. desember 2014 Hvis det var greit er det vel ikke noe å ha dårlig samvittighet for? Jeg syns ikke TS skal ha dårlig samvittighet, for jeg kan ikke tenke meg at dårlig samvittighet noensinne har vært positivt eller konstruktivt i menneskehetens historie. Men som mor til mindreårige, bør hun unngå å drikke alkohol når hun har en ustabil psyke. Det handler selvsagt ikke om alkoholen i seg selv, men hvordan man reagerer på det eller takler det. Folk er veldig forskjellige her. Hvis man bare blir sløv og rolig, så ser jeg ikke problemet. Men som TS sier det, så er det anderledes enn dette. (Beklager om jeg oppfattes som "skarp" eller belærende. Jeg har en veldig argumentativ måte å kommunisere på. Det ligger ikke noe personlig i det.) 0 Siter
stjernestøv Skrevet 20. desember 2014 Skrevet 20. desember 2014 Jeg syns ikke TS skal ha dårlig samvittighet, for jeg kan ikke tenke meg at dårlig samvittighet noensinne har vært positivt eller konstruktivt i menneskehetens historie. Men som mor til mindreårige, bør hun unngå å drikke alkohol når hun har en ustabil psyke. Det handler selvsagt ikke om alkoholen i seg selv, men hvordan man reagerer på det eller takler det. Folk er veldig forskjellige her. Hvis man bare blir sløv og rolig, så ser jeg ikke problemet. Men som TS sier det, så er det anderledes enn dette. (Beklager om jeg oppfattes som "skarp" eller belærende. Jeg har en veldig argumentativ måte å kommunisere på. Det ligger ikke noe personlig i det.) Ja hvis hun blir enda mer ustabil ab alkoholen bør hun unngå det. 0 Siter
Gjest Skrevet 20. desember 2014 Skrevet 20. desember 2014 Alkohol skal ikke være nervemedisin . Jeg drakk for å fungere kommentaren fra barnet bet seg imidlertid fast - samtidig er det så godt å kjenne at jeg lever..ble sprudlende og jeg har ofte hørt jeg blir så hyggelig av noen glass vin. Hvit vin vel og merke.Dagen derpå er jeg ofte kreativt ladd og ser og sanser og får lyst til å skape . Slik har det vært i dag- nøt juledekorerte gater og har begynt på en egenprodusert julegave i siste liten. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2014 Skrevet 21. desember 2014 Alkohol skal ikke være nervemedisin . Jeg drakk for å fungere kommentaren fra barnet bet seg imidlertid fast - samtidig er det så godt å kjenne at jeg lever..ble sprudlende og jeg har ofte hørt jeg blir så hyggelig av noen glass vin. Hvit vin vel og merke.Dagen derpå er jeg ofte kreativt ladd og ser og sanser og får lyst til å skape . Slik har det vært i dag- nøt juledekorerte gater og har begynt på en egenprodusert julegave i siste liten. De fleste i Norge drikker ca en gang i uken og det er ansett som normalt. Men det er klart at det har mye å si hvor mye man drikker når man drikker. Hvor ofte drikker du alkohol og hvor stort inntak har du da? Anonymous poster hash: c2917...b41 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.