Gå til innhold

Om høytidelighet og å være formell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det passer vel godt i jula, for jula skal jo være litt høytidelig, synes jeg.

Men jeg sliter litt med det formelle. Det er så formelt rundt bordet julemiddagen og jeg blir litt stiv selv om det er familie. Jeg har samme humor som broren min egentlig, men når vi ler godt sammen, føler jeg at vi gjør noe "feil" i forhold til min svigerinne som ikke har samme humor. Jeg merker jo at hun synes jeg er litt "barnslig" noen ganger. Jeg lurer virkelig å om jeg har blitt spenna gæern som er sånn på vakt ovenfor henne! Det er ingen andre der jeg er sånn ovenfor.

Kan jeg fortsette å le av de samme teite ting som jeg synes er morsomt, eller bør jeg moderere meg å være mer formell? Jeg føler meg så stiv da:(

Gjest Gargamel
Skrevet

Dette var et enkelt spørsmål. Du kan trygt være deg selv og gi f i om hun synes humoren din er barnslig.

Skrevet

Det passer vel godt i jula, for jula skal jo være litt høytidelig, synes jeg.

Men jeg sliter litt med det formelle. Det er så formelt rundt bordet julemiddagen og jeg blir litt stiv selv om det er familie. Jeg har samme humor som broren min egentlig, men når vi ler godt sammen, føler jeg at vi gjør noe "feil" i forhold til min svigerinne som ikke har samme humor. Jeg merker jo at hun synes jeg er litt "barnslig" noen ganger. Jeg lurer virkelig å om jeg har blitt spenna gæern som er sånn på vakt ovenfor henne! Det er ingen andre der jeg er sånn ovenfor.

Kan jeg fortsette å le av de samme teite ting som jeg synes er morsomt, eller bør jeg moderere meg å være mer formell? Jeg føler meg så stiv da:(

Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke brydd meg om hva hun mener. Hva er det verste som kan skje hvis hun ikke liker det? Det viktigste er å være deg selv. Le av det du syns er morsomt. Skal du late som du er en annen på grunn av henne vil nok kvelden bli veldig mye vanskeligere, og ikke minst mer slitsom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...