Gå til innhold

MISTER KRAFT I FINGRE/HENDER


Bacca

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste opplevd å miste kraft i fingrene/hendene. Det har tidligere skjedd bare en sjelden gang, men de siste ukene har det skjedd veldig ofte.

Det er verst på morgenen, noen ganger gir det seg etter noen timer, mens andre ganger kan det vare hele dagen.

Jeg har ingen problemer med å bevege armer/hender/fingre, og opplever ingen smerte, nummenhet eller prikking, bare at jeg er betydelig svakere i fingrene/hendene enn vanlig. Ikke så svak at jeg ikke kan holde ting, men jeg kan ha problemer med f.eks. å få knyttet skolissene, eller gripe fast i litt tyngre ting.

Har noen peiling på hva dette kan være?

 

Har søkt litt på nettet og får opp artikler om karpal tunnel syndrom, ME, fibromyalgi, men får ikke beskrivelsene av disse til å stemme helt med mine symptomer.

 

Litt andre ting om min helsetilstand (kanskje ingen relevans, bare nevner det for sikkerhets skyld): Jeg er sterkt overvektig og i dårlig form. Har litt hjerteproblemer; hadde hjertekrampe for noen år siden, og har til tider mye dobbeltslag. Har det siste året opplevd innimellom å hovne opp i føttene. Har hatt lungeødem (væske i lungene, ikke så ille at jeg måtte på sykehus, gikk over i løpet av noen timer) et par ganger i høst. Tisset blod i to-tre dager i høst. Har i mange år hatt en del smerter i rygg og andre ledd (men det er vel knyttet til overvekt og dårlig form). Hadde voldsomme smerter bak venstre øye (hvis jeg skulle se på noe som var nærmere enn en armlengdes avstand) i to-tre dager i vår.

 

Jeg har litt sosial angst/fobi, og det er derfor vanskelig for meg å oppsøke lege, så jeg har ikke vert til lege for noen av disse tingene.

 

På forhånd tusen takk for svar :-)

 

(Mann, 40+)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har i det siste opplevd å miste kraft i fingrene/hendene. Det har tidligere skjedd bare en sjelden gang, men de siste ukene har det skjedd veldig ofte.

 

 

Du får da altså kraften tilbake, og det er jo bra.

Vanskelig å si hva det er, men kanskje noen nerver i klem.

Virker som om du er litt inne i en dårlig sirkel.

Synes du skal kontakte legen din.

Så får du sikkert hjelp til å komme i ok form.

Om det kan hjelpe så har jeg selv hatt en slags legeangst.

Tok masse blodprøver i høst - 12 år siden sist.

Men veldig godt å ta steget dit.

Lykke til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...