umakenverdt Skrevet 21. desember 2014 Skrevet 21. desember 2014 Stoppet sykepenger . Blir så lei meg og må orke å be fastlege om dok:(((. Huff Jeg har forståelse for at det kan føles slitsomt og veldig tungt å forholde deg til alt som skjer for tiden. Når dette kommer på toppen av alt annet, har jeg forståelse for at det må kjennes som en kamp. Men forsøk å fokusere på at dette er reglene som NAV må følge. Det har som flere andre er inne på ingenting med deg personlig å gjøre. Forsøk å puste ut, og akseptere at dette bare er noe som må gjøres og som ikke er ment å ramme deg personlig. Jeg sender deg de beste ønsker for din videre vei. 0 Siter
Gjest Skrevet 21. desember 2014 Skrevet 21. desember 2014 Nå synes jeg du oppfører deg både barnslig og trassig, namnlaus. Du kan bedre enn dette. ok, kanskje .. Hater å forholde meg til den instansen - dessverre avhengig av pengene deres:(( 0 Siter
XbellaX Skrevet 21. desember 2014 Skrevet 21. desember 2014 ok, kanskje .. Hater å forholde meg til den instansen - dessverre avhengig av pengene deres:(( Det har jeg ingen problemer med å skjønne, det kan garantert være en prøvelse. Trekk pusten og tenk at dette er regler for alle og utfordre tankene dine som går på at dette kun gjelder deg, presenter alternative tanker for deg selv. 0 Siter
Gjest Skrevet 21. desember 2014 Skrevet 21. desember 2014 Det har jeg ingen problemer med å skjønne, det kan garantert være en prøvelse. Trekk pusten og tenk at dette er regler for alle og utfordre tankene dine som går på at dette kun gjelder deg, presenter alternative tanker for deg selv. begriper ikke .. I brev står det stopp fra 12/12. Jeg fikk utbetaling 12/12. Kan det bety at brevet ikke stemmer? 0 Siter
Psykojenta Skrevet 21. desember 2014 Skrevet 21. desember 2014 begriper ikke .. I brev står det stopp fra 12/12. Jeg fikk utbetaling 12/12. Kan det bety at brevet ikke stemmer? Betyr nok at 12.12-14 var siste utbetaling før du evt får mer sykepenger. Dette for at du skal få tid til å skaffe legeerklæring fram til 12.01-15 0 Siter
XbellaX Skrevet 21. desember 2014 Skrevet 21. desember 2014 begriper ikke .. I brev står det stopp fra 12/12. Jeg fikk utbetaling 12/12. Kan det bety at brevet ikke stemmer? Ingen aning, men istedet for å bruke for mye energi på dette er det ikke verre enn å ta en kort telefon til din saksbehandler. 0 Siter
XbellaX Skrevet 21. desember 2014 Skrevet 21. desember 2014 Huff Jeg skal ikke frata deg grunn til bekymring altså, om du heller ønsker å bruke flere timer på dette står du fritt til det ;-) Synes forøvrig Psykojenta sitt svar virker veldig fornuftig. 0 Siter
Trine Skrevet 21. desember 2014 Skrevet 21. desember 2014 Jeg forstår ikke helt. Jeg får aap og gjør jo ikke noe for å få det. Jeg er hos legen ca en gang i mnd og da regner jeg med at hun sender inn det nav trenger. Får du ikke oppfølging av legen din? Eller har du kanskje ikke fått med deg at man kun får innvilget aap for en periode, jeg fikk et år og antar at jeg da må søke på nytt før det året har gått. Eller får du sykepenger slik som man får av arbeidsgiver? Høres ihvertfall ut som at du burde be om tettere oppfølging av enten nav eller legen din slik at noen kan informere deg om hva du må gjøre. 0 Siter
slabbedask Skrevet 21. desember 2014 Skrevet 21. desember 2014 Jeg forstår ikke helt. Jeg får aap og gjør jo ikke noe for å få det. Jeg er hos legen ca en gang i mnd og da regner jeg med at hun sender inn det nav trenger. Får du ikke oppfølging av legen din? Eller har du kanskje ikke fått med deg at man kun får innvilget aap for en periode, jeg fikk et år og antar at jeg da må søke på nytt før det året har gått. Blir i utgangspunktet automatisk forlenget, jeg trengte ihvertfall ikke søke. 0 Siter
Trine Skrevet 21. desember 2014 Skrevet 21. desember 2014 Blir i utgangspunktet automatisk forlenget, jeg trengte ihvertfall ikke søke. Ok, det er jo bra for det var ikke så gøy å fylle ut alle papirene. Men jeg forstår ikke at de bare stopper utbetalingen med mindre ts ikke følger opp legetimene hn får. 0 Siter
Gjest Skrevet 21. desember 2014 Skrevet 21. desember 2014 Takk for innspill alle. Ok / jeg går ikke på aap. Sykepenger . Tror lege kan hjelpe , vedk bryr seg . Men hater å " mase" på lege utenom oppsatt time:( har sagt hva det gjelder på slik e bestilling . Kanskje slipper jeg å dukke opp. Tror psykolog syns jeg skulle vente litt med jobb.... Jeg er ikke happy for det om nav skulle tro det:( 0 Siter
Trine Skrevet 21. desember 2014 Skrevet 21. desember 2014 Takk for innspill alle. Ok / jeg går ikke på aap. Sykepenger . Tror lege kan hjelpe , vedk bryr seg . Men hater å " mase" på lege utenom oppsatt time:( har sagt hva det gjelder på slik e bestilling . Kanskje slipper jeg å dukke opp. Tror psykolog syns jeg skulle vente litt med jobb.... Jeg er ikke happy for det om nav skulle tro det:( Ok, om du er sykemeldt så er det jo viktig at nav får denne sykemeldingen og den må jo fornyes. Men tror legen må sende inn mer dokumentasjon om du har vært sykemeldt en stund også må du gå på alle møter som nav setter opp til deg ellerså kan de trekke sykepengene. Tror ihvertfall du skal ha et tilretteleggingsmøte med nav og arb.giver, om ikke det er spesielt for IA-bedrifter. 0 Siter
Gjest Skrevet 21. desember 2014 Skrevet 21. desember 2014 Har ikke arb giver . Orker visst ikke tenke mer nav nå i kveld- blir uhyre uvel 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.