Gå til innhold

Nav er etter meg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stoppet sykepenger . Blir så lei meg og må orke å be fastlege om dok:(((. Huff

Jeg har forståelse for at det kan føles slitsomt og veldig tungt å forholde deg til alt som skjer for tiden. Når dette kommer på toppen av alt annet, har jeg forståelse for at det må kjennes som en kamp.

Men forsøk å fokusere på at dette er reglene som NAV må følge. Det har som flere andre er inne på ingenting med deg personlig å gjøre. Forsøk å puste ut, og akseptere at dette bare er noe som må gjøres og som ikke er ment å ramme deg personlig. Jeg sender deg de beste ønsker for din videre vei.

Skrevet

Nå synes jeg du oppfører deg både barnslig og trassig, namnlaus. Du kan bedre enn dette.

ok, kanskje .. Hater å forholde meg til den instansen - dessverre avhengig av pengene deres:((
Skrevet

ok, kanskje .. Hater å forholde meg til den instansen - dessverre avhengig av pengene deres:((

Det har jeg ingen problemer med å skjønne, det kan garantert være en prøvelse. Trekk pusten og tenk at dette er  regler for alle og utfordre tankene dine som går på at dette kun gjelder deg, presenter alternative tanker for deg selv.

Skrevet

Det har jeg ingen problemer med å skjønne, det kan garantert være en prøvelse. Trekk pusten og tenk at dette er regler for alle og utfordre tankene dine som går på at dette kun gjelder deg, presenter alternative tanker for deg selv.

begriper ikke .. I brev står det stopp fra 12/12. Jeg fikk utbetaling 12/12. Kan det bety at brevet ikke stemmer?
Skrevet

begriper ikke .. I brev står det stopp fra 12/12. Jeg fikk utbetaling 12/12. Kan det bety at brevet ikke stemmer?

Betyr nok at 12.12-14 var siste utbetaling før du evt får mer sykepenger. Dette for at du skal få tid til å skaffe legeerklæring fram til 12.01-15

Skrevet

Ingen aning, men istedet for å bruke for mye energi på dette er det ikke verre enn å ta en kort telefon til din saksbehandler.

Skrevet

Huff

Jeg skal ikke frata deg grunn til bekymring altså, om du heller ønsker å bruke flere timer på dette står du fritt til det ;-)

Synes forøvrig Psykojenta sitt svar virker veldig fornuftig.

Skrevet

Jeg forstår ikke helt. Jeg får aap og gjør jo ikke noe for å få det. Jeg er hos legen ca en gang i mnd og da regner jeg med at hun sender inn det nav trenger. Får du ikke oppfølging av legen din? Eller har du kanskje ikke fått med deg at man kun får innvilget aap for en periode, jeg fikk et år og antar at jeg da må søke på nytt før det året har gått. Eller får du sykepenger slik som man får av arbeidsgiver? Høres ihvertfall ut som at du burde be om tettere oppfølging av enten nav eller legen din slik at noen kan informere deg om hva du må gjøre.

Skrevet

Jeg forstår ikke helt. Jeg får aap og gjør jo ikke noe for å få det. Jeg er hos legen ca en gang i mnd og da regner jeg med at hun sender inn det nav trenger. Får du ikke oppfølging av legen din? Eller har du kanskje ikke fått med deg at man kun får innvilget aap for en periode, jeg fikk et år og antar at jeg da må søke på nytt før det året har gått.

Blir i utgangspunktet automatisk forlenget, jeg trengte ihvertfall ikke søke.

Skrevet

Blir i utgangspunktet automatisk forlenget, jeg trengte ihvertfall ikke søke.

Ok, det er jo bra for det var ikke så gøy å fylle ut alle papirene. Men jeg forstår ikke at de bare stopper utbetalingen med mindre ts ikke følger opp legetimene hn får.

Skrevet

Takk for innspill alle. Ok / jeg går ikke på aap. Sykepenger . Tror lege kan hjelpe , vedk bryr seg . Men hater å " mase" på lege utenom oppsatt time:( har sagt hva det gjelder på slik e bestilling . Kanskje slipper jeg å dukke opp. Tror psykolog syns jeg skulle vente litt med jobb.... Jeg er ikke happy for det om nav skulle tro det:(

Skrevet

Takk for innspill alle. Ok / jeg går ikke på aap. Sykepenger . Tror lege kan hjelpe , vedk bryr seg . Men hater å " mase" på lege utenom oppsatt time:( har sagt hva det gjelder på slik e bestilling . Kanskje slipper jeg å dukke opp. Tror psykolog syns jeg skulle vente litt med jobb.... Jeg er ikke happy for det om nav skulle tro det:(

Ok, om du er sykemeldt så er det jo viktig at nav får denne sykemeldingen og den må jo fornyes. Men tror legen må sende inn mer dokumentasjon om du har vært sykemeldt en stund også må du gå på alle møter som nav setter opp til deg ellerså kan de trekke sykepengene. Tror ihvertfall du skal ha et tilretteleggingsmøte med nav og arb.giver, om ikke det er spesielt for IA-bedrifter.

Skrevet

Har ikke arb giver . Orker visst ikke tenke mer nav nå i kveld- blir uhyre uvel

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...