Gå til innhold

Middagsgjester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde bedt to venner på middag i dag. Den ene uteble og den andre dukket opp drit full med mål om å spise seg syk for å slippe å reise til familien i jula. 

Han spiste nesten en kg kjøttkaker med tilbehør og underveis trengte han røykepauser. I en pause mistet han røyken i tallerkenen og plukket den opp og spiste like godt opp asken. Jeg ble kvalm.

Nå føler jeg meg psyk. Det skal sies at jeg ba han gå. Jeg føler meg helt ødelagt.

Hvordan ville andre taklet dette? 

Anonymous poster hash: 41dd2...c55
Skrevet

Jeg hadde bedt to venner på middag i dag. Den ene uteble og den andre dukket opp drit full med mål om å spise seg syk for å slippe å reise til familien i jula. 

Han spiste nesten en kg kjøttkaker med tilbehør og underveis trengte han røykepauser. I en pause mistet han røyken i tallerkenen og plukket den opp og spiste like godt opp asken. Jeg ble kvalm.

Nå føler jeg meg psyk. Det skal sies at jeg ba han gå. Jeg føler meg helt ødelagt.

Jeg ville ikke havnet i en slik situasjon in the first place, dvs stoppet det allerede før det eskalerte. 

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg er enig med Kayia , jeg ville heller ikke kommet i en slik situasjon.

Jeg ville bedt vedkommende gå før kom inn.

Skjønner at du føler deg syk av sånt, du må nok lære deg å si i fra/ sette grenser mye før.

(grunnen til at jeg av og til fortsatt skriver Hei, er at jeg gjør det når det er en ny tråd, der jeg første gang er inne, ellers prøver jeg unngå skrive Hei. Jeg skjønner systemet nokså godt, men jeg prøver bevare min egen nødvendige høflighet og regelfesting)

Endret av Madelenemie
Skrevet

Dette var trist å lese, sitter du ofte med den følelsen? Er dette en type situasjoner du kjenner igjen fra tidligere?

Gjest gjesteleser
Skrevet

Jeg ville stoppet ham i døra. Har jeg invitert noen på middag er det ikke greit at de dukker opp full, da får de bare gå igjen. Maten kan jeg fryse ned!

Skrevet

Nå har jeg skrubbet kjøkkenet med salmiakk.Ikke en smule igjen av tidligere i dag. 

Skrevet

Syns det var frekt gjort av vennen din. Han burde tatt hensyn til deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...