Gå til innhold

Når man ikke ser noe lys i tunnelen

Anbefalte innlegg

Mannmedfølelser
Skrevet

Når man ikke ser noe lys i tunnelen og det egentlig ser bare svart ut og dagene går med til å tenke på at verden hadde vært ett bedre sted uten meg hva skal man gjøre . Fins det noe god medisin som kan hjelpe eller nå man bare gi opp.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Sannsynligvis skyldes det en depresjon. Da hjelper antidepressiva.

(Ja, ikke på riktig alle, så dere som det ikke hjelp på trenger ikke å komme med nye vitnesbyrd her).

Skrevet

Jeg syns venlafaxin hjelper litt, men de får meg til å drømme veldig mye rart på natta også svetter jeg på natta. Akkurat det er litt slitsomt, men nå ser ihvertfall ikke absolutt alt svart ut når jeg er våken lenger.

Skrevet

Cipralex og Wellbutrin skal fungere veldig bra for mange :)
Håper du ikke gir opp, det er verdt å prøve noe meds om ikke anna. I tillegg kan det hjelpe med litt samtale med fagperson/fastlege

Lykke til ;)

Skrevet

Når man ikke ser noe lys i tunnelen og det egentlig ser bare svart ut og dagene går med til å tenke på at verden hadde vært ett bedre sted uten meg hva skal man gjøre . Fins det noe god medisin som kan hjelpe eller nå man bare gi opp.

Når han du time hos psykologen neste gang? Har du fortalt hvor ille det er?

Pleier psykolog hjelpe deg med mestringstrategier, måter å takle følelser eller er det mer å prate om hvordan ting er og ferdig med det?

Beklager at det ble så mange spørsmål. Håper du klarer deg greit akuratt nå.

Mannmedfølelser
Skrevet

Har ikke time før til neste år, forteller hvordan jeg har det. Men en time går så fort at jeg bare får fortalt litt, men har ikke fått noen mestringstategier . Det føles bare som jeg ikke kommer noen vei , når jeg er ferdig med timen har jeg bare fått fortalt litt om hvordan jeg har det og så kommer neste time og da forteller jeg hvordan jeg har hatt det og føler at vi ikke har noen framdrift. Kunne trengt 4timer hver gang. Da kunne det hende jeg hadde kommet noen vei. Veldig frustrerende .

Skrevet

Har ikke time før til neste år, forteller hvordan jeg har det. Men en time går så fort at jeg bare får fortalt litt, men har ikke fått noen mestringstategier . Det føles bare som jeg ikke kommer noen vei , når jeg er ferdig med timen har jeg bare fått fortalt litt om hvordan jeg har det og så kommer neste time og da forteller jeg hvordan jeg har hatt det og føler at vi ikke har noen framdrift. Kunne trengt 4timer hver gang. Da kunne det hende jeg hadde kommet noen vei. Veldig frustrerende .

Er det DPS du går på?

Mitt råd er du burde ta opp på telefon at du ønsker oftere time. Og be om et bedre opplegg hvis du føler for det.

Skjønner hva du mener. Man får ikke mye ut av timene når det er sjeldent, og ikke varer så lenge heller. Kan føles som det går veldig sagte fremover

Mannmedfølelser
Skrevet

Ja dps . Jeg får prøve å ønske meg flere timer i julegave , men jeg har ikke noe tro på at det ligger under treet i år.

Skrevet

Ja dps . Jeg får prøve å ønske meg flere timer i julegave , men jeg har ikke noe tro på at det ligger under treet i år.

Hvis du ikke får flere timer burde de iallfall komme med en god begrunnelse på hvorfor ikke. Men du har rett, det er nok ikke så enkelt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...