Gå til innhold

NHD/ Ok bruk av Cosylan??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter psykisk og nå har jeg pådratt meg forkjølelse og hoste. Har Cosylan i hus og føler at det er veldig godt å bruke det når jeg skal legge meg.. Sovner på et blunk. Er det ok bruk å bruke det over jula? (Kun på kveldstid.) Og ja, jeg har hoste også..

Anonymous poster hash: f1f79...807

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis du er sikker på at du kan slutte over jul, er vel ikke dette så ille.

Skrevet

Hvis du er sikker på at du kan slutte over jul, er vel ikke dette så ille.

Hvor lenge er det ok å bruke Cosylan før det kan være fare for å utvikle avhengighet..?

Skrevet

Hvor lenge er det ok å bruke Cosylan før det kan være fare for å utvikle avhengighet..?

Det kommer an på hvor lett du blir avhengig. Felleskatalogen sier bare at langvarig bruk kan føre til avhengighet, men de definerer ikke "langvarig". Men om du bare tar det på kvelden kan du nok trygt bruke det til forkjølelsen gir seg 1-2 uker kan jeg ikke tenke meg er noe problem. Jeg fikk ihvertfall beskjed om at jeg kunne ta det i to uker, men om hosten ikke hadde gitt seg til da så måtte jeg få time hos legen. Men om du er forkjøla så er det en fordel å ikke ta for mye hostehemmende midler for grunnen til at man hoster gjerne er at noe vil ut og man blir fortere frisk om man hoster. Var ihvertfall det legen sa til meg. Har du slimhoste så må det ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...