AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 Skrevet 22. desember 2014 Hva er verst og skaper størst funksjonsnedsettelse? Kan det sammenlignes? Jeg mener det klart verste er å ha angst og være deprimert *samtidig*. Anonymous poster hash: 95ad6...c9f 0 Siter
Trine Skrevet 22. desember 2014 Skrevet 22. desember 2014 Det er vel litt individuelt hva som er værst. Å ha begge deler samtidig er nok det værste. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2014 Skrevet 22. desember 2014 Depresjon er i mine øyne det verste om den er altoppslukende. Angst kommer mer i bølger og man kan ved angst evne å se lyspunkter, ha timers pause fra osv. Depresjon er mer et eneste svart hull. Anonymous poster hash: 86243...dc4 0 Siter
larimar Skrevet 23. desember 2014 Skrevet 23. desember 2014 Jeg tror nok det er veldig individuelt. Alvorlighetsgraden spiller nok en stor rolle også. Mange kan vel fungere relativt godt med milde symptomer på angst og/eller depresjon, men funksjonsnivået faller vel desto mer alvorligere tilstanden er. For min egen del hadde jeg valgt mild angst over depresjon, men jeg hadde uten tvil valgt alvorlig depresjon over alvorlig panikkangst. 0 Siter
Cammomille Skrevet 26. desember 2014 Skrevet 26. desember 2014 Nå er jeg plaget av begge deler i perioder. Har en PTSD diagnose med mye panikkangst. Angsten blir så absolutt da det baller på seg og baller på seg til det blir angst i alle settinger og situasjoner. Jeg er "lykkelig" i de periodene jeg er depressiv. Det er stabilt og forutsigbart i motsetninger til angsten som svinger voldsomt. Det er min erfaring. Jeg velger glatt depresjonen over angsten jeg sliter med. Tror nok det er veldig individuelt hvordan de forskjellige delene påvirker oss. 0 Siter
missmas Skrevet 26. desember 2014 Skrevet 26. desember 2014 sliter ikke så mye med angst, men ingenting er verre for meg enn depresjon, fordi det rett og slett er et SMERTEHELVETE! helt uutholdelig, der bare døden kan befri meg. heldigvis hjelper medisiner da. så jeg slipper ha det sånn. tror ikke jeg ha hadde levd til jeg ble 25 en gang uten medisiner. har en kusine som valgte bort livet da hun var 32. ser for meg at hun ikke fikk medisiner 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 Skrevet 26. desember 2014 Hva er verst og skaper størst funksjonsnedsettelse? Kan det sammenlignes? Jeg mener det klart verste er å ha angst og være deprimert *samtidig*. Anonymous poster hash: 95ad6...c9f Det kan sikkert variere med alvorlighetsgrad av de to. Uansett tror jeg selvsagt at de fleste ser fordelen av å et problem å slite med, kontra to. Angst og depresjon kan også "henge tett sammen", og problemer med det ene, kan føre til problemer med det andre. Når det er sagt, vil jeg si at den største, akutte og alvorligste trusselen for min helse og eksistens har kommet som direkte følge av depresjon. Anonymous poster hash: 56327...7eb 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.