DoleMari Skrevet 22. desember 2014 Skrevet 22. desember 2014 Noen med ADHD her? Jeg kjenner meg igjen i punkt: 2 ( det gjelder til dels økonomi og vansker med planlegging) 3 ( kjenner meg igjen i alt) 4 ( minus holde avtaler, det gjør jeg). Kvalifiserer det for å ta en utredning for ADHD? Fire typiske kjennetegn på ADHD i voksen alder: 1. Oppmerksomhetsproblemer. Du blir lett avledet, klarer ikke opprettholde konsentrasjonen over tid og går glipp av muntlige beskjeder. 2.Impulsivitet. Du handler uten å tenke over konsekvensene, avbryter før andre har snakket ferdig og klarer ikke å stå i kø. 3. Uro. Dels som ytre uro: Vansker med å sitte stille i møter, stadig skifte av sittestilling og mye fikling. Dels som indre uro: Vedvarende følelse av rastløshet og problemer med å slappe av. 4. Organiseringsvansker. Dette kan være alt fra forsentkomming til å glemme avtaler, eller at du dobbeltbooker, sliter med å holde oversikt over personlige eiendeler og har problemer med å opprettholde orden i hjem og på arbeidsplass. 0 Siter
DoleMari Skrevet 22. desember 2014 Forfatter Skrevet 22. desember 2014 Sorry, ble litt rotete. Klippet fra et en side, henger igjen noen formateringer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.