Gå til innhold

Lavt stoffskifte og psykisk syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er nok ikke så lavt at jeg får tilbud om behandling. Det har rast nedover med meg i høst. Tror ikke det er mer å hente på psykofarma. Men er det egentlig det rette å prøve å endre på psykofarma når det ikke er blitt forsøkt behandling av stoffskifte? Jeg har bestilt time hos fastlegen før jeg skal til psykiateren og ønsker å vite om det kan være en fordel å presse på litt for å få lov til å forsøke levaxin. Psykiateren sendte meg til fastlegen for han ønsket å se om levaxin hadde effekt før han forsøkte endringer, og nå nærmer det seg neste time og ingenting er forsøkt

Anonymous poster hash: 5faee...318

Skrevet

Det er nok ikke så lavt at jeg får tilbud om behandling. Det har rast nedover med meg i høst. Tror ikke det er mer å hente på psykofarma. Men er det egentlig det rette å prøve å endre på psykofarma når det ikke er blitt forsøkt behandling av stoffskifte? Jeg har bestilt time hos fastlegen før jeg skal til psykiateren og ønsker å vite om det kan være en fordel å presse på litt for å få lov til å forsøke levaxin. Psykiateren sendte meg til fastlegen for han ønsket å se om levaxin hadde effekt før han forsøkte endringer, og nå nærmer det seg neste time og ingenting er forsøkt

Hvorfor får du ikke forsøke Levaxin?

Skrevet

slabbedask, on 23 Dec 2014 - 07:36, said:

Hvorfor får du ikke forsøke Levaxin?

Jeg vet ikke. Legen sendte forespørsel til medisinsk avd. og de har "avvist" tidlig denne måneden. Hva de nå enn mener med det. Jeg har prøvd å få svar både på legesenteret og medisinsk avdeling men har ikke fått noe svar. Derfor bestilte jeg ny time før jeg skal til behandler så jeg ihvertfall vet hva jeg har å forholde meg til. Anonymous poster hash: 5faee...318
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva er verdiene av T4/TSH?

Skrevet

Hva er verdiene av T4/TSH?

Ft4 er på 7 og tsh 1,9

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

TSH er helt normalt, og T4 er like under normalområdet.

Jeg syne ikke du skal ha for store forhåpninger til at det du plages med skyldes stoffskiftet.

Men uansett, jeg forstår ikke hvorfor ikke en kan la deg prøve Levaxin.

Skrevet

TSH er helt normalt, og T4 er like under normalområdet.

Jeg syne ikke du skal ha for store forhåpninger til at det du plages med skyldes stoffskiftet.

Men uansett, jeg forstår ikke hvorfor ikke en kan la deg prøve Levaxin.

Ok. Det var vel egentlig mitt siste håp. Ikke at jeg hadde de store forhåpningene. Men et håp er nå det det er likevel.

Skrevet (endret)

Ok. Det var vel egentlig mitt siste håp. Ikke at jeg hadde de store forhåpningene. Men et håp er nå det det er likevel.Anonymous poster hash: 5faee...318

Jeg hadde også stoffskifte rett under normalnivået. Dessverre hadde Levaxin og normalisering av stoffskiftet ingen innvirkning på det psykiske.

Endret av slabbedask
Skrevet

Jeg hadde også stoffskifte rett under normalnivået. Dessverre hadde Levaxin og normalisering av stoffskiftet ingen innvirkning på det psykiske.

Det kunne ha stemt med at det raser nedover samtidig som stoffskifte gikk ned, etter en lang periode jeg var frisk. Det begynte litt gradvis før det, men det er først på sensommeren jeg har måttet innse at jeg er syk igjen. Nå har jeg heller ingen forklaring på at det gikk ned igjen. Vet ikke mer å ta tak i. Samtidig er jeg oppgitt og sliten og orker ikke ta tak i så mye lenger heller.

Men det går opp og ned, så jeg må jo bare gripe tak i de bedre tidene.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår meg ikke på dett nye opplegget her inne. Det er lenge siden jeg har vært aktiv her. Når jeg nå vil svare trådstarter, vet jeg ikke om jeg gjør det riktig en gang.

Til trådstarter: Jeg trodde/var rimelig sikker på at jeg på ny hadde fått en bipolar depresjon igjen. Men da fastlegen tok blodprøver av meg viste det seg at jernlagrene og d-vitaminlagrene var veldig lave. Med aktiv behandling en stund nå, er jeg mye mye bedre. Vil bare si at selv om stoffskiftet ditt ikke var spesielt lav, så kan jo jern og/eller d-vitaminmangel være årsaken til at du føler deg psykisk syk.

Anonymous poster hash: 06347...f45

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...