Gå til innhold

Det går bare én vei og jeg er redd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er et vrak, såvidt oppegående. Har slitt hele livet, og har ikke mer igjen. Behandlingen er ikke bra for meg, og det går bare nedover. Må bryte ut over nyttår, si at jeg ikke klarer mer. Føler meg følelsesmessig presset til delta. Men må nå stå på mitt ellers går det til en viss plass. Er samtidig redd for å ikke klare meg uten. Har katastrofefølelse av at alt går under. Fysisk er jeg så utmattet at jeg må anstrenge meg for den minste ting. Følelsesmessig går det fra krise til krise. Prøvd alt av medisiner, og gått i behandling i veldig mange år. Det nytter bare ikke. Bader ned i gjørma. Sambo sier jeg har begynt å gå veldig inn i meg selv. Alt har begynt å handle om behandling og psykiatri. Jeg har ikke lenger krefter til å trene, spise som jeg skal og gjøre noe meningsfylt. Er også blitt ufør, og får ikke brukt seksårig høyere utdannelse. Er fryktelig desillusjonert, og er tom. Tom for håp, drømmer, initiativ, pågangsmot og har aldri fred. Og jeg har jobbet - virkelig jobbet med meg selv i så mange år.

Begynner å lure på om jeg har fått riktig diagnose. Om jeg får riktig behandling. Kan ikke bruke mer av livet mitt på dette. Men blir som sagt presset.

Dette er et "hjelp". Redd for hva det neste blir om det fortsetter denne veien. Er så veldig redd....

Anonymous poster hash: b5dfc...1b3

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Når en ikke får fremgang på tross av behandling, er det gunstig, som du gjør, å få en ny vurdering av diagnosen.

I tillegg bør en vurdere behandlingen. Det drives med mye rart i norsk psykiatri som sjelden er til nytte for pasientene.

Skrevet

Jeg er et vrak, såvidt oppegående. Har slitt hele livet, og har ikke mer igjen. Behandlingen er ikke bra for meg, og det går bare nedover. Må bryte ut over nyttår, si at jeg ikke klarer mer. Føler meg følelsesmessig presset til delta. Men må nå stå på mitt ellers går det til en viss plass. Er samtidig redd for å ikke klare meg uten. Har katastrofefølelse av at alt går under. Fysisk er jeg så utmattet at jeg må anstrenge meg for den minste ting. Følelsesmessig går det fra krise til krise. Prøvd alt av medisiner, og gått i behandling i veldig mange år. Det nytter bare ikke. Bader ned i gjørma. Sambo sier jeg har begynt å gå veldig inn i meg selv. Alt har begynt å handle om behandling og psykiatri. Jeg har ikke lenger krefter til å trene, spise som jeg skal og gjøre noe meningsfylt. Er også blitt ufør, og får ikke brukt seksårig høyere utdannelse. Er fryktelig desillusjonert, og er tom. Tom for håp, drømmer, initiativ, pågangsmot og har aldri fred. Og jeg har jobbet - virkelig jobbet med meg selv i så mange år.

Begynner å lure på om jeg har fått riktig diagnose. Om jeg får riktig behandling. Kan ikke bruke mer av livet mitt på dette. Men blir som sagt presset.

Dette er et "hjelp". Redd for hva det neste blir om det fortsetter denne veien. Er så veldig redd....Anonymous poster hash: b5dfc...1b3

Det høres tøft ut. Håper du likevel kan få en ok jul, så gjør du som NHD sier over nyttår.

Skrevet

Når en ikke får fremgang på tross av behandling, er det gunstig, som du gjør, å få en ny vurdering av diagnosen.

I tillegg bør en vurdere behandlingen. Det drives med mye rart i norsk psykiatri som sjelden er til nytte for pasientene.

Takk for svar. Jeg tror det er dette jeg må gjøre. Det er også uaktuelt for meg å fortsette i samme behandling over nyttår. Har virkelig prøvd, men når det går feil vei er det ikke vits i lenger..

Riktig god jul!

Skrevet

Det høres tøft ut. Håper du likevel kan få en ok jul, så gjør du som NHD sier over nyttår.

Takk for det, Cilie. Det er nettopp det jeg må gjøre. En riktig god jul til deg også!

Skrevet

Takk for det, Cilie. Det er nettopp det jeg må gjøre. En riktig god jul til deg også! Anonymous poster hash: b5dfc...1b3

Takk! - Håper du har hatt en god kveld - og fortsatt god jul!!

Skrevet

Takk! - Håper du har hatt en god kveld - og fortsatt god jul!!

Det må du også ha :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...