Gå til innhold

Julekaos

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er bare oss to etter at barna flyttet ut.

Men til jul kom barn og barnebarn hjem. Når vi blir firedoblet blir det ikke mye ledig bad på morgenen. Så jeg serverte frokosten i morgenkåpen. Jeg er glad jeg ikke har gjort som flere andre å flyttet inn i en leilighet når barna flyttet ut. Jeg trenger virkelig den plassen vi har når de kommer hjem. Noen vil bake kaker. Jeg hadde nå tenkt å ha kjøkkenet for meg selv denne dagen, men det er nå kjekt når barna også vil lage mat. Det begynner å bli ganske fullt på kjøkkenbenkene. Noen egg havner på gulvet. Jeg kjenner at jeg blir stresset. Heldigvis har jeg en mann som er flink til å få bort oppvasken.

Jeg får laget riskrem. Satt pinnekjøttet på kok samt kålrabi og poteter. Klokken går fort og kjøkkenet ser ikke bedre ut. Flere ganger kjenner jeg at jeg vil gi opp. Jeg må få på meg finklær før resten av gjestene dukker opp. Så det er full fart å skifte klær. Men jeg ser jo ingenting. Har tatt på meg feil briller.

Når gjestene ankommer er likevel bordet dekket. Kjøkken ryddet og middagen klar. Både middag og dessert var vellykket denne gang også.

Jeg har slitt mye psykisk i høst. Julen har jeg gruet meg til. Har vært engstelig for at jeg ikke skulle klare å lage jul denne gang. Har ikke orket å stresse med noe. Men jeg har nå klart å ta litt innimellom likevel. Nå når kvelden er omme så er jeg veldig takknemlig for å ha alle mine hjemme. Høre hvor viktig alle juletradisjonene vi har laget for barna ennå er. Se hvor mye vi betyr for hverandre. Vi snakker om gode minner fra barna var små. Får høre litt om det gale de gjorde som ikke vi foreldre visste noe om. Det har vært en spennende og interessant kveld. Og jeg har fått en pause fra mitt tungsinn.

Ønsker dere alle en videre god jul. Anonymous poster hash: 7a886...b71

Skrevet

Godt å høre at det ble så bra til slutt :)

Ønsker deg en god jul videre :)

Skrevet

Vi er bare oss to etter at barna flyttet ut.Men til jul kom barn og barnebarn hjem. Når vi blir firedoblet blir det ikke mye ledig bad på morgenen. Så jeg serverte frokosten i morgenkåpen. Jeg er glad jeg ikke har gjort som flere andre å flyttet inn i en leilighet når barna flyttet ut. Jeg trenger virkelig den plassen vi har når de kommer hjem. Noen vil bake kaker. Jeg hadde nå tenkt å ha kjøkkenet for meg selv denne dagen, men det er nå kjekt når barna også vil lage mat. Det begynner å bli ganske fullt på kjøkkenbenkene. Noen egg havner på gulvet. Jeg kjenner at jeg blir stresset. Heldigvis har jeg en mann som er flink til å få bort oppvasken.Jeg får laget riskrem. Satt pinnekjøttet på kok samt kålrabi og poteter. Klokken går fort og kjøkkenet ser ikke bedre ut. Flere ganger kjenner jeg at jeg vil gi opp. Jeg må få på meg finklær før resten av gjestene dukker opp. Så det er full fart å skifte klær. Men jeg ser jo ingenting. Har tatt på meg feil briller.Når gjestene ankommer er likevel bordet dekket. Kjøkken ryddet og middagen klar. Både middag og dessert var vellykket denne gang også.Jeg har slitt mye psykisk i høst. Julen har jeg gruet meg til. Har vært engstelig for at jeg ikke skulle klare å lage jul denne gang. Har ikke orket å stresse med noe. Men jeg har nå klart å ta litt innimellom likevel. Nå når kvelden er omme så er jeg veldig takknemlig for å ha alle mine hjemme. Høre hvor viktig alle juletradisjonene vi har laget for barna ennå er. Se hvor mye vi betyr for hverandre. Vi snakker om gode minner fra barna var små. Får høre litt om det gale de gjorde som ikke vi foreldre visste noe om. Det har vært en spennende og interessant kveld. Og jeg har fått en pause fra mitt tungsinn.Ønsker dere alle en videre god jul. Anonymous poster hash: 7a886...b71

God jul :-) hyggelig du hadde en så fin kveld:-)

Gode juletradisjoner er noe barn liker, tar med seg videre og som gir gode minner.

Jeg tenkte på det samme i går, da min eldste datter forklarte lillesøster hvor fint det er å gå i kirken julaften:-)

Min lille satte seg ned og sa" urettferdig" og " kjedelig" da hun skjønte at pappa slapp gå i kirken:-)

Men gikk fort over... Vi kom dit så sang hun av full hals:-)

Skrevet

Godt å høre at det ble så bra til slutt :)

Ønsker deg en god jul videre :)

Takk for det.

Kjenner jeg er sliten. Det er mye å gjøre når vi er så mange. Men det er en god form for slitenhet.

Forstår at du ikke har hatt det så bra nå i julen. Håper det blir bedre for deg også.

Anonymous poster hash: 7a886...b71

Skrevet

God jul :-) hyggelig du hadde en så fin kveld:-)

Gode juletradisjoner er noe barn liker, tar med seg videre og som gir gode minner.

Jeg tenkte på det samme i går, da min eldste datter forklarte lillesøster hvor fint det er å gå i kirken julaften:-)

Min lille satte seg ned og sa" urettferdig" og " kjedelig" da hun skjønte at pappa slapp gå i kirken:-)

Men gikk fort over... Vi kom dit så sang hun av full hals:-)

Takk madelenemie. Og god jul til deg og. Det er viktig med gode barndomsminner.

Anonymous poster hash: 7a886...b71

Skrevet

Takk madelenemie. Og god jul til deg og. Det er viktig med gode barndomsminner.Anonymous poster hash: 7a886...b71

:-) ja

god jul:-) skal se film snart, venter på min irriterte mann:-)

jeg glemte pensko i juleselskapet og det fikk jeg høre jeg ikke burde gjort. jeg tenkte, ja selvsagt, men så oppmerksom som jeg idag var, godt planlagt...ja da er det umulig å huske på skoposen. det mener han tydeligvis er mitt ansvar.

merkelig at det er mitt ansvar alene, og at han må bli sur, han kjører nok nå av seg surheten.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...