Gå til innhold

Var dette en psykose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/402841-psykosesymptomer-nhd/

Jeg begynner lure på om jeg setter høyere "krav" til psykose enn det som er realiteten.

Hadde jeg vært objektiv hadde jeg kanskje sagt det var psykose, men vet ikke åssen fagpersoner ser på dette.

Er det psykose selv om en selv ser en sliter på denne måten?

kan man være klar over en psykose, eller vil man ikke huske sånt?

Jeg tror jeg var psykotisk, og at det jeg har nå bare er psykotiske symptomer uten at det er fullt utviklet psykose. Fortsatt mistenksom og paranoid og tanke/følelseskaos, men ikke i den grad som denne dagen. Det varte noen dager, gårsdagen var det mye bedre, bare litt paranoia og mistenksomhet og kaos i følelser/tanker.

Jeg føler jeg må planlegge hver en lille ting jeg skal gjøre for å unngå de verste symptomene. Feks må jeg planlegge når jeg skal gå ut, hva jeg skal gjøre, om jeg skal/kan treffe noen jeg kjenner, hvor jeg skal gå. Når jeg da er kommet ut av leiligheta og ut av bygget, blir mistenksomheta litt mildere. MEN, hører jeg skritt eller noe som ligner lyder som minner meg om folk bak meg, blir det ganske ille, men fortsatt overlevbart. (det er da ikke folk bak meg sånn som jeg tror/føler. dette både når det er dagslys og mørkt)

Hva kan jeg selv gjøre for at dette/denne hendelsen ikke skjer igjen?

kan man forhindre sånt?eller må en bare gjennom det med ujevne mellomrom?

Ja, jeg er ganske dårlig nå også, men det har blitt mildere!

Anonymous poster hash: 3f430...5db
Skrevet

Da jeg hadde psykose hadde jeg ikke sjans til å sitte på internett å diskutere symptomene, jeg trodde fullt og fast på at f.eks biler som kjørte ved siden av oss fulgte etter meg for å overvåke meg og rapportere til sjefen, han jeg trodde kontrollerte hele byen, jeg trodde jeg var i et spill jeg måtte finne ut av. Jeg sendte masse tekstmeldinger til denne gutten og rapportere hva jeg trodde skjedde i spillet og hva jeg trodde jeg hadde funnet ut. Stakkars gutt.

På nett hallusinerte/vrangforestilte jeg hva som skjedde på skjermen. Jeg trodde også det var plantet et kamera i laptopen der han så på meg mens jeg vasket leiligheten. Jeg klarte nesten ikke ta taxi for jeg trodde sjåførene var med på spillet og rapporterte til sjefen. Når jeg gikk ute i gatene gikk jeg meg vill for jeg klarte ikke kjenne meg igjen for jeg var så forvirret.

Bare min erfaring, sier ikke at du ikke har psykose, men det er nok flere grader?

Skrevet

Ok, da var det sikkert ingen psykose, jeg var klar over hva som skjedde, men klarte ikke gjøre noe med det, var altfor surra inn i det som foregikk

Anonymous poster hash: 3f430...5db

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...