Gå til innhold

Film fra jeg var barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk den fineste julegave av min onkel, en film fra jeg var barn.

Men jeg vet ikke om jeg tør å se den, for er så redd for å bli så lei meg. Har knapt sett på bilder av mamma og morfar siden jeg mistet dem. Det er dem jeg var aller mest glad i.

Kanskje det vil gjøre meg godt? Jeg tror jeg "hiver" meg uti det. Er så nysgjerrig også. Men redd for å knekke helt sammen:(((((

Skrevet

Du kommer sikkert til å bli sentimental og grine - mye eller lite. Men gjør det noe?

Skrevet

Du kommer sikkert til å bli sentimental og grine - mye eller lite. Men gjør det noe?

Nei, det gjør jo ikke noe. Men vil helst være alene. Vil helst ikke vise samboeren slike følelser. Jeg spurte om han ville se den sammen med meg, men det hadde han ingen interesse av ;)

Det pleier å være forløsende å grine, men er redd jeg vil tenke enda mer på dem og grave meg ned i savn og sorg og elendighet.

Skrevet

Skjønner godt at du helst vil være alene når du ser filmen. Det gir deg jo mest rom til å kjenne på de følelsene som måtte dukke opp. Jeg tror sannsynligheten for å grave seg ned minsker om man tillater seg å ha de følelsene man har. Akkurat når du ser en slik film er det jo svært naturlig å bli sentimental og trist.

Skrevet

Jeg fikk den fineste julegave av min onkel, en film fra jeg var barn.

Men jeg vet ikke om jeg tør å se den, for er så redd for å bli så lei meg. Har knapt sett på bilder av mamma og morfar siden jeg mistet dem. Det er dem jeg var aller mest glad i.

Kanskje det vil gjøre meg godt? Jeg tror jeg "hiver" meg uti det. Er så nysgjerrig også. Men redd for å knekke helt sammen:(((((

Hei!

Noen ganger må man tørre å knekke sammen.

Jeg fikk beskjed om å gråte ut av min psykiater jeg var mildt skrevet skeptisk, men da en helg og anledning bød seg, dvs familien var borte, gjorde jeg det, og jeg gråt, og det forunderlige, som jeg fortsatt ikke forstår, er at det hjalp, jeg liksom, gråt ut min sorg over barndommen:-) Slitsomt men ok så lenge man kan bli ferdig med noe vondt og raskt og effektivt komme seg videre:-)

Håper du kjenner det ok etter hvert:-)

Skrevet

Skjønner godt at du helst vil være alene når du ser filmen. Det gir deg jo mest rom til å kjenne på de følelsene som måtte dukke opp. Jeg tror sannsynligheten for å grave seg ned minsker om man tillater seg å ha de følelsene man har. Akkurat når du ser en slik film er det jo svært naturlig å bli sentimental og trist.

Da har jeg sett filmen. Tårene renner og jeg ler og griner om hverandre:) Morsomt å se at jeg stadig skal opp i fanget til morfaren min og er tydelig veldig knytta til han. Mye kjærlighet var det, og mye omsorg og mange opplevelser. Jeg tror jeg hadde en lykkelig barndom:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...