torrance Skrevet 26. desember 2014 Skrevet 26. desember 2014 Jeg har flere år bak meg med søvnproblemer. Det arter seg slik at jeg blir trøtt og søvnig, slik at jeg ikke klarer å lese eller følge med på noe, men det siste "klikket" som skal få meg i søvn kommer aldri. Slik blir jeg liggende "hvilende" natten igjennom, uten å sove skikkelig. Jeg har hatt god erfaring med zopiclone, men legen min vil ha meg bort fra dem, så jeg må finne et alternativ. Jeg har forsøkt mye og har nærmest et helt apotek her nå. Jeg vurderer å ta 2 x 2mg Circadin og 4 x 10mg Vallergan i kveld. Er det en løsning som kan virke? I går kveld tok jeg 3 x 10mg Vallergan og ble sliten, men sovnet aldri. Sto opp igjen kl. 0200 og tok en Stilnoct (har fått et brett med 10 så de kan ikke sløses bort...). Da sovnet jeg. Ellers har jeg forsøkt Remeron. Har brukt 15mg og delt dem til 7,5mg. Dette har ingen effekt på søvn hos meg og må "støttes" med zopiklone eller stilnoct. Har også en eske med Nozinan 5mg, skrevet ut mot søvnvansker. Det står 1-3 tabletter på esken. Jeg har tatt 2 en gang, uten at det hjalp mot søvnen. Fikk rar følelse i kroppen dagen etter. Så alternativene mine i kveld er da: Circadin + Vallergan Circadin + Nozinan (Usikker da på dose, men må være mer enn 10mg siden dette er forsøkt før) are Vallergan (Antar at jeg må opp i minst 40mg) Bare Nozinan (Usikker på dose, men må over 10mg) Remeron, men hva slags dose for søvn? Har både Stilnoct og Zopiklone, men de kan kun brukes når det virkelig gjelder. Får nok ikke skrevet ut flere av dem. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 Skrevet 26. desember 2014 Jeg har flere år bak meg med søvnproblemer. Det arter seg slik at jeg blir trøtt og søvnig, slik at jeg ikke klarer å lese eller følge med på noe, men det siste "klikket" som skal få meg i søvn kommer aldri. Slik blir jeg liggende "hvilende" natten igjennom, uten å sove skikkelig. Jeg har hatt god erfaring med zopiclone, men legen min vil ha meg bort fra dem, så jeg må finne et alternativ. Jeg har forsøkt mye og har nærmest et helt apotek her nå. Jeg vurderer å ta 2 x 2mg Circadin og 4 x 10mg Vallergan i kveld. Er det en løsning som kan virke? I går kveld tok jeg 3 x 10mg Vallergan og ble sliten, men sovnet aldri. Sto opp igjen kl. 0200 og tok en Stilnoct (har fått et brett med 10 så de kan ikke sløses bort...). Da sovnet jeg. Ellers har jeg forsøkt Remeron. Har brukt 15mg og delt dem til 7,5mg. Dette har ingen effekt på søvn hos meg og må "støttes" med zopiklone eller stilnoct. Har også en eske med Nozinan 5mg, skrevet ut mot søvnvansker. Det står 1-3 tabletter på esken. Jeg har tatt 2 en gang, uten at det hjalp mot søvnen. Fikk rar følelse i kroppen dagen etter. Så alternativene mine i kveld er da: Circadin + Vallergan Circadin + Nozinan (Usikker da på dose, men må være mer enn 10mg siden dette er forsøkt før) are Vallergan (Antar at jeg må opp i minst 40mg) Bare Nozinan (Usikker på dose, men må over 10mg) Remeron, men hva slags dose for søvn? Har både Stilnoct og Zopiklone, men de kan kun brukes når det virkelig gjelder. Får nok ikke skrevet ut flere av dem. Prøvd Atarax? Jeg bruker de ved behov, 25 mg, og synest at jeg da sover bra. Anonymous poster hash: 5ce5b...27e 0 Siter
frosken Skrevet 26. desember 2014 Skrevet 26. desember 2014 Har du effekt av circadin? Hvis ikke, er det ingen vits i å ta dem. Unntaksvis kan den også gjøre søvnen enda mer usammenhengende og urolig. Bedre å kun ta vallergan enn å blande, tror jeg. Har du lært deg avspenningsteknikker? For noen kan det å gjøre såkalt bodyscan (følge instruksjon lest inn på en app eller lignende), gi den avspenningen som skal til for å klare å sovne. 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 27. desember 2014 Skrevet 27. desember 2014 Prøvd Seroquel? Ikke vanedannende, hjelper mange. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 27. desember 2014 Skrevet 27. desember 2014 Jeg har slitt med å få sove i MANGE år. Briller med røde glass - som skal stenge ute blått lys og få hjernen til å produsere melatonin - har hjulpet meg veldig. Innsovningstiden har gått ned fra fire timer til femten minutter. 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 28. desember 2014 Skrevet 28. desember 2014 Jeg kjøpte mine i Danmark, produsenten heter Melamedic, jeg vet ikke om de selges i Norge, men det kan tenkes at det er andre som lager/selger dem her - kontakt evt http://www.melamedic.dk/ 0 Siter
tjohei1 Skrevet 28. desember 2014 Skrevet 28. desember 2014 Jeg fant en norsk nettbutikk som selger disse: rehabshop.no, men tror jeg skal prøve solbriller først før jeg legger meg. Bruker ofte pc før jeg legger meg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.