AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 Skrevet 26. desember 2014 Det var jeg som skrev innlegget om at det går bare én vei, nedenfor....har det så ille nå og har tatt mye seroquel uten at det hjelper meg..har masse flashbacks og sånn...panikkanfall osv...er inne i krise.....er det vits i å dra på legevakt, kun for å spørre om noe beroligende til over jul? Eller er det "uglesett" å gjøre? Føles ut som sammenbrudd......Anonymous poster hash: ca09b...b56 0 Siter
frosken Skrevet 26. desember 2014 Skrevet 26. desember 2014 Det er tvilsomt om du vil få hjelp som du opplever som nyttig på legevakt. De færreste leger vil skrive ut beroligende på legevakt til en som har gått i behandling i mange år. Er du alene eller er samboeren din hjemme? Kan du gjøre noe som avleder deg selv litt? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 Skrevet 26. desember 2014 Det er tvilsomt om du vil få hjelp som du opplever som nyttig på legevakt. De færreste leger vil skrive ut beroligende på legevakt til en som har gått i behandling i mange år. Er du alene eller er samboeren din hjemme? Kan du gjøre noe som avleder deg selv litt? Har prøvd alt...Anonymous poster hash: ca09b...b56 0 Siter
frosken Skrevet 26. desember 2014 Skrevet 26. desember 2014 Til syvende og sist så handler dette om å orke øyeblikket. Bestem deg for å ta en kort tidsperiode av gangen. Det er ikke slik at du _må_ ha enda mer medisiner nå. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 Skrevet 26. desember 2014 Til syvende og sist så handler dette om å orke øyeblikket. Bestem deg for å ta en kort tidsperiode av gangen. Det er ikke slik at du _må_ ha enda mer medisiner nå. Livet mitt har og er fylt opp med øyeblikk jeg må klare..har ikke flere krefter igjen....er så langt nede..Anonymous poster hash: ca09b...b56 0 Siter
frosken Skrevet 26. desember 2014 Skrevet 26. desember 2014 Livet mitt har og er fylt opp med øyeblikk jeg må klare..har ikke flere krefter igjen....er så langt nede..Anonymous poster hash: ca09b...b56 Skjønner at du har det veldig vanskelig nå, men jeg mener fortsatt at legevakt ikke er løsningen. Når juleferien er over, så må du igjen snakke med din behandler - og evt. fastlege - om hva som kan være konstruktive valg fremover. Akkurat nå må du bare prøve å få tiden til å gå. 0 Siter
XbellaX Skrevet 26. desember 2014 Skrevet 26. desember 2014 Det var jeg som skrev innlegget om at det går bare én vei, nedenfor....har det så ille nå og har tatt mye seroquel uten at det hjelper meg..har masse flashbacks og sånn...panikkanfall osv...er inne i krise.....er det vits i å dra på legevakt, kun for å spørre om noe beroligende til over jul? Eller er det "uglesett" å gjøre? Føles ut som sammenbrudd......Anonymous poster hash: ca09b...b56 Ptsd? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 Skrevet 26. desember 2014 Skjønner at du har det veldig vanskelig nå, men jeg mener fortsatt at legevakt ikke er løsningen. Når juleferien er over, så må du igjen snakke med din behandler - og evt. fastlege - om hva som kan være konstruktive valg fremover. Akkurat nå må du bare prøve å få tiden til å gå. Skal snakke med behandler og si at jeg ikke tåler behandlingen og at jeg skal slutte og jeg skal skifte fastlege. Behandling som fremprovoserer retraumatisering er ikke bra for meg...og jeg har vært presset til det..Anonymous poster hash: ca09b...b56 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 Skrevet 26. desember 2014 Ptsd? Aner ikke hva jeg har...Anonymous poster hash: ca09b...b56 0 Siter
XbellaX Skrevet 26. desember 2014 Skrevet 26. desember 2014 Aner ikke hva jeg har...Anonymous poster hash: ca09b...b56 Mange år i behandling men ingen har drøftet med deg hva du strever med? Hva føler du selv ville gjort godt akkurat nå. Hva bruker du av medisiner? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 Skrevet 26. desember 2014 Mange år i behandling men ingen har drøftet med deg hva du strever med? Hva føler du selv ville gjort godt akkurat nå. Hva bruker du av medisiner? Bruker lamictal, små doser abilify og zoloft, seroquel ved behov...medisiner ser ikke ut til å hjelpe meg så mye..ligger rett ut på sofaen, tror jeg skal forts med det. Har ikke krefter...det roer seg vel..men går i terapi som fører til slikt og må gjøre noe med det over nyttår...så fremtiden er uviss..Anonymous poster hash: ca09b...b56 0 Siter
Madelenemie Skrevet 26. desember 2014 Skrevet 26. desember 2014 Bruker lamictal, små doser abilify og zoloft, seroquel ved behov...medisiner ser ikke ut til å hjelpe meg så mye..ligger rett ut på sofaen, tror jeg skal forts med det. Har ikke krefter...det roer seg vel..men går i terapi som fører til slikt og må gjøre noe med det over nyttår...så fremtiden er uviss..Anonymous poster hash: ca09b...b56 hei! jeg tror legevakten hjelper ved akutte psykiske kriser, man får snakke med noen, og ofte hjelper det for vanlige mennesker med psykiske kriser og lidelser, psykiatrisk legevakt kan hjelpe ved de fleste psykiske lidelser, unntatt autisme. 0 Siter
XbellaX Skrevet 26. desember 2014 Skrevet 26. desember 2014 Bruker lamictal, små doser abilify og zoloft, seroquel ved behov...medisiner ser ikke ut til å hjelpe meg så mye..ligger rett ut på sofaen, tror jeg skal forts med det. Har ikke krefter...det roer seg vel..men går i terapi som fører til slikt og må gjøre noe med det over nyttår...så fremtiden er uviss..Anonymous poster hash: ca09b...b56 Jeg ville uten tvil bedt om en ny vurdering av en tredjepart om jeg var deg, vedr terapien. Det er sørgelig å lese hvor vanskelig du har det. Har du noen tanker om hvilke medisiner som kunne vært nyttig for deg akkurat nå for å komme deg gjennom resten av jula? Har du anledning til å skjerme deg litt ekstra for inntrykk de neste dagene? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2014 Skrevet 26. desember 2014 Jeg ville uten tvil bedt om en ny vurdering av en tredjepart om jeg var deg, vedr terapien. Det er sørgelig å lese hvor vanskelig du har det. Har du noen tanker om hvilke medisiner som kunne vært nyttig for deg akkurat nå for å komme deg gjennom resten av jula? Har du anledning til å skjerme deg litt ekstra for inntrykk de neste dagene? Jeg har nesten ikke seroquel igjen så vet ikke hva jeg skal bruke. Viktigste for meg er å komme meg bort fra den terapien jeg går i nå..avlyste julaften og avlyste også i dag...har bare ligget her, orker ikke gjøre noe i det hele tatt, er helt utmattet. Må bare forts som nå til jula er over..og håpe det går bra. Vondt i magen ved tanken på praten jeg må ta med behandler. Tror jeg må skrive en mail som han får over jul. Anonymous poster hash: ca09b...b56 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 27. desember 2014 Skrevet 27. desember 2014 Det er nok vanskelig å få medisiner (b-preparater) fra legevakta. Men det er mulig å få en samtale der om det røyner på. I alle fall er det slik i min kommune. Ikke nødvendigvis med en lege, men sykepleiere kan være vel så gode å snakke med. Men når du har det som nå, ville jeg nok heller råde deg til å kontakte fastlegen din så snart kontoret åpner og be om en hastetime. Evt. finnes det psykiatriske akutt-team en del steder. De kan også steppe inn med samtaler. 0 Siter
frosken Skrevet 27. desember 2014 Skrevet 27. desember 2014 Jeg har nesten ikke seroquel igjen så vet ikke hva jeg skal bruke. Viktigste for meg er å komme meg bort fra den terapien jeg går i nå..avlyste julaften og avlyste også i dag...har bare ligget her, orker ikke gjøre noe i det hele tatt, er helt utmattet. Må bare forts som nå til jula er over..og håpe det går bra. Vondt i magen ved tanken på praten jeg må ta med behandler. Tror jeg må skrive en mail som han får over jul.Anonymous poster hash: ca09b...b56 Kan du ikke bruke disse juledagene til å formulere dine tanker skriftlig til din psykiater? Bruk tid på å skrive, prøv å få med et helhetsbilde slik det ser ut fra ditt perspektiv. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 Skrevet 27. desember 2014 Kan du ikke bruke disse juledagene til å formulere dine tanker skriftlig til din psykiater? Bruk tid på å skrive, prøv å få med et helhetsbilde slik det ser ut fra ditt perspektiv. Ja jeg skal gjøre det. Har ikke skrevet noe ennå, må tenke nøye gjennom. Er redd for å ikke bli tatt på alvor igjen, må skrive slik at jeg blir det. Anonymous poster hash: ca09b...b56 0 Siter
Caylee Skrevet 27. desember 2014 Skrevet 27. desember 2014 Det er en risiko ved å dra til legevakta. Det kan gjøre situasjon vondt verre. Det er ikke alltid de vil hjelpe og da vil man føle seg skikkelig avisst og alene samtidig med alt det andre. Håper det går bedre nå, og at du får en litt bedre jul videre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.