Lillie83 Skrevet 27. desember 2014 Skrevet 27. desember 2014 Jeg spør, fordi jeg etter flere måneder med depresjon, har følt meg de siste dagene før jul så og si helt fin, ja faktisk lykkelig. Følte jeg kom "levende" igjen. Det var skikkelig nydelig! Det har kanskje med at jeg begynte å treffe en gutt. Men dette er en venn, og ingen jeg har hatt noen stor forelskelse i. Men ting skjedde, og humøret mitt bare steg. For første gang på en stund, så gledet jeg meg til juleferien også. Men, nå sitter jeg her. Ikke fullt så glad lengre. Har vært en liten situasjon med denne typen også, litt tvil om mine følelser osv. Men sp.målet er jo, når man er deprimert, kan man plutselig føle slik en lykke som jeg gjorde? Min erfaring er jo at man gjerne ser svart på det meste. Nå var jeg jo litt bedre før oppturen også, som følge av medisiner jeg tar antagelig. Men jeg syntes det er vanskelig å skille mine følelser. Klarer jeg ikke skille dårlige dager/kjipe hendelser med depresjonen? Selv om jeg kanskje var litt trist over denne fyren, så kommer i tillegg disse tankene om fremtiden igjen. Bekymringer for om jeg noen gang blir frisk, lykkelig osv. Det skremmer meg.. 0 Siter
Caylee Skrevet 27. desember 2014 Skrevet 27. desember 2014 Kjenner meg igjen i tankene dine. Det er egentlig vanskelig å vite om man har en depresjon eller ikke. Jeg tror man kan ha lyspunkt selvom man har en depresjon, men kanskje avorligheten spiller en rolle? At hvis man også kan føle lykke er det lett depresjon for eksempel? Jeg har ikke peiling på dette, men bare noen tanker jeg har. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 Skrevet 27. desember 2014 Hva er man hvis man ikke føler noe som helst? Hverken, glad eller trist, helt likeglad til alt? Anonymous poster hash: 04fdd...254 0 Siter
Caylee Skrevet 27. desember 2014 Skrevet 27. desember 2014 Hva er man hvis man ikke føler noe som helst? Hverken, glad eller trist, helt likeglad til alt? Anonymous poster hash: 04fdd...254 Da tror jeg man er ganske deprimert. Men er usikker, du burde kanskje be om svar fra psykiateren her 0 Siter
ISW Skrevet 27. desember 2014 Skrevet 27. desember 2014 Noen deprimerte mennesker kan føle lykke, men mangle energi. Andre igjen mangler interesse for ting. Det å føle seg "ingenting" kan finne sted ved veldig mange psykiske lidelser, det kan skje ved angst/tvang, depresjoner og psykoselidelser. De ulike symptomene varierer med en hel masse ting, også hvilke nervesystemer som rammes av depresjonen. Det kan være verdifull informasjon for en dyktig lege som da kan tilpasse behandlingen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 Skrevet 28. desember 2014 Noen deprimerte mennesker kan føle lykke, men mangle energi. Andre igjen mangler interesse for ting. Det å føle seg "ingenting" kan finne sted ved veldig mange psykiske lidelser, det kan skje ved angst/tvang, depresjoner og psykoselidelser. De ulike symptomene varierer med en hel masse ting, også hvilke nervesystemer som rammes av depresjonen. Det kan være verdifull informasjon for en dyktig lege som da kan tilpasse behandlingen. Hva gjør man hvis eneste behandlingstilbudet er SSRI, og man tror at likegladheten/følelsløsheten skyldes nettopp disse pillene? Anonymous poster hash: 04fdd...254 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. desember 2014 Skrevet 28. desember 2014 @..254: Da ber man om tillegg av Wellbutrin. Problemet burde etter hvert være velkjent for leger. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. desember 2014 Skrevet 28. desember 2014 TS: Du har i hvert fall ikke en alvorlig depresjon når du kan ha det slik. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.