usikker Skrevet 28. desember 2014 Skrevet 28. desember 2014 Har sterk generalisert angst, sosiale fobier og er alvorlig deprimert. Har prøvd ulike ssri og tca, siden mai-14. Bruker nå Fontex 30 mg. (2,5 mnd) Men det hjelper jo ikke på min angst?? Har stadig panikkanfall, med lammende angst. Jeg fungerer ikke, og klarer ikke delta i hverdagslivet. På depresjon har Fontex hjulpet, jeg er litt mindre "svart" nå. Men jeg er så redd hele tiden... Venter på time hos psykolog, 2 mnd til time. Kan jeg forvente at Fontex kan ha virkning på angst? Noen som vet? 0 Siter
ISW Skrevet 28. desember 2014 Skrevet 28. desember 2014 Ofte er jo dosen som benyttes mot angst høyere enn den som benyttes mot depresjon. I tillegg kan det ta lengre tid før det virker på angsten. Panikkanfall er vel noe av det lettere å behandle med SSRI tror jeg, det er litt verre med GAD. Du kan jo snakke med legen din om at du enda ikke har fått effekt mot angsten. For min egen del hjalp det med en liten dose betablokker mot panikken, men det kan godt bare være meg. 0 Siter
gråstein Skrevet 28. desember 2014 Skrevet 28. desember 2014 Har sterk generalisert angst, sosiale fobier og er alvorlig deprimert. Har prøvd ulike ssri og tca, siden mai-14. Bruker nå Fontex 30 mg. (2,5 mnd) Men det hjelper jo ikke på min angst?? Har stadig panikkanfall, med lammende angst. Jeg fungerer ikke, og klarer ikke delta i hverdagslivet. På depresjon har Fontex hjulpet, jeg er litt mindre "svart" nå. Men jeg er så redd hele tiden... Venter på time hos psykolog, 2 mnd til time. Kan jeg forvente at Fontex kan ha virkning på angst? Noen som vet? Har du prøvd Cipralex? Ellers tror jeg mange har for stor tro på at SSRI skal kurere alt. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 28. desember 2014 Skrevet 28. desember 2014 SSRI, som Fontex, er ganske bra mot depresjon. Ca to av tre blir bra. SSRI gir folk med sosial fobi litt tykkere hud, men kurerer det sjelden. Hvis medisiner virker mer enn som litt olje på opprørt hav på GAD, skal en takke Gud eller noe annet en tror på, da skal en føle seg som en lottovinner, og en skal aldri streife tanken på noen gang å seponere. Jeg sier det igjen: For å bli kvitt angst, må en endre sin måte å tenke på. Det gjøres i psykoterapi. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.