Gå til innhold

er jeg sterk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Madelenmie: Alvespråk? De er kule, men vanskeligere å lære enn man tror .. hehe. Men du klarer det nok :-) Veldig fint nyttårsforsett! Har prøvd meg selv på noen av de gunstige språkene men jeg har ikke nok tolmodighet ;)

Hm

Alle sier at er vanskelig:-(

Og jeg er jo ikke akkurat flink eller glad i språk, men jeg har absolutt gehør, men det har ikke hjulpet med til å lære språk.

Jeg hører hvordan det skal være, men klarer ikke få det til selv,feks liker jeg britisk engelsk, men jeg får ikke til lydene akkurat sånn, egentlig burde jeg tatt privat timer da jeg virkelig vil lære britisk engelsk, det høres pent ut.

Skrevet

Selvfølgelig er ikke skolen viktigere enn deg, men skole kan være viktig for deg. Hvorfor skulle du ikke klare det? Er det siste halvår før du er ferdig helt? Tenk at du klarte dette halve året enda det var jævlig, du lever fortsatt, du kom deg igjennom og nå er du snart ferdig. Hva er dine drømmer for framtiden, hva vil du aller mest? Å dø aksepterer jeg ikke som svar nå ;) Skolen er ikke viktigere enn at du lever, hvilken glede skulle folk hatt av deg på skolen dersom du satt der og ikke pustet? Om du dør så kommer du deg jo ihvertfall ikke på skolen. Lærere er ikke alltid så flinke til å ordlegge seg riktig. Noen ganger lurer jeg på hva de egentlig lærer i pedagogikk. Men det de prøver, på sin egne absurde måte, er å få deg til å forstå at det på sikt vil være lønnsomt for deg å ha en utdanning og at det er synd om du skulle ha kastet bort 12,5 år av ditt liv fordi du ga opp da det var et halvt år igjen. Så klarer de ikke helt se hvor mye du faktisk jobber for å komme deg igjennom. Du har legeerklæring eller, så lærerene har fått fra spesialist at du faktisk sliter?

Går du almenfag?

Er det noe spesielt du har lyst til å jobbe med?

Vi må jo anta at du på et tidspkt blir frisk, hva vil du bruke livet ditt til dersom du blir bra?

Slik det er nå, er det noe du kan jobbe med uten å bli frisk først (da mener jeg ikke kan som i presse deg igjennom, men noe du kan være komfortabel med)?

Er det noe du vil jobbe med?

Eneste grunnen til å ta utdanning er jo for å få den jobben man vil ha. Det jeg syns er dumt er at man i så stor grad blir oppfordret til å gå almenfag. Mine foreldre var snille og oppfordret ikke til hverken det ene eller det andre. Selv var jeg ikke værre anlagt enn at jeg forsto at almenfag ikke passet min intelligens og mangel på konsentrasjon, så jeg gikk yrkesfag og kom forsåvidt godt ut av det, helt til jeg skadet meg så klart. Det er ikke noen grunn til å gå skole dersom du ikke har planer om å benytte deg av utdanningen din.

Takk for støtten <3

Nei dessverre ikke. Året er delt opp i to år. Det er litt deprimerende, men det gjør at det er mindre å gjøre hvert år. Det er jo en trøst.

hehe, sant det. Jeg kom meg utrolig nok igjennom et halvt år.. kanskje jeg burde tenke et halvt år av gangen.

Har mest lyst til å bli forfatter, eller jobbe på et biblotek i hemsedal men det skjer nok ikke..

De vet jeg sliter ja så rart hun sa det.. De aner ikke hvor mye jeg faktisk prøver..

Går på almennfag. Drømmen er å bli fri som fuglen. få verdens beste jobb, og familie. Happy ending story. Men jeg tør ikke håpe formye.

Det er bra at foreldrene dine ikke presset deg til hvilken retning du skulle ta. Det er viktig at de støtter uansett.

Skrevet

Er jeg sterk som ikke har selvskadet på over 2 måneder?

Virker jeg mindre intelligent?

Ja du er sterk, det er jo en avhengighet.

Nei det virker ikke sånn.

Skrevet

Jeg tror skolen er svært viktig for deg - akkurat som det er for andre unge mennesker. Skolegang skal hjelpe deg til å kunne ha et godt voksenliv, etter hvert vil du kunne få en jobb du kan trives med. Du vil høyst sannsynlig svinge emosjonelt enten du går på skolen eller ikke gjør det, og da er det mye bedre at du går på skolen tross alt.

Læreren din har rett i at du bør komme deg på skolen selv om det er hardt. Du har ofte fortalt om kjappe svingninger. Nettopp av den grunn bør du gå på skolen også når du føler deg dårlig, hvis du blir hjemme hver gang du føler deg dårlig om morgenen så går du glipp av alt for mye undervisning. Innen du har kommet deg på skolen, så vil kanskje humøret ditt ha bedret seg. Ved mindre fravær, så vil du bli mindre stresset før prøver også, da du vil ha mindre å ta igjen hver gang du skal øve til en prøve.

Det er best at du kommer deg på skolen hver dag og heller tar en pause midt i skoletiden hvis du har en dårlig dag.

Det er sant. Skolen er viktig. Jeg merker jo det er veldig fint angående sosialt. Da jeg ikke gikk på skolen var savnet om det sosialet veldig sterkt. Men jeg håper bare ikke skolen gjør at jeg gir opp.. Jeg vil helst komme levende ut av det også..

Jeg skal selvfølgelig prøve komme mer på skolen, men vil ikke presse alt for hardt. Det funket jo greit dette halvåret men å hadde klart mer hadde vært fint

Skrevet

Hm

Alle sier at er vanskelig:-(

Og jeg er jo ikke akkurat flink eller glad i språk, men jeg har absolutt gehør, men det har ikke hjulpet med til å lære språk.

Jeg hører hvordan det skal være, men klarer ikke få det til selv,feks liker jeg britisk engelsk, men jeg får ikke til lydene akkurat sånn, egentlig burde jeg tatt privat timer da jeg virkelig vil lære britisk engelsk, det høres pent ut.

Hva med å prøve esperanto eller noe sånt?

Språk generelt er vanskelig, men du kommer langt med godt gehør ;)

Ja, du kan jo prøve hvis du føler for det. Hvorfor ikke? Jeg tror du vil få det godt til :-)

Skrevet

Ja du er sterk, det er jo en avhengighet.

Nei det virker ikke sånn.

Takk, er hyggelig du syns det ^^

Bra at det ikke gjør det, føler det noenganger. Men kanskje bare jeg som er skeptisk til meg selv

Skrevet

Takk, er hyggelig du syns det ^^

Bra at det ikke gjør det, føler det noenganger. Men kanskje bare jeg som er skeptisk til meg selv

Tror de fleste er skeptisk til seg selv, vår egen kritiker.

Skrevet

Tror de fleste er skeptisk til seg selv, vår egen kritiker.

Det er sant. Ganske trist egentlig at de fleste er så mye mer skeptiske til seg selv enn alle andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...