AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 Skrevet 31. desember 2014 Jeg har en kollega som jeg må jobbe tett med. Han har fått det for seg at alle vestlige damer er helt forferdelige, men at østlige damer er helt fantastiske. Altså ganske svart-hvitt, meget kategorisk. Jeg har i noen år overhørt han og prøvd å skifte tema, men nå begynner jeg å bli lei. Jeg er jo en av de vestlige damene han synes er så forferdelige... selv om jeg er opptatt av å være en god kjæreste for de jeg er sammen med og gjør mitt aller beste, og er på ingen måte en brautende Siv Jensen-type. Han snakker om det hver dag og det er hans favoritt-tema. Ekstra ille er det når han har vært på date med enten en vestlig eller tilfeldigvis møtt en østlig, og alle hans problemer tilskrives vestlige kvinner, og i Ukraina er alt så mye bedre. Jeg tenker at med de meningene der, er det ikke rart hvis han får dårlig respons av norske damer. Selv er han halvt norsk og har knapt vært i Ukraina. Moren kom fra Ukraina og giftet seg med faren hans, som er en lavtfungerende alkoholiker. Hun er fullstendig avhengig av han, ingen av dem jobber, og min kollega har betrodd seg om at det ikke er bra og han liker ikke faren sin. Likevel mener han det ideelle er når kvinnen er totalt økonomisk avhengig av mannen, og norske kvinner er fæle på alle måter. Han er ambisiøs og har nådd langt, og jeg er litt ekstra tålmodig med alt hans hovmod generelt (fremhever seg selv mye, både med klær og kropp og intellekt, og sier åpent at han tror han er bedre enn andre), fordi han sikkert bærer på mye vondt. Jeg orker selvfølgelig ikke å starte opp en kjønnsdebatt på jobb. Men som ledd i min egen utvikling for å takle slitsomme situasjoner, vil jeg gjerne ha innspill til hva jeg kan si til han. Anonymous poster hash: 5f4f7...7a0 0 Siter
Inner self Skrevet 31. desember 2014 Skrevet 31. desember 2014 Si att du blir støtt av det han sier, og att du er lei... 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 31. desember 2014 Skrevet 31. desember 2014 Du får bare jatte med å si du godt forstår at det er tøft for noen menn å takle selvstendige kvinner. Det er jo akkurat det det handler om. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.