AnonymBruker Skrevet 31. desember 2014 Skrevet 31. desember 2014 må bare lufte tankene litt. Seponerte for noen måneder siden. Synes uroen ble litt redusert mens nedstemtheten økte. Det passer dårlig å være syk så jeg startet opp igjen for et par dager siden. Nå har jeg litt kvaler. Vil ikke fortsette. Men jeg vil heller ikke ha det slik som nå. Dette blir det bare rot av. Jeg vet ingen kan svare hva jeg skal gjøre, men trenger å få sortert tankene litt.Anonymous poster hash: 90aff...d40 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Jeg er fremdeles veldig frem og tilbake hva jeg skal gjøre. Synes det er vanskelig med medisiner. Hva som gir mer effekt enn bivirkninger. Jeg får kanskje uansett ikke noe effekt på et par uker, så det er kanskje best å avslutte. Er veldig i tvil.Anonymous poster hash: 90aff...d40 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 missmas, on 01 Jan 2015 - 23:34, said: men fluoksetin skal da ikke gi uro???? Jeg vet ikke hva som gir hva. Jeg vet ikke hva som hjelper. Hva som gir bivirkninger. Anonymous poster hash: 90aff...d40 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. januar 2015 Skrevet 2. januar 2015 men fluoksetin skal da ikke gi uro???? Det burde være velkjent for faste brukere at SSRI ofte gir uro ved oppstart. Til TS: La avgjørelsen være opp til legen din. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 Skrevet 2. januar 2015 Det burde være velkjent for faste brukere at SSRI ofte gir uro ved oppstart. Til TS: La avgjørelsen være opp til legen din. Frem til jeg skal der. Stoppe opp og begynne etterpå hvis det blir aktuelt? Eller fortsette og slutte når jeg har time hvis han mener det er best?Anonymous poster hash: 90aff...d40 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 Skrevet 2. januar 2015 Frem til jeg skal der. Stoppe opp og begynne etterpå hvis det blir aktuelt? Eller fortsette og slutte når jeg har time hvis han mener det er best?Anonymous poster hash: 90aff...d40 Ta ansvar for medisinsurret ditt selv. Psykiateren her inne kan da ikke vite hva du bør og ikke bør gjøre. Han vet ikke hvem hver enkelt anonym er. Anonymous poster hash: 3da74...3d4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 Skrevet 2. januar 2015 Ta ansvar for medisinsurret ditt selv. Psykiateren her inne kan da ikke vite hva du bør og ikke bør gjøre. Han vet ikke hvem hver enkelt anonym er. Anonymous poster hash: 3da74...3d4 I så fall så tror jeg han klarer å svare for seg selv. Jeg trodde faktisk det var lov å spør på dette forumet selv om vi ikke er garantert svar.Anonymous poster hash: 90aff...d40 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. januar 2015 Skrevet 2. januar 2015 Frem til jeg skal der. Stoppe opp og begynne etterpå hvis det blir aktuelt? Eller fortsette og slutte når jeg har time hvis han mener det er best?Anonymous poster hash: 90aff...d40 Hvis det var legen som sa at du skulle slutte, bør du vente med å bruke det til du har konferet med legen. Hvis du sluttet på eget initiativ, bør du fortsette med medisinen til legen evt sier noe annet. 0 Siter
frosken Skrevet 2. januar 2015 Skrevet 2. januar 2015 Frem til jeg skal der. Stoppe opp og begynne etterpå hvis det blir aktuelt? Eller fortsette og slutte når jeg har time hvis han mener det er best?Anonymous poster hash: 90aff...d40 Jeg tror at dersom du skal få et svar som du har nytte av, så må du gi mer fullstendige opplysninger. Slik jeg husker det, så hadde du sluttet med fontex siste du var hos din psykiater, og dere inngikk ingen avtale om at du skulle starte opp igjen. Tvert om så skulle du vel samarbeide med fastlegen om ditt stoffskifte før dere gjorde endringer mht medisinering? Så velger du for noen dager siden impulsivt å begynne med fontex igjen, fordi du føler du fungerer dårlig på ferie sammen med andre. Nå lurer du på om du skal fortsette eller avslutte igjen? Jeg synes du skal sørge for å ha helt tydelige avtaler med din behandler om hvilke medisinjusteringer du skal gjøre på egenhånd. Slik det fungerer nå, så bare gjør du endringer, og så blir du skuffet over psykiaterens manglende initiativ når du er til samtaler. Det blir vanskelig for din behandler å beholde oversikt over hva du driver med når du handler såpass impulsivt og uten å konferere med ham. 0 Siter
Gjest Skrevet 2. januar 2015 Skrevet 2. januar 2015 Jeg tror at dersom du skal få et svar som du har nytte av, så må du gi mer fullstendige opplysninger. Slik jeg husker det, så hadde du sluttet med fontex siste du var hos din psykiater, og dere inngikk ingen avtale om at du skulle starte opp igjen. Tvert om så skulle du vel samarbeide med fastlegen om ditt stoffskifte før dere gjorde endringer mht medisinering? Så velger du for noen dager siden impulsivt å begynne med fontex igjen, fordi du føler du fungerer dårlig på ferie sammen med andre. Nå lurer du på om du skal fortsette eller avslutte igjen? Jeg synes du skal sørge for å ha helt tydelige avtaler med din behandler om hvilke medisinjusteringer du skal gjøre på egenhånd. Slik det fungerer nå, så bare gjør du endringer, og så blir du skuffet over psykiaterens manglende initiativ når du er til samtaler. Det blir vanskelig for din behandler å beholde oversikt over hva du driver med når du handler såpass impulsivt og uten å konferere med ham. Støttes. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 Skrevet 2. januar 2015 frosken, on 02 Jan 2015 - 09:52, said: Jeg tror at dersom du skal få et svar som du har nytte av, så må du gi mer fullstendige opplysninger. Slik jeg husker det, så hadde du sluttet med fontex siste du var hos din psykiater, og dere inngikk ingen avtale om at du skulle starte opp igjen. Tvert om så skulle du vel samarbeide med fastlegen om ditt stoffskifte før dere gjorde endringer mht medisinering? Så velger du for noen dager siden impulsivt å begynne med fontex igjen, fordi du føler du fungerer dårlig på ferie sammen med andre. Nå lurer du på om du skal fortsette eller avslutte igjen? Jeg synes du skal sørge for å ha helt tydelige avtaler med din behandler om hvilke medisinjusteringer du skal gjøre på egenhånd. Slik det fungerer nå, så bare gjør du endringer, og så blir du skuffet over psykiaterens manglende initiativ når du er til samtaler. Det blir vanskelig for din behandler å beholde oversikt over hva du driver med når du handler såpass impulsivt og uten å konferere med ham. Har jeg skrevet at jeg er skuffet over behandleren manglende initiativ når jeg er til samtale? Jeg har vært skuffet over fastlegenes initiativ. Jeg synes det har vært vanskelig når behandleren har satt meg på ny medisin og satt meg opp til ny time etter 3 mnd. Når det ikke har funket med medisinen blir jeg til slutt fortvilet. Og da har det noen ganger blitt til at jeg har prøvet meg frem med medisinene selv. Vi gjorde ingen avtale om at jeg ikke skulle begynne igjen med fluoksetin. Jeg vet likevel at det beste hadde vært om jeg ventet til jeg hadde time og diskutert det. Men det ville blitt for sent med effekten da. At jeg ikke hørte mer fra fastlegen angående behandling av stoffskifte og heller ikke har klart å få noe svar når jeg har spurt sekretæren, samtidig som jeg ikke har følt meg bra har vært veldig frustrerende. Men jeg er mye frem og tilbake. Har følt meg bra i dag og da trenger jeg ikke fluoksetin, så sant det ikke er den som begynner å gi effekt. Jeg har omgitt meg med folk som ikke synes noe om medisiner nå, Og det er også med på å påvirke meg. Så både psyken og hva jeg vil med medisineringen svinger veldig mye nå. Anonymous poster hash: 90aff...d40 0 Siter
Gjest Skrevet 2. januar 2015 Skrevet 2. januar 2015 Kanskje all uroen du plages med ville avtatt i styrke og gjort deg mer stabil dersom du klarte å akseptere den litt mer? At du lar deg "flyte med den" i stedet for å stadig kjempe i mot den og lete etter (lettvinte) løsninger for å slippe den? bare noen tanker.. 0 Siter
XbellaX Skrevet 2. januar 2015 Skrevet 2. januar 2015 Men jeg er mye frem og tilbake. Har følt meg bra i dag og da trenger jeg ikke fluoksetin, så sant det ikke er den som begynner å gi effekt. Jeg har omgitt meg med folk som ikke synes noe om medisiner nå, Og det er også med på å påvirke meg. Så både psyken og hva jeg vil med medisineringen svinger veldig mye nå. Anonymous poster hash: 90aff...d40 Om du opplever at 3 mnd er lenge kan du spørre om å få time tidligere, langt mer konstruktivt enn det kaoset du driver med nå. Noen medikamenter trenger mer tid enn andre på å virke og stabilisere seg. Jeg forstår at du blir frustrert, men løsningen er ikke å la seg rive med av impulsive valg, medisinering og oppfølging må du gjøre sammen med lege. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 Skrevet 2. januar 2015 XbellaX, on 02 Jan 2015 - 23:18, said: Om du opplever at 3 mnd er lenge kan du spørre om å få time tidligere, langt mer konstruktivt enn det kaoset du driver med nå. Noen medikamenter trenger mer tid enn andre på å virke og stabilisere seg. Jeg forstår at du blir frustrert, men løsningen er ikke å la seg rive med av impulsive valg, medisinering og oppfølging må du gjøre sammen med lege. Når ikke medisinene gir effekt eller jeg blir dårlig i mellomtiden er 3 mnd lenge. Men i den tiden jeg var stabil så hadde jeg ikke behov for å gå oftere. Anonymous poster hash: 90aff...d40 0 Siter
XbellaX Skrevet 2. januar 2015 Skrevet 2. januar 2015 Når ikke medisinene gir effekt eller jeg blir dårlig i mellomtiden er 3 mnd lenge. Men i den tiden jeg var stabil så hadde jeg ikke behov for å gå oftere. Anonymous poster hash: 90aff...d40 Om 3 mnd er lenge tar du som sagt kontakt. Det du driver med nå fyrer bare opp under vinglingen og ustabiliteten din. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2015 Skrevet 2. januar 2015 XbellaX, on 03 Jan 2015 - 00:17, said: Om 3 mnd er lenge tar du som sagt kontakt. Det du driver med nå fyrer bare opp under vinglingen og ustabiliteten din. Jeg har prøvd det. Fikk fremskyndet timen med en uke. Jeg har inntrykk av at han er meget opptatt. Anonymous poster hash: 90aff...d40 0 Siter
XbellaX Skrevet 2. januar 2015 Skrevet 2. januar 2015 Jeg har prøvd det. Fikk fremskyndet timen med en uke. Jeg har inntrykk av at han er meget opptatt. Anonymous poster hash: 90aff...d40 Flott, da lar du all selvmedisinering ligge til du skal tilbake, da vil du få best utbytte av behandlingen. Legg en plan sammen med din behandler om hva du skal foreta deg når du har det slik du har hatt det i julen og før, hvilke tiltak du kan iverksette selv og hva du trenger av ham. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2015 Skrevet 3. januar 2015 Flott, da lar du all selvmedisinering ligge til du skal tilbake, da vil du få best utbytte av behandlingen. Legg en plan sammen med din behandler om hva du skal foreta deg når du har det slik du har hatt det i julen og før, hvilke tiltak du kan iverksette selv og hva du trenger av ham. Det var ikke denne gang, men en gang tidligere jeg fikk fremskyndet timen med en uke. Det var halvannen måned før jeg hadde timen så det føltes ikke så mye tidligere. Ser derfor ikke hensikten med å ringe mer.Anonymous poster hash: 90aff...d40 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.