Caylee Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Jeg våknet opp i gangen på en madrass..i gangen der man går inn i huset.. så tenkte jeg på det som skjedde inatt. Så tenkte jeg "Håper det var en drøm, dette er så flaut" Men siden jeg våknet i gangen kunne det ikke være en drøm.. det skjedde. Det er det flaueste på lang tid. Jeg spurte foreldrene mine "Skjedde det, vær ærlig"? og ja det skjedde Jeg husker det ganske godt, bare det føles som alt var en drøm. Veldig sent på natta ble jeg hentet av mamma fra festen. Når vi kommer hjem nektet jeg gå ut bilen. Og jeg bare gråt. Jeg husker mamma og pappa sa jeg var all for full og dette var ille. Jeg bare gråt og sa ganske høyt flere ganger noe lignende "La meg dø, jeg vil bare dø" . Jeg husker den siste delen som veldig grusom. Det var nesten som jeg ga opp, og bare ville bort. så husker jeg ikke mer før jeg våknet i gangen... Og jeg ble bært inn i huset for jeg nektet å gå ut av bilen.. og jeg spydde itilegg noe jeg absolutt ikke husker. Dette er flaut. Fy fader.. :-( Ja det er min feil, men det betyr ikke det er flaaauutt 0 Siter
frosken Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Jeg våknet opp i gangen på en madrass..i gangen der man går inn i huset.. så tenkte jeg på det som skjedde inatt. Så tenkte jeg "Håper det var en drøm, dette er så flaut" Men siden jeg våknet i gangen kunne det ikke være en drøm.. det skjedde. Det er det flaueste på lang tid. Jeg spurte foreldrene mine "Skjedde det, vær ærlig"? og ja det skjedde Jeg husker det ganske godt, bare det føles som alt var en drøm. Veldig sent på natta ble jeg hentet av mamma fra festen. Når vi kommer hjem nektet jeg gå ut bilen. Og jeg bare gråt. Jeg husker mamma og pappa sa jeg var all for full og dette var ille. Jeg bare gråt og sa ganske høyt flere ganger noe lignende "La meg dø, jeg vil bare dø" . Jeg husker den siste delen som veldig grusom. Det var nesten som jeg ga opp, og bare ville bort. så husker jeg ikke mer før jeg våknet i gangen... Og jeg ble bært inn i huset for jeg nektet å gå ut av bilen.. og jeg spydde itilegg noe jeg absolutt ikke husker. Dette er flaut. Fy fader.. :-( Ja det er min feil, men det betyr ikke det er flaaauutt Dessverre er nok dette en følelse du deler med altfor mange nordmenn i dag. Prøv å lær av det og ikke gjenta. 0 Siter
Caylee Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Skrevet 1. januar 2015 Dessverre er nok dette en følelse du deler med altfor mange nordmenn i dag. Prøv å lær av det og ikke gjenta. Jeg burde skjønne det nå. Egentlig burde jeg lært det for lenge siden. På slutten av festen drakk jeg 4 glass sprit 40% blandet med appelsinjuice på kort tid, er helt sykt at jeg turte. Jeg er dummere enn jeg trodde. 0 Siter
frosken Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Jeg burde skjønne det nå. Egentlig burde jeg lært det for lenge siden. På slutten av festen drakk jeg 4 glass sprit 40% blandet med appelsinjuice på kort tid, er helt sykt at jeg turte. Jeg er dummere enn jeg trodde. Ja, det var dumt. Du er heldig som hadde foreldre som både hentet deg og sørget for at du kom deg vel i hus. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Ja, sånt er dumt og flaut. Alle andre tenker ganske enkelt at du var full, og bryr seg ikke så mye om nøyaktig hva du sa eller gjorde. 0 Siter
Caylee Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Skrevet 1. januar 2015 Ja, det var dumt. Du er heldig som hadde foreldre som både hentet deg og sørget for at du kom deg vel i hus. Ja, de er veldig snille. Er heldig angående det, og setter stor pris på det 0 Siter
Caylee Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Skrevet 1. januar 2015 Ja, sånt er dumt og flaut. Alle andre tenker ganske enkelt at du var full, og bryr seg ikke så mye om nøyaktig hva du sa eller gjorde. Må legge til at kvelden og natten var veldig koselig. Med venner. Var så hyggelig. Det tror jeg spørs litt på hva man sier.. 0 Siter
frosken Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Må legge til at kvelden og natten var veldig koselig. Med venner. Var så hyggelig. Det tror jeg spørs litt på hva man sier.. Folk på din alder er vant til at mye rart sies i fylla. Tror ikke du trenger å tenke så mye på det. Jeg synes nok dette er verre for dine foreldre som var de som måtte ordne opp. Bra at du verdsetter innsatsen deres:-) Godt nytt år forresten. Du får prøve å nyte de siste fridagene før skolen begynner igjen! 0 Siter
Madelenemie Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Hei! Jeg forstår ikke at du gjør slikt! Det er farlig og du kan komme i fare! Hvor gammel er du? Jeg sendte med min eldste champagne da jeg kjørte til fest, jeg hentet en edru ung mann, min datter var også edru, har ikke foreldrene dine vært gode rollemodeller for bruk av alkohol? Har du sett dem beruset? 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Må legge til at kvelden og natten var veldig koselig. Med venner. Var så hyggelig. Det tror jeg spørs litt på hva man sier.. Ja, sier man stygge ting til andre bør man "rydde opp" etterpå. 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Hei! Jeg forstår ikke at du gjør slikt! Det er farlig og du kan komme i fare! Hvor gammel er du? Jeg sendte med min eldste champagne da jeg kjørte til fest, jeg hentet en edru ung mann, min datter var også edru, har ikke foreldrene dine vært gode rollemodeller for bruk av alkohol? Har du sett dem beruset? Det behøver ikke være noen bestemt årsak til at en ungdom blir full. Det kan bare være feilberegning av hva man tåler, og at man mister dømmekraften etter et visst punkt. Jeg tror det skjer med de fleste i løpet av ungdommen uansett hva slags forbilder foreldrene er. Det er verre når noen med vilje går inn for å bli full, og drikker seg sanseløse hver helg. 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Hei! Jeg forstår ikke at du gjør slikt! Det er farlig og du kan komme i fare! Hvor gammel er du? Jeg sendte med min eldste champagne da jeg kjørte til fest, jeg hentet en edru ung mann, min datter var også edru, har ikke foreldrene dine vært gode rollemodeller for bruk av alkohol? Har du sett dem beruset?Tror svært mange av oss har hatt lignende opplevelser i ungdommen, uansett om foreldrene har vært gode rollemodeller. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Det behøver ikke være noen bestemt årsak til at en ungdom blir full. Det kan bare være feilberegning av hva man tåler, og at man mister dømmekraften etter et visst punkt. Jeg tror det skjer med de fleste i løpet av ungdommen uansett hva slags forbilder foreldrene er. Det er verre når noen med vilje går inn for å bli full, og drikker seg sanseløse hver helg. Jeg er enig i at det kan skje, men så snakker man om det og lærer av det. Hun skrev at det hadde skjedd før, Det er oftere ungdom som har sett sine foreldre fulle som har selv problemer med fyllekultur. Det er faktisk en del foreldre i Norge som drikker seg beruset foran barna. Jeg vet ikke %, tror det har blitt bedre. Jeg har selv vokst opp med det, tok helt avstand og derfor drakk jeg ikke alkohol før ca 35 år. Jeg har til og med opplevd at en venn av mitt barn fikk sine klær kastet ut av en villa, der far og mor, var sinte og fulle! Da fikk vi skikkelig vondt, hun strever selv med alkohol denne jenta, og er i fare i mange situasjoner. Jeg tror dette handler om hennes fortvilte hjemmesituasjon, de har god råd, men foreldrene lever sitt egoistiske liv, som innebærer at de også drikker seg fulle foran sitt barn! 0 Siter
Madelenemie Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Tror svært mange av oss har hatt lignende opplevelser i ungdommen, uansett om foreldrene har vært gode rollemodeller. Ok. Men min erfaring er at de barna som drikker mest og strever med sin alkoholbruk har opplevd sine foreldre fulle. Det blir litt enten eller, altså samme drikkemønster som de ser/lærer hjemme, eller som meg helt motsatt, jeg var totalavholdende. Jeg skriver nå om mønster, ikke å gjøre en feil man lærer av. 0 Siter
laban Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Caylee: Hold deg unna sprit. Det er lavere risiko for å bli stupfull veldig fort og miste kontrollen og hukommelsen, hvis man drikker noe svakere. Madelenemie: Som jeg har skrevet til deg gjentatte ganger tidligere: Verden er ikke så enkel som at alle ungdommer betrakter foreldrene sine som forbilder, hører på hva de sier og / eller blir akkurat som dem. Du kan ikke observere ungdom på nyttårsaften og derav dømme foreldrene deres. Trådstarter ble hentet i bil av foreldrene sine, det tyder ikke akkurat på at de er dårlige rollemodeller når det gjelder alkohol. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Caylee: Hold deg unna sprit. Det er lavere risiko for å bli stupfull veldig fort og miste kontrollen og hukommelsen, hvis man drikker noe svakere. Madelenemie: Som jeg har skrevet til deg gjentatte ganger tidligere: Verden er ikke så enkel som at alle ungdommer betrakter foreldrene sine som forbilder, hører på hva de sier og / eller blir akkurat som dem. Du kan ikke observere ungdom på nyttårsaften og derav dømme foreldrene deres. Trådstarter ble hentet i bil av foreldrene sine, det tyder ikke akkurat på at de er dårlige rollemodeller når det gjelder alkohol. Laban: som jeg har skrevet til deg gjentatte ganger tidligere: Mitt inntrykk er... det betyr ikke at det alltid er sånn, at man må tenke svart/hvitt. Det er videre mye forskning på dette med hvilke ungdommer som drikker mest/strever med alkohol, de peker i retning av å ha foreldre som har et lignende drikkemønster, men dette er generelt og må ikke alltid være slik! 0 Siter
Caylee Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Skrevet 1. januar 2015 Folk på din alder er vant til at mye rart sies i fylla. Tror ikke du trenger å tenke så mye på det. Jeg synes nok dette er verre for dine foreldre som var de som måtte ordne opp. Bra at du verdsetter innsatsen deres:-) Godt nytt år forresten. Du får prøve å nyte de siste fridagene før skolen begynner igjen! Jeg er heldig at jeg husker det meste jeg sa til de på festen da jeg var full. Og det var faktisk bare hyggelige ting. Jeg sa til en god venn av meg at hun betyr utrolig mye for meg. På slutten av festen var jeg ganske fjern men husker jeg ga alle en klem og sa før jeg dro fra festen var "Jeg elsker dere alle alltid, uansett hva dere hadde gjort. Jeg elsker alle jeg" Godt nyttår til deg å. Håper året blir fint for deg:) Ja.. uff ferien snart over. 0 Siter
Caylee Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Skrevet 1. januar 2015 Hei! Jeg forstår ikke at du gjør slikt! Det er farlig og du kan komme i fare! Hvor gammel er du? Jeg sendte med min eldste champagne da jeg kjørte til fest, jeg hentet en edru ung mann, min datter var også edru, har ikke foreldrene dine vært gode rollemodeller for bruk av alkohol? Har du sett dem beruset? Jeg tenkte mye under festen "Tenk om jeg drikker formye og får blackout og dør" Men hvor mer jeg drakk hvor mer tenkte jeg "What ever" "Skjer det så skjer det" jeg ga rett og slett faen.. 20 Foreldrene mine drikker alkohol innimellom men i passe mengder. De overdriver ikke. Jeg har ikke sett pappa full på flere år. Jeg er rett og slett likegyldig til mitt eget liv. 0 Siter
Caylee Skrevet 1. januar 2015 Forfatter Skrevet 1. januar 2015 Det behøver ikke være noen bestemt årsak til at en ungdom blir full. Det kan bare være feilberegning av hva man tåler, og at man mister dømmekraften etter et visst punkt. Jeg tror det skjer med de fleste i løpet av ungdommen uansett hva slags forbilder foreldrene er. Det er verre når noen med vilje går inn for å bli full, og drikker seg sanseløse hver helg. Jeg drakk mye med vilje 0 Siter
Madelenemie Skrevet 1. januar 2015 Skrevet 1. januar 2015 Jeg tenkte mye under festen "Tenk om jeg drikker formye og får blackout og dør" Men hvor mer jeg drakk hvor mer tenkte jeg "What ever" "Skjer det så skjer det" jeg ga rett og slett faen.. 20 Foreldrene mine drikker alkohol innimellom men i passe mengder. De overdriver ikke. Jeg har ikke sett pappa full på flere år. Jeg er rett og slett likegyldig til mitt eget liv. Ok. Men jeg mener "ikke noe barn skal se sine foreldre beruset", dette fordi foreldre bør ikke drikke seg beruset! Er man en ansvarlig voksen trenger man ikke ruse seg! Jeg betviler voksenheten, og kapasiteten til å ta ansvar hos ALLE voksne som har drukket seg beruset foran sine/andres barn. De er dårlige foreldre, og jeg tror en kilde til sine barns vansker! Det kan ta deg år å plasserer dette ansvaret, se det slik, jeg håper du fort endrer kurs, se deg selv som en kapasitet, ikke som en arv av dine foreldre. Jeg distanserte meg tidlig fra mine foreldre, det var et godt sjakktrekk, noe jeg kan anbefale deg! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.