Gå til innhold

Jeg er så flau :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok.

Men jeg mener "ikke noe barn skal se sine foreldre beruset", dette fordi foreldre bør ikke drikke seg beruset!

Er man en ansvarlig voksen trenger man ikke ruse seg!

Jeg betviler voksenheten, og kapasiteten til å ta ansvar hos ALLE voksne som har drukket seg beruset foran sine/andres barn.

De er dårlige foreldre, og jeg tror en kilde til sine barns vansker!

Det kan ta deg år å plasserer dette ansvaret, se det slik, jeg håper du fort endrer kurs, se deg selv som en kapasitet, ikke som en arv av dine foreldre. Jeg distanserte meg tidlig fra mine foreldre, det var et godt sjakktrekk, noe jeg kan anbefale deg!

Jeg synes du generaliserer alt for mye. De færreste foreldre er feilfrie, jeg kjenner i alle fall ingen som ikke fra tid til annen har gjort de de ikke burde. De er ikke dårlige foreldre av den grunn, og de trenger så avgjort ikke være kilde til sine barns vansker.

Skrevet

Mistenker at barn kan arve mer "utagering" under drikking, men tror ikke det er selve mengden alkohol det går på her. Husk at det er veldig mange suksessrike og respekterte mennesker som er alkoholikere og drikker veldig mye, uten at de utagerer av den grunn. Det er skjult alkoholmisbruk. Men det er jo den "bråkete" fylla man legger merke til. Det er en adferd som jeg tror har en del arvelige komponenter. Snakker her enten om den mannlige formen som slåssing, og den mer kvinnelige formen for utagering. Men det er etter min mening egentlig ikke "drikkemønster" dette går på, men generell adferd og spesielt hvordan man håndterer alkoholrus.

Men som sagt, det er bare mistanker jeg har.

Skrevet (endret)

Jeg synes du generaliserer alt for mye. De færreste foreldre er feilfrie, jeg kjenner i alle fall ingen som ikke fra tid til annen har gjort de de ikke burde. De er ikke dårlige foreldre av den grunn, og de trenger så avgjort ikke være kilde til sine barns vansker.

Jeg syns du skal lese det jeg skriver,

snarere enn å bruke dine hersketeknikker,

les igjen, les og prøv å spare deg for dine tolkninger.

Hvorfor, kan du ikke være personlig?

Eller tilstede?

Eller nær?

Hva er det som er så truende for deg?

Jeg fikk hjelp av et menneske, ok psykiater, kunne vært en annen egentlig, det som hjalp meg var ikke avstand, formalitet, korrekthet, paragrafer....!!

Det som hjalp meg var modigheten, ærligheten, helheten.

Det å våge være seg, ikke bare ord, som blir så tomme , ofte,  ord som et sandkorn, det kan ikke bli noe annet enn et sandkorn, når man begrenser og knebler det med sin egen stolthet.

Det er det som skiller helhjertehet fra avstand og kun ønske om formalitet.

Endret av Madelenemie
Skrevet

Ok.

Men jeg mener "ikke noe barn skal se sine foreldre beruset", dette fordi foreldre bør ikke drikke seg beruset!

Er man en ansvarlig voksen trenger man ikke ruse seg!

Jeg betviler voksenheten, og kapasiteten til å ta ansvar hos ALLE voksne som har drukket seg beruset foran sine/andres barn.

De er dårlige foreldre, og jeg tror en kilde til sine barns vansker!

Det kan ta deg år å plasserer dette ansvaret, se det slik, jeg håper du fort endrer kurs, se deg selv som en kapasitet, ikke som en arv av dine foreldre. Jeg distanserte meg tidlig fra mine foreldre, det var et godt sjakktrekk, noe jeg kan anbefale deg!

Hvorfor sier du slikt til Caylee?

Hun forteller at foreldrene hennes ikke drikker seg sørpefulle sammen med barna.

Du trenger ikke å fortelle henne at hun må endre kurs i forhold til foreldrenes drikkemønster.

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg drakk mye med vilje

Ok. Snodig at folk planlegger å bli så fulle, for det er ikke akkurat veldig gøy.

Skrevet

Ok. Snodig at folk planlegger å bli så fulle, for det er ikke akkurat veldig gøy.

Nesten alle jeg var med ville bli full. Det er mer vanlig enn noen tror

Gjest Gargamel
Skrevet

Nesten alle jeg var med ville bli full. Det er mer vanlig enn noen tror

Jada, jeg er ikke ukjent med det, selv om jeg ikke tror så mange ønsker å bli så fulle at de spyr og taler i tunger. Hvis planen din var å bli dritings så nådde du i alle fall målet ditt.

Skrevet

Eller tilstede?

Eller nær?

Jeg fikk hjelp av et menneske, ok psykiater, kunne vært en annen egentlig, det som hjalp meg var ikke avstand, formalitet, korrekthet, paragrafer....!!

Det å våge være seg, ikke bare ord, som blir så tomme , ofte,  ord som et sandkorn, det kan ikke bli noe annet enn et sandkorn, når man begrenser og knebler det med sin egen stolthet.

Hva i all verden er det du er så sinna for?

AnonymBruker
Skrevet

Eller tilstede?

Eller nær?

Hva i all verden er dette for et svar? Frosken gav et forklarende, stillferdig svar til deg - og så svarer du dette? 

Ellers: Det er helt vanlig at ungdommer drikker seg fulle av og til. Snarere er det mer uvanlig at de går på fest en nyttårsaften og kommer hjem helt edru. Ungdommer som drikker kan ha fantastiske foreldre, også de som av og til blir for fulle. 

Anonymous poster hash: ff0db...826

Skrevet

Det er bra du er flau, for da holder du kanskje litt igjen neste gang så du slipper flere slike dagen derpå. De har tydeligvis gode sider også, foreldrene dine. Godt de hentet deg hjem før det gikk helt galt.

Skrevet

Det er bra du er flau, for da holder du kanskje litt igjen neste gang så du slipper flere slike dagen derpå. De har tydeligvis gode sider også, foreldrene dine. Godt de hentet deg hjem før det gikk helt galt.

Jeg har aldri sagt foreldrene mine ikke har gode sider. De er faktisk snillere enn de fleste foreldre. Og det er ikke bare en antagelse, det er noe jeg vet. Mamma kjørte en venn av meg hjem samtidig, og hun bor et stykke unda oss. Ikke alle foreldre hadde hjulpet med kjøring.

Hvilken mor hadde ligget og sovet i en stol en helt natt fordi dattera er på sykehus? eller pappa da som ofte spørr om jeg har lyst på noe i butikken. Noen ganger overasker han meg med noe når han kommer hjem fra jobb.

Men alle mennesker har også sider som ikke er så bra.Meg også. Min familie, inkludert meg sliter med ordentlig kommunikasjon i vanskelige situasjoner. derfor ender det heller med skriking, stygge ord og mye rart.

Da jeg skev sist tråd om det så var jeg midt oppi det. Er enklere tenke klart når det ikke er slik.

Det er en grunn til at jeg bor hjemme. Det er noen vanskelige situasjoner, men alt i alt er det fint bo hjemme.

Skrevet

Godt å høre deg skrive så varmt om dem og det dere har sammen. Å ja, alle har sider som ikke er så bra. Dere har i alle fall det viktigste. Dere bryr dere om hverandre, og det at du er bevisst på det dårlige kommunikasjonsmønsteret er en bra ting. Du får øve deg på å ikke gå i skrikefella, så klarer kanskje de det også:)

Skrevet

Godt å høre deg skrive så varmt om dem og det dere har sammen. Å ja, alle har sider som ikke er så bra. Dere har i alle fall det viktigste. Dere bryr dere om hverandre, og det at du er bevisst på det dårlige kommunikasjonsmønsteret er en bra ting. Du får øve deg på å ikke gå i skrikefella, så klarer kanskje de det også :)

Kunne i teorien skrevet flere sider om hva vi har sammen, men tror du har skjønt poenget.

Ja, det gjør vi. Det er godt at alle passer på.

Siden sist gang har det ikke skjedd ialfall ikke verre enn noen få minutter. For det virker som alle prøver å ta seg isammen. Jeg gjør det jeg kan. Fungerer bra for min del

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...