Gå til innhold

NHD/ Søvnproblem

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min på 19 år studerer og bor derfor fremdeles hjemme.

I over 3 år har hun slitt veldig med lang innsovningstid og dårlig søvnkvalitet. Sover max 4 timer pr natt.

Hun ser fryktelig sliten ut og har et krevende studie med mange prøver i nærmeste fremtid.

Hun har bestilt time hos lege, men der er det 5 uker ventetid.

Selv tar jeg Sarotex pga fibromyalgi inkl.søvnproblemer. 10 mg hjalp meg til god søvn fra første natt.

Det jeg lurer på...Kan jeg gi henne 10 mg Sarotex en gang i uken frem til legetimen? Jeg har ikke villet gi henne det frem til nå, ettersom det er en reseptbelagt medisin. Men jeg tror det kunne vere til god psykisk hjelp dersom hun vet at hun får sove godt en natt pr uke. Hva synest du om tanken? Og hva bør hun på sikt gjøre/bruke dersom dette med søvnen ikke bedrer seg?

Anonymous poster hash: 06664...6a8
Skrevet

Jeg har hatt god effekt på innsovning av briller med røde glass 1-3 timer før leggetid. Øker visstnok hjernens naturlige produksjon av melatonin, som man trenger for å få sove.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis hun ønsker å prøve det, har jeg ingen motforestillinger.

Det må være fredag eller lørdag, siden hun kan få noe hangover.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt god effekt på innsovning av briller med røde glass 1-3 timer før leggetid. Øker visstnok hjernens naturlige produksjon av melatonin, som man trenger for å få sove.

Dette var interessant. Skal videreformidle det. Hjertelig takk for svar.

kizi1365381292
Skrevet

Hvor kan en å kjøpt slike briller med røde glass? :-)

Beautiful_Creatures
Skrevet

Lurer på det samme, briller med røde glass ;) ? Hvor får man tak i dette? (unnskyld at vi kupper tråden din TS, men sikkert mange som lurer på dette). Håper datteren din får hjelp med søvnproblemene. Det er ille å ha det slik over tid, det vet jeg alt om ..

Skrevet

Dette var interessant. Skal videreformidle det. Hjertelig takk for svar.

Bare hyggelig. Det et mareritt å slite med søvnen...

Hvor kan en å kjøpt slike briller med røde glass? :-)

Lurer på det samme, briller med røde glass ;) ? Hvor får man tak i dette? (unnskyld at vi kupper tråden din TS, men sikkert mange som lurer på dette). Håper datteren din får hjelp med søvnproblemene. Det er ille å ha det slik over tid, det vet jeg alt om ..

Jeg kjøpte mine i Danmark, og det er visst hovedsakelig det samme firmaet, Melamedic, som lager dem. Her er en side som selger dem, jeg har modellen Dublin, men jeg kan ikke gå god for denne nettbutikken: http://www.abcbutikk.no/categories/svnbriller

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...