Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

DoleMari, on 03 Jan 2015 - 13:26, said:

Helt riktig. Jeg har aldri vært å produktiv og hatt så mye ro i sjela:9

Flere med samme erfaring?

http://www.plusstid.no/Mat-og-helse/Helse-og-aktivitet/Haandarbeid-er-bra-for-deg

Jeg hadde samme erfaring. Men nå har jeg vanskelig for å finne ro nok til å holde på med håndarbeid over tid. Bare noen veldig korte økter. Savner den tiden håndarbeidet ga meg ro. Anonymous poster hash: a421e...344
Skrevet

Jeg hadde samme erfaring. Men nå har jeg vanskelig for å finne ro nok til å holde på med håndarbeid over tid. Bare noen veldig korte økter. Savner den tiden håndarbeidet ga meg ro. Anonymous poster hash: a421e...344

Hvis du strikker, hva liker du å strikke? Jeg ble også veldig fort lei av å strikke sokker og det samme om igjen. Jeg fant en veldig bra nettside hvor jeg har lært meg mange nye oppskrifter og teknikker på filmsnutter de har der. Det er så lett forklarlig.

Jeg har bl.a. strikket flere pledd som blir veldig fine og som mottakerne blir veldig glade for. Jeg kan sende deg link til siden om du ønsker.

AnonymBruker
Skrevet

DoleMari, on 03 Jan 2015 - 13:37, said:

Hvis du strikker, hva liker du å strikke? Jeg ble også veldig fort lei av å strikke sokker og det samme om igjen. Jeg fant en veldig bra nettside hvor jeg har lært meg mange nye oppskrifter og teknikker på filmsnutter de har der. Det er så lett forklarlig.

Jeg har bl.a. strikket flere pledd som blir veldig fine og som mottakerne blir veldig glade for. Jeg kan sende deg link til siden om du ønsker.

Før strikket jeg mye gensere, jakker og barneklær. Nå går det mest i tepper som jeg gir bort. Har ikke ro nok til å konsentrere meg om noe annet. Anonymous poster hash: a421e...344
Skrevet (endret)

Garnnøster burde kanskje vært på blå resept ;)

selv har jeg et lidenskapelig forhold til garn og hekling/ strikking .. Hamstreri bøtter og spann og mitt soverom renner over av garn. Når jeg føler meg elendig blir dessverre mine prosjekt deretter el jeg gir de opp fordi jeg gjør feil el kommer ut av tellingen . Men skjønt håndarbeid er velgjørende å ha mellom fingrene også når jeg har det trist. Skappelstrikk og hekling av sjal er godt å ty til når tankene er på vandring andre steder enn håndarbeid et. Kanskje jeg skal bli torgkone, selge alt jeg laget . Kom med ett på at det kanskje er det jeg er skapt til.., kunne stå sammen med min julekonfektproduserende venninne , også med noe i retning angst og muligens paranoia takter.. Hun har ikke tort å utdanne seg og vasker tross tilbud om sykepleier utd fra nav på 90 tallet. Ble skrekkslagen da hun ble tilbudt gruppeterapi på dps som 19 åring... Beundrer meg visst som tørr terapi...! ( skrekk)

Vi kunne pakket hos godt inn i torgkone- klær og skaut ,

Ja- ja- så var det å realisere , sette potensielt bærekraftige ideer ut i livet. Spørs om nav hadde dukket opp og kledd meg naken og sagt alle påstander om psykelighet var betydelig overdrevet . Kan jo være produktiv på hjemmebane i blant - det defineres vel som aktivitet vil jeg tro?.

Endret av En namnlaus
Skrevet

Jeg er elendig på håndarbeid. Men gjør det innimellom. En periode drev jeg med fingerhekling og fingerstrkking. Kjempe gøy. Fant videoer på youtube. Men jeg går alltid lei etter en stund, og nå har jeg ikke så god tid heller.

Skrevet

Garnnøster burde kanskje vært på blå resept ;)

selv har jeg et lidenskapelig forhold til garn og hekling/ strikking .. Hamstreri bøtter og spann og mitt soverom renner over av garn. Når jeg føler meg elendig blir dessverre mine prosjekt deretter el jeg gir de opp fordi jeg gjør feil el kommer ut av tellingen . Men skjønt håndarbeid er velgjørende å ha mellom fingrene også når jeg har det trist. Skappelstrikk og hekling av sjal er godt å ty til når tankene er på vandring andre steder enn håndarbeid et. Kanskje jeg skal bli torgkone, selge alt jeg laget . Kom med ett på at det kanskje er det jeg er skapt til.., kunne stå sammen med min julekonfektproduserende venninne , også med noe i retning angst og muligens paranoia takter.. Hun har ikke tort å utdanne seg og vasker tross tilbud om sykepleier utd fra nav på 90 tallet. Ble skrekkslagen da hun ble tilbudt gruppeterapi på dps som 19 åring... Beundrer meg visst som tørr terapi...! ( skrekk)

Vi kunne pakket hos godt inn i torgkone- klær og skaut ,

Ja- ja- så var det å realisere , sette potensielt bærekraftige ideer ut i livet. Spørs om nav hadde dukket opp og kledd meg naken og sagt alle påstander om psykelighet var betydelig overdrevet . Kan jo være produktiv på hjemmebane i blant - det defineres vel som aktivitet vil jeg tro?.

Hihi... kanskje det hadde vært ditt rette levebrød? :) Kollegaene min sier at jeg må selge på julemessa på jobben, slik mange andre gjør, og at det mye finere det jeg lager ( deres ord), men siden jeg er aldri synes det jeg lager blir bra nok, så ville jeg aldri turt det. Vel, jeg kan jo se at det er finere enn mye "ræl" som selges der.... litt smak har jeg da:)

Selv om jeg har en dårlig dag, blir alltid humøret bedre når jeg setter meg ned fordi jeg blir så opptatt av det at jeg glemmer å "tenke"! Det er jo nesten ille( : )

Jeg turte heller ikke utadanne meg fordi jeg var redd jeg var for dum, droppet ut i siste liten. Enda jeg har hørt det motsatte bestandig av venner?"?"

Du virker kreativ og produktiv ( humor også:))Du virker litt bedre ;) Stå på! Er helt sikker på at det vil ordne seg for deg!:)

Skrevet

Jeg er elendig på håndarbeid. Men gjør det innimellom. En periode drev jeg med fingerhekling og fingerstrkking. Kjempe gøy. Fant videoer på youtube. Men jeg går alltid lei etter en stund, og nå har jeg ikke så god tid heller.

Jeg tror det er vanlig å bli lei når man driver med noe ganske intenst en stund. Jeg strikket til den store gullmedalje en periode, men ble så lei at det tok noen år før jeg orket å strikke igjen. Men det gjelder å finne noe man virkelig liker å strikke. Og ta litt pauser innimellom :)

Du har mange ressurser du! ( har fulgt litt med i trådene dine). Jeg tror det er mye du kan gjøre for å få et godt liv:)

Skrevet

Før strikket jeg mye gensere, jakker og barneklær. Nå går det mest i tepper som jeg gir bort. Har ikke ro nok til å konsentrere meg om noe annet. Anonymous poster hash: a421e...344

Det er kjempefint med tepper også! Jeg har faktisk strikker 4 av den linken jeg jeg sendte over:) Hehe.. gitt bort til familien, og e bli veldig glade! Lett å strikke og blir pent.

Skrevet

Jeg tror det er vanlig å bli lei når man driver med noe ganske intenst en stund. Jeg strikket til den store gullmedalje en periode, men ble så lei at det tok noen år før jeg orket å strikke igjen. Men det gjelder å finne noe man virkelig liker å strikke. Og ta litt pauser innimellom :)

Du har mange ressurser du! ( har fulgt litt med i trådene dine). Jeg tror det er mye du kan gjøre for å få et godt liv:)

hehe skjønner den. Bra du fant igjen lysten:) strikking er jo koslig i moderate mengder

Takk. koslig å høre. Jeg liker ikke kjede meg i perioder jeg føler meg bedre. Problemet med det er at jeg blir aldri god i en ting :lol:

Skrevet

hehe skjønner den. Bra du fant igjen lysten:) strikking er jo koslig i moderate mengder

Takk. koslig å høre. Jeg liker ikke kjede meg i perioder jeg føler meg bedre. Problemet med det er at jeg blir aldri god i en ting :lol:

Kanskje du er litt rastløs? Jeg er også rastløs og har gjerne flere prosjekter på gang, litt rydding, strikking, lesing Men prøver å konsentrere meg me én ting. For når jeg først setter meg ned så kan jeg sitte i timesvis :)

Skrevet

Jeg heklet noen serviettringer for noen år tilbake. Etter det har det vært stopp. Nå skal jeg begynne å hekle igjen og jeg gleder meg. Jeg har allerede tittet litt på nettet etter oppskrifter, men ender vel med å kjøpe en bok. Jeg kjeder meg ofte om kvelden. Det er ingenting på tv av interesse. Etter klokken åtte er alt i huset ordnet og barna sitter på hvert sitt rom. Jeg har begynt å rydde i kjelleren, men tar bare en hylle av gangen. Det er tilfredsstillende, men ikke særlig kreativt. Jeg liker brodering også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...