Gå til innhold

presset så hardt at man ikke klarer mer

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg virker sikkert som en sytepave nå. Og at det jeg er redd for kommer til å skje ikke kommer til å skje ifølge folk. De fleste tør jo aldri prøve ta selvmord. Jeg lever jo ennå, men det har skjedd. Problemet er bare det at jeg vet hva jeg er stand til. Det skremmer meg å vite, at det kan gå ganske ille. Det har jeg bevis på. Og neste gang om det skjer har jeg ikke like flaks.

Hva skal jeg gjøre med det?

Endret av Caylee
Skrevet

Nei, ikke skolen i seg selv. Men når man itilegg sliter med mye itilegg til å gå på skolen er det rene helvete. Kanskje ikke på vanlige folk, men meg så.

Vi har gjort det. De skjønner ikke en dritt. De sier jeg skal komme selvom det er vanskelig, men de dagene er alt rene helvete. Vil ikke gå inn på det, men jeg holder mye mer for meg selv enn før.

Hovedpoenget her er egentlig at det uansett er et bedre valg å gå på skolen enn å la det være. Du kommer til å ha det vanskelig deler av tiden enten du går på skolen eller slutter. Det er bedre å ha det dårlig og gå på skole enn å ikke gå på skole og ha det dårlig.

Går du på en spesialskole for mennesker med psykiske vansker eller går du på vanlig vgs?

Skrevet

Hovedpoenget her er egentlig at det uansett er et bedre valg å gå på skolen enn å la det være. Du kommer til å ha det vanskelig deler av tiden enten du går på skolen eller slutter. Det er bedre å ha det dårlig og gå på skole enn å ikke gå på skole og ha det dårlig.

Går du på en spesialskole for mennesker med psykiske vansker eller går du på vanlig vgs?

Skolen er en ekstra beltastning. Men jeg prøver..

Vil ikke si noe om det. Av hensyn til meg selv.

Skrevet

Skolen er en ekstra beltastning. Men jeg prøver..

Vil ikke si noe om det. Av hensyn til meg selv.

Du opplever sikkert skolen som en ekstra belastning enkelte dager. Men innholdsløse dager, kjedsomhet og lite samvær med andre, kan bli en enda større belastning - særlig på litt lengre sikt.  Hvis du mener du har for mange fag nå, så vurder om ett av fagene kan utsettes til neste år, men snakk med lærerne før du tar noen avgjørelse. 

Skrevet

Er det skulking hvis man ikke går på skolen for å ikke dø? Eller er man syk?

Skrevet

Er det skulking hvis man blir hjemme fordi man har det ille psykisk? eller er man syk?

Skrevet

Er det skulking hvis man blir hjemme fordi man har det ille psykisk? eller er man syk?

Er man syk er man syk. Men er nok lurt å presse seg litt.

Skrevet

Er man syk er man syk. Men er nok lurt å presse seg litt.

ikke hvis det å gjøre at man presser seg gjør det veldig mye verre

Skrevet

Er det skulking hvis man ikke går på skolen for å ikke dø? Eller er man syk?

Du vet at du ikke dør selv om du går på skolen. At du kjenner deg dårlig om morgenen, er ikke ensbetydende med at det beste er å bli hjemme. Ofte vil det være bedre å komme seg på skolen, og så evt. gå hjem tidligere dersom humøret holder seg dårlig hele dagen.

Jeg tror det er bedre å planlegge tilstrekkelig fritid - eller tid til å ta vare på deg selv - enn å la dagsformen avgjøre hva du gjør.

Skrevet

Du vet at du ikke dør selv om du går på skolen. At du kjenner deg dårlig om morgenen, er ikke ensbetydende med at det beste er å bli hjemme. Ofte vil det være bedre å komme seg på skolen, og så evt. gå hjem tidligere dersom humøret holder seg dårlig hele dagen.

Jeg tror det er bedre å planlegge tilstrekkelig fritid - eller tid til å ta vare på deg selv - enn å la dagsformen avgjøre hva du gjør.

Da jeg leste en blogg brøt jeg isammen. Minnene ble formye.

Jeg vil leve, og siden det er mandag snart har jeg ikke mye tid å sove

Skrevet

Unnskyld Frosken. Jeg var bare litt lei meg. Er bedre nå. Skal prøve mitt beste. Får ta en uke av gangen. Unnskyld for at jeg oppførte meg dumt til dere andre også. Jeg bare mistet kontrollen. Vanligvis er jeg ikke slik.

Skrevet

Unnskyld Frosken. Jeg var bare litt lei meg. Er bedre nå. Skal prøve mitt beste. Får ta en uke av gangen. Unnskyld for at jeg oppførte meg dumt til dere andre også. Jeg bare mistet kontrollen. Vanligvis er jeg ikke slik.

Håper det blir ok for deg å komme tilbake på skolen i morgen tross alt:-)

Skrevet (endret)

Håper du får en ok skolestart i morgen. Det er veldig vanlig å grue seg ekstra til å starte opp igjen etter en god stund med fri. Jeg gjør det selv.

Jeg håper du klarer å fullføre. Kanskje du ikke skal ha for store ambisjoner om så høye karakterer denne terminen, men heller ha som mål om å bestå i alle fag. - Tenk på følelsen du vil ha i midten av juni, med bestått vitnemål, kontra å slutte og må ta det på nytt igjen på sikt. Klor deg fast, snakk med lærere, rådgivere og helsesøster ved behov, de fleste lærere er fleksible og forståelsesfulle og kan strekke seg for at du skal komme i mål.

Lykke til :)

Endret av cilie
Skrevet

Hvis du ikke fullfører VGS kommer du til å ende opp som trygdet, garantert. Det er ikke noe jeg vil anbefale deg. Fullfør VGS. Det er ikke så vanskelig sånn "egentlig", sammenlignet med andre ting. Du møter opp 8, og det meste er obligatorisk og lagt opp for deg. Det er bare å følge strømmen. De sier til og med hva slags lekser du skal jobbe med. Nei, dette klarer du hvis du bare vil.

Skrevet

Ja det handler bare om min interesse.

Absolutt ikke noe annet. Det må jeg da forstå.

Det handler om å legge opp skoleåret slik at det er mest sannsynlig at du greier å fullføre.

Det handler om å jobbe målrettet hver dag i stedet for skippertakmetoden.

Da vil du også bli mer fornøyd med livet ditt i hverdagen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...