Gå til innhold

BMI 26

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid slitt med å holde vekten, men har stort sett alltid klart å holde meg normalvektig. Tror jeg nå har nådd min høyeste vekt uten å klare å ta igjen kontrollen. Jeg blir fortvilet, men har ingen motivasjon til å gjøre noe med det. Bare i tankene. Bruker lithium og stoffskiftet er lavt, så jeg har flere faktorer som jobber mot meg.

Jeg vet at hvis jeg ikke klarer å ta et skikkelig tak for å få ned vekten eller stabilisere den så vil det bare fortsette å gå oppover. Hvordan finne frem motivasjonen når den er på bånn? Anonymous poster hash: ae536...06a

Skrevet

Bedre å være lett overvektig og i god form, enn normalvektig og i dårlig form. Trim :) Du blir i bedre form av det. Muskelmassen kan dessuten øke, noe som vil resultere i høyere hvileforbrenning.  

AnonymBruker
Skrevet

stiften, on 03 Jan 2015 - 18:54, said:

Bedre å være lett overvektig og i god form, enn normalvektig og i dårlig form. Trim :) Du blir i bedre form av det. Muskelmassen kan dessuten øke, noe som vil resultere i høyere hvileforbrenning.

Jeg er ikke i god form heller. Har begynt å gå litt turer igjen. Anonymous poster hash: ae536...06a
Skrevet

Når jeg har bmi på 26 så er jeg tynn, men vi har alle forskjellig kroppsbygning. Nå er den imidlertidig 32 pga litium selv om jeg har trent masse i to år. Men jeg har funnet svaret: proteinbrød fra Rimi. Begynte spise det og går endelig ned i vekt.

AnonymBruker
Skrevet

missmas, on 03 Jan 2015 - 20:10, said:

Når jeg har bmi på 26 så er jeg tynn, men vi har alle forskjellig kroppsbygning. Nå er den imidlertidig 32 pga litium selv om jeg har trent masse i to år. Men jeg har funnet svaret: proteinbrød fra Rimi. Begynte spise det og går endelig ned i vekt.

Fortsetter jeg som nå, så er jeg redd jeg kommer til å gå forbi BMI på 32 også. Jeg eier ikke motivasjon til å gjøre noe med det. Jeg tenker på det og prøver å redusere kaloriinntaket men vet at det må mye mer til for å klare det. Anonymous poster hash: ae536...06a
AnonymBruker
Skrevet

Fortsetter jeg som nå, så er jeg redd jeg kommer til å gå forbi BMI på 32 også. Jeg eier ikke motivasjon til å gjøre noe med det. 

Er det ikke motivasjon nok å¨unngå å set ut som en blubbe?

Anonymous poster hash: a3fe1...5d5

Skrevet

4 skiver proteinbrød om dagen og man går ned =)

Kanskje jeg kan spise en liten middag etterhvert også.

AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker, on 03 Jan 2015 - 20:34, said:

Er det ikke motivasjon nok å¨unngå å set ut som en blubbe?

Anonymous poster hash: a3fe1...5d5

Går ut fra at du aldri har hatt alvorlige vektproblemer selv når du tror at det er så lite som skal til for å få nok motivasjon. Anonymous poster hash: ae536...06a
AnonymBruker
Skrevet

missmas, on 03 Jan 2015 - 20:45, said:

Jeg går ut i fra at det er brød som ikke er så rimelige. Men jeg kan kanskje bake selv med noe kesam eller annet proteinrikt. Anonymous poster hash: ae536...06a
AnonymBruker
Skrevet

Går ut fra at du aldri har hatt alvorlige vektproblemer selv når du tror at det er så lite som skal til for å få nok motivasjon. 

Jeg har hatt BMI på langt over 30, og akkurat det var en veldig god motivasjon.

Anonymous poster hash: a3448...f24

Skrevet

Er alt du spiser 4 skiver brød i løpet av en dag? Du skal ha på rimelig mye smør og pålegg for at det skal gi deg alle næringsstoffene og den energien du trenger...

AnonymBruker
Skrevet

Går ut fra at du aldri har hatt alvorlige vektproblemer selv når du tror at det er så lite som skal til for å få nok motivasjon. Anonymous poster hash: ae536...06a

Hvordan kan du vite hvem som har og ikke har hatt et alvorlig vektproblem? Og hvordan kan du vite hva som motiverer andre? Synes for øvrig du i åpningsinnlegget skrev at du med din BMI på 26 var på din høyeste vekt? I så fall har du ingen erfaring med alvorlige vektproblemer selv.

Anonymous poster hash: 69aea...2ea

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan du vite hvem som har og ikke har hatt et alvorlig vektproblem? Og hvordan kan du vite hva som motiverer andre? Synes for øvrig du i åpningsinnlegget skrev at du med din BMI på 26 var på din høyeste vekt? I så fall har du ingen erfaring med alvorlige vektproblemer selv. Anonymous poster hash: 69aea...2ea

Jeg kan ikke vite, og jeg skrev derfor at jeg gikk ut i fra. En kan ha alvorlige vektproblemer selv om en ikke er alvorlig overvektig. Jeg gikk opp veldig mange kilo på kort tid og hadde jeg klart å kaste opp ville jeg utviklet bulimi. Men heldigvis klarte jeg det ikke samme hvor mange metoder jeg prøvde. Jeg har slitt med å holde vekten i snart 40 år, men har alltid til slutt klart å ta meg inn igjen før det går for langt opp.

Anonymous poster hash: ae536...06a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt BMI på langt over 30, og akkurat det var en veldig god motivasjon. Anonymous poster hash: a3448...f24

Det er motivasjon nok til å ønske å gjøre noe med det. Men akkurat nå er det ikke motivasjon nok til å klare å gjennomføre det. Jeg prøver, men vet det ikke er nok.

Anonymous poster hash: ae536...06a

Skrevet

Er alt du spiser 4 skiver brød i løpet av en dag? Du skal ha på rimelig mye smør og pålegg for at det skal gi deg alle næringsstoffene og den energien du trenger...

ja det er helt forferdelig at jeg må spise som en anorektiker for å gå ned fordi jeg bruker medisiner. men skal legge til en liten middag når jeg får penger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...