Caylee Skrevet 4. januar 2015 Skrevet 4. januar 2015 Ser på nrk nyheter nå. Det var stor fakkeltog for de 150 som døde i trafikken i 2014. Det er selvfølgelig kjempebra. Statministeren var der og de snakket om at en som dør er formye, og at de må få det tallene. Veldig bra det også Men har de ikke glemt noe? hva med de som døde i selvmord? Det er ca 500 hvert år, det er over dobbelt så mange i traffikken men de ofrene nevnes ikke. De vil tydeligvis ikke jobbe for å få ned de tallene. Blir trist :-( 0 Siter
slabbedask Skrevet 4. januar 2015 Skrevet 4. januar 2015 Selvmord skal man jo helt ikke snakke om. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 4. januar 2015 Skrevet 4. januar 2015 Nobody cares lallalal Tror ikke det er det at ikke de bryr seg heller... 0 Siter
Kalevaala Skrevet 4. januar 2015 Skrevet 4. januar 2015 Det jobbes absolutt for å få ned antall selvmord, kreftdødsfall, arbeidsulykkker, slagtilfeller, hjertedødsfall etc. Men nå var det trafikkulykker det handlet om, og da ble det naturlig nok fokus på det i akkurat denne sendingen. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 4. januar 2015 Skrevet 4. januar 2015 Men har de ikke glemt noe? hva med de som døde i selvmord? Det er ca 500 hvert år, det er over dobbelt så mange i traffikken men de ofrene nevnes ikke. De vil tydeligvis ikke jobbe for å få ned de tallene. Jeg kan trøste deg med en ting: Det er kun to ting helsemyndighetene er opptatt av vedr psykiatrien. 80% selvmord og 20% tvang. Jeg synes dette er trist og snevert. Jeg kunne ønske at de hadde mer fokus på kvalitet, og at den behandling som tilbys er avhengig av pasienten og dens diagnose og ikke av behandlerens "tro". 0 Siter
skrevet Skrevet 4. januar 2015 Skrevet 4. januar 2015 800.000-1.000.000 dør av selvmord hvert år.Det er 10-20 millioner mislykkete selvmordsforsøk hvert år.Selvskading er ikke det samme som selvmordsforsøk, og de fleste selvskadere har ikke høy selvmordsrisiko.Det antas at en psykiatrisk lidelse er til stede i alt fra 27% til over 90% av selvmordstilfellene.Den største risikofaktoren er depresjon og bipolar lidelse, etterfulgte av stoffmisbruk.Mellom 12 og 24% av de med patologisk gambling forsøker å ta sitt liv en eller flere ganger.I mange land er selvmord og selvmordsforsøk en kriminell handling man kan straffes for.I andre kulturer kan selvmord ses på som handlinger av respekt, mot eller visdom.Det har i det siste i USA vært debatt om alle som fyller 75 år bør avslutte livet.Det er ikke enighet om at det kan finnes rasjonelle selvmord. 0 Siter
Trine Skrevet 4. januar 2015 Skrevet 4. januar 2015 Selvmord er et valg man tar. Å dø i trafikken er ofte ikke noe man velger. Jeg sier ikke at man ikke skal bruke ressurser for å få ned selvmordstatestikken, men personlig syns jeg dødsfall i trafikken er hakket mer tragisk. Jeg har opplevd begge deler på nært hold, men dette er kun min personlige oppfatning. Det er mange dødstragedier som burde vært markert, nå var det de i trafikken som var i søkelyset, tidligere har det vært selvmord og overdoser. Jeg kan trøste deg med en ting: Det er kun to ting helsemyndighetene er opptatt av vedr psykiatrien. 80% selvmord og 20% tvang. Jeg synes dette er trist og snevert. Jeg kunne ønske at de hadde mer fokus på kvalitet, og at den behandling som tilbys er avhengig av pasienten og dens diagnose og ikke av behandlerens "tro". Betyr det at man må ha selvmordstanker for å få hjelp av helsevesenet? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2015 Skrevet 4. januar 2015 Nils Håvard Dahl, du er aliert med dem. Du svarer ikke på mine spørsmål, for en dum psykiater! Anonymous poster hash: 353f7...066 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.