AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 Skrevet 5. januar 2015 En venn av meg hater kvinner. Han sier kvinner i offentlige instanser er farlige, og at de ønsker å legge han inn, la han sulte i hjel, hjelpe han med å begå selvmord. Og hans tanker om kvinner i offentlige instanser er så sterke, han blir fort krenket og er ekstremt sensitiv. Kan han ha vrangforestillinger eller paranoid psykose? Han får angst av å se kvinner i offentlige instanser. Anonymous poster hash: 5e057...405 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 Skrevet 5. januar 2015 Mener han 100 % at de ønsker å skade han? Tror Nils Eksperten her han svare best på dette. Anonymous poster hash: 5e057...405 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. januar 2015 Skrevet 5. januar 2015 Ja, det kan være en paranoid psykose. Innlegget har mange likhetstrekk med et par andre innlegg de siste dagene som nå er slettet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 Skrevet 5. januar 2015 Ja, det kan være en paranoid psykose. Innlegget har mange likhetstrekk med et par andre innlegg de siste dagene som nå er slettet. Ja, de ble slettet uten noen grund. Men det er en venn jeg snakker for. Han har forresten mange trekk av paranoid personlighetsforstyrrelse, men ikke fått diagnosen pga unge alder. Han truer disse kvinnene da han føler angst, og føler seg ydmykket av dem. Det er et problem å legge han inn i psykiatrien, da han er sterk fiendtlig, og det beste behandlingen er poliklinisk som han går. Han har i tilegg tvangslidelse. Anonymous poster hash: 5e057...405 0 Siter
ISW Skrevet 5. januar 2015 Skrevet 5. januar 2015 Med skrivemåte, symptomer, osv. så tror jeg sjansen for at dette gjelder en venn av deg er cirka så stor som 7 rette i Lotto to uker på rad. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 Skrevet 5. januar 2015 Med skrivemåte, symptomer, osv. så tror jeg sjansen for at dette gjelder en venn av deg er cirka så stor som 7 rette i Lotto to uker på rad. Jeg juger ikke. Kommenter saken, og ikke hvem som står bak Anonymous poster hash: 5e057...405 0 Siter
skrevet Skrevet 5. januar 2015 Skrevet 5. januar 2015 I stedet for å si "sånn og sånn er det, har jeg da den og den diagnose", eller "en helt annen enn meg mener sånn og sånn, har han den og den diagnosen", så kan du si "jeg har et problem med at jeg føler det sånn og sånn, betyr det at jeg har den og den diagnosen". Men det er forøvrig ingen sykdom å hate kvinner, generelt sett. Det tror jeg psykiateren er enig med meg i, så jeg føler meg trygg nok til å hevde dette uten å frykte et overfall. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 Skrevet 5. januar 2015 I stedet for å si "sånn og sånn er det, har jeg da den og den diagnose", eller "en helt annen enn meg mener sånn og sånn, har han den og den diagnosen", så kan du si "jeg har et problem med at jeg føler det sånn og sånn, betyr det at jeg har den og den diagnosen". Men det er forøvrig ingen sykdom å hate kvinner, generelt sett. Det tror jeg psykiateren er enig med meg i, så jeg føler meg trygg nok til å hevde dette uten å frykte et overfall. Hate? eller å frykte og ha onde hensikter om dem. Når ble du psykiater? Anonymous poster hash: 5e057...405 0 Siter
skrevet Skrevet 5. januar 2015 Skrevet 5. januar 2015 Hate? eller å frykte og ha onde hensikter om dem. Når ble du psykiater? Anonymous poster hash: 5e057...405 I quote: "En venn av meg hater kvinner." Da får du ordlegge deg bedre neste gang da vettu. Jeg trenger ikke være psykiater for å hevde at det ikke er en sykdom å hate kvinner, generelt sett. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 Skrevet 5. januar 2015 Hate pga angst og frykt er joe noe annet, men jeg inrømmer jeg kunne forklart bedre. Om ikke det å hate er sykdom, så er det i vertfall ikke normalt. Å hate kvinner uten grund. Men det er ikke det som er saken her Han blir krenket av at en kvinne ser på han og smiler, eller hvis hun ikke smiler, blir han også krenket. Han ser på kvinner på sint måte, fordi han tror de ønsker å bruke makt mot han, og han er ekstremt sårbar Anonymous poster hash: 5e057...405 0 Siter
skrevet Skrevet 5. januar 2015 Skrevet 5. januar 2015 Han blir krenket av at en kvinne ser på han og smiler, eller hvis hun ikke smiler, blir han også krenket. Han ser på kvinner på sint måte, fordi han tror de ønsker å bruke makt mot han, og han er ekstremt sårbar Anonymous poster hash: 5e057...405 Da er det dette han er, da. Da kan ikke en mer generell diagnose forklare dette bedre (enn denne spesifiseringen). Tenker du behandlingsmessig tipper jeg psykiateren vil anbefale en liten dose "antiskeptika" i det minste. 0 Siter
Caylee Skrevet 5. januar 2015 Skrevet 5. januar 2015 Det virker som kameraten din forskjellsbehandler kvinner og menn, har du sagt det til han? Fortell han ifølge statistikken er det større sannsynlighet å bli banket opp av en mann 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 Skrevet 5. januar 2015 Da er det dette han er, da. Da kan ikke en mer generell diagnose forklare dette bedre (enn denne spesifiseringen). Tenker du behandlingsmessig tipper jeg psykiateren vil anbefale en liten dose "antiskeptika" i det minste. ærlig talt Det må være en diagnose. Han har alvorlig tvangslidelse, og har vrangforestillinger knyttet til Religion, og knyttet til kvinner og at de motarbeider Han, dette er jo ikke antiskeptika.. Anonymous poster hash: 5e057...405 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 Skrevet 5. januar 2015 Det virker som kameraten din forskjellsbehandler kvinner og menn, har du sagt det til han? Fortell han ifølge statistikken er det større sannsynlighet å bli banket opp av en mann han gjør ikke det, sykdommen gjør det Anonymous poster hash: 5e057...405 0 Siter
skrevet Skrevet 5. januar 2015 Skrevet 5. januar 2015 Noen sier "jeg er A". Så spør de, "er dette B eller C?" Men det er ikke relevant ift. å "forklare noe", siden B og C i såfall uansett ligger inne i A. Selvsagt kan deler av B og C havne utenfor A, men du vet ikke mer om B og C før du har kommet med mer enn A. 0 Siter
skrevet Skrevet 5. januar 2015 Skrevet 5. januar 2015 ærlig talt Det må være en diagnose. Han har alvorlig tvangslidelse, og har vrangforestillinger knyttet til Religion, og knyttet til kvinner og at de motarbeider Han, dette er jo ikke antiskeptika.. Anonymous poster hash: 5e057...405 Hvis han har vrangforestillinger og tvangslidelse vil psykiateren anbefale antipsykotika (som han i små doser kaller antiskeptika), det kan jeg garantere deg. 0 Siter
Caylee Skrevet 5. januar 2015 Skrevet 5. januar 2015 han gjør ikke det, sykdommen gjør det Anonymous poster hash: 5e057...405 Siden du vet han har sykdom, be han skaffe hjelp? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2015 Skrevet 5. januar 2015 Hvis han har vrangforestillinger og tvangslidelse vil psykiateren anbefale antipsykotika (som han i små doser kaller antiskeptika), det kan jeg garantere deg. Hvis han har vrangforestillinger og tvangslidelse vil psykiateren anbefale antipsykotika (som han i små doser kaller antiskeptika), det kan jeg garantere deg. Han går på antipsykotika og anti depressiva Anonymous poster hash: 5e057...405 0 Siter
Caylee Skrevet 5. januar 2015 Skrevet 5. januar 2015 Han går på antipsykotika og anti depressiva Anonymous poster hash: 5e057...405 Hva er det da du lurer på? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.