Gå til innhold

Oppskrift på kaker man kan lage av rester av julekakene?

Anbefalte innlegg

Har noen bokser med julebakst som ikke er oppspist, men vi er lei av kakemenn, pepperkaker, krumkaker osv... 

Finnes det noe vi kan lage av disse? Så vi slipper å kaste?

Jeg har hørt f.eks. at grovkaker er laget av ulike kakerester, kan jeg bruke julekaker i det? Og noen som evnt har oppskrift? De ligner litt på muffins av utseende, men er litt tyngre, og har et tykt lag melisglasur og litt strø på. Jeg vet ikke om dette er et ålesundsfenomen, men jeg spurte etter grovkaker i bakeri i Oslo, og de bare "hæh?" 

det er i alle fall veldig godt, smaker litt som krydderkake kanskje...

noen andre tips eller oppskrifter man kan bruke rester av julekakene til?

Anonymous poster hash: f23c3...6a6

Fortsetter under...

Annonse

• 2 uker senere...

Spesielt hvis det dreier seg om pepperkaker - knus og bland i is! Det var en type Hennig-Olsen som var helt uimotståelig, dessverre(?) gikk den inn ganske kort tid etter at den hadde kommet på markedet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...