Gå til innhold

ANKER...NOE REDD


Gjest nervøst

Anbefalte innlegg

Kanskje et litt sprøtt innlegg, men jeg hadde et behov for å skrive dette......

Jeg er kanskje veldig generelt redd, men jeg må ut med dette.

Jeg var å spiste på en MacDonald i Oslo.Bestilte over disk, og fikk dette røde brettet som dem har(med maten på )Da jeg hadde spist litt ved bordet så observeret jeg at brettet var vått av vann(testet med en serviett)men jeg så også noe annet som jeg tok vekk med servietten: Dette hadde en farge som jeg mener, kunne minne om ketchup siden jeg mener at farge på servietten nå er oransj for å si det slik.hadde et skjær av oransj da jeg tørket det, også. Tanken bak skrivet var at jeg lurte om det kunne ha vært noe blodaktig, men brettet var jo vått(sikker vasket eller noe slikt)Det jeg er mest redd for er evt smitte med HIV. .Av vane så tørket jeg meg med en ren serviett før jeg begynte å spise....Overdriver kanskje, men jeg har denne angsten.Vet ikke hva du svarer, men er det mulig å sende denne servietten ett sted for å sjekke om det var ketchup eller blod...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det mulig??

Jeg håper du lurer på om det er mulig å sende inn servietten for analyse!!

For du mener vel ikke at det dumt å gå og engste seg?

Alle har noe de er engstlige for,du også sikkert!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lege Nina Lindstad

Til nervøs vedr. blodsmitte.

Jeg kan berolige deg; selvom du har spist litt blod med HIV-smitte, så vil du svært lite sannsynlig kunne få HIV-viruset inn i ditt blod. Fordøyelses-enzymer, magesaft og robuste slimhinner vil gjøre at et evt. virus ikke kommer over i din blodbane. Klarer du noen gang å roe deg ned ved statistikk?

For det første svært lite sannsynlig at det var blod på tallerkenen. For det andre; svært lite sannsynlig at dette blodet evt. var HIV-smittet. Synes det høres ut som om angsten ødelegger endel for deg i hverdagslivet; det finnes god hjelp å få om du kontakter legen din og ber om henvisning for samtale-terapi.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, spes. allmennmedisin og idrettslege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du lurer på om det er mulig å sende inn servietten for analyse!!

For du mener vel ikke at det dumt å gå og engste seg?

Alle har noe de er engstlige for,du også sikkert!!!!!

"Jeg håper du lurer på om det er mulig å sende inn servietten for analyse!!"

Nei, det lurer jeg ikke på. Det er vel noe alle vet at det går an å gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg håper du lurer på om det er mulig å sende inn servietten for analyse!!"

Nei, det lurer jeg ikke på. Det er vel noe alle vet at det går an å gjøre det?

Ja,da mener du vel at det ikke er mulig å gå og engste seg for noe slikt...

Men det er det.

Selv om du ikke engster deg for akkurat det,så kan vel andre gjøre det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...