Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg syns muslimer og kristne har mer til felles enn de har ulikeheter. Derfor syns jeg ikke det spiller noen rolle, med mindre man da er ateist (og det er jeg ikke).

Muslimer og kristne noe til felles? Eh... det der er jo som å sammenligne pønkere på Stovner med pygmeer i Afrika. I hvert fall utseendemessig ligner de to gruppene litt på hverandre også. Når man tenker slik, mister man nyanser...det blir for primitivt.

Anonymous poster hash: 27402...179

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

35

• Nord og ned

12

• skrevet

8

• Kayia

5

Hvordan er det i første omgang mulig å utvikle forståelse for halsugging for homofile og utroskap og frafall fra Islam slik Koranen foreskriver, og slik elevene i Osloskolene læres opp til ved kjøkkenbordet sammen med sine foreldre?

Jeg tror det finnes rom hos alle til å "modernisere# seg. Det er ikke lenge siden homofile hadde langt vanskeligere kår selv i Norge og at kristne slaktet for fote. Jeg tror på integrering, jeg tror på nestekjærlighet, jeg tror på å "møte" hverandre i stedet for å støte hverandre. 

Jeg tror ikke på skremselpropaganda spredt på nettet fra en sofakrok. Jeg tror ikke dette gjør annet enn å føre til større avstand til hverandre. Jeg tror mer på kjærlighet enn jeg tror på hat. Mulig jeg er naiv, men jeg har det best slik :)

Anonymous poster hash: 6a88d...2fb

Jeg tror ikke på skremselpropaganda spredt på nettet fra en sofakrok. Jeg tror ikke dette gjør annet enn å føre til større avstand til hverandre. Jeg tror mer på kjærlighet enn jeg tror på hat. Mulig jeg er naiv, men jeg har det best slik :)

Joda, de fleste har det vel best i sofakroken med gamle episoder av "kardemomme by" trygt plassert i DVD-spilleren.

Men noen har altså sett opptak av hvordan IS og beslektede holder på. Og det er simpelt hen for mye å tro at ALLE bare kan gi blaffen.

Skremselspropagada ser jeg hver eneste bidige dag på tv og hører det ellers å radioen. Og dette gjelder i all hovedsak Islam, muslimer, islamister og islam-ekstremister.<br />Hvis ingen står opp for IS or eksempel, så ønsker de å overta verden.<br />Ønsker du dette skal skje, eller skal vi stå opp mot de?<br />Og i tilfelle : hvilken måte er best å stå opp mot IS?<br />De er dårlig skjult at IS har sympati hos svært mange muslimeri hele verden.<br />Tør du ta sjangsen?<br /><br />Du skriver at du tror på integreing og det å møte hverandre.<br />Hvilket samfunn i verden synes du har lykkes best med dette?<br /><br />Du skriver om kirken og dens historie,og du har helt rett.<br />Men, eh, når endelig den norske kirke er blitt spiselig for folk flest, så skal vi altså rykke tilbake til "start" her i landet, men en "ny"prøvelse av samme slag som det vi hadde i middellderen.<br /><br />Islam har generelt et forkvaklet syn på alt vi står for (les : har opparbeidet) her i vesten.<br />Jeg vil heller snu spørsmålet rundt og spørre muslimene : Hvorfor flytte til vesten i det hele tatt, side vi er vanntro, og har en totalt annen kultur enn dere.<br /><br />Det skrives om "moderate muslimer".Jeg skal ikke bruke navn her, men husk på at disse ikke er fullvrdige uslimer i "de riktige muslimene" sine øyner.<br /><br />Igjen :tør du ta sjangsen?<br /><br /><br /><br />

Anonymous poster hash: 0420e...6e5

Jeg har for lenge, lenge siden innsett at det trolig er like fåfengt å diskutere med personer som har typ tankesett muslimer=terrorister som det ville vært og satt seg ned med en IS-tilhenger og forsøkt overbevise vedkommende om at nestekjærlighet og fred er bedre enn det motsatte ;)

Annonse

Jeg har for lenge, lenge siden innsett at det trolig er like fåfengt å diskutere med personer som har typ tankesett muslimer=terrorister som det ville vært og satt seg ned med en IS-tilhenger og forsøkt overbevise vedkommende om at nestekjærlighet og fred er bedre enn det motsatte

Tror jeg helst sikkert. Du får si i fra hva som ble resultatet hvis det mot formodning skulle dukke opp et slik menneske du kan forsøke på en dag.

Endret av Nord og ned

Jeg syns det står mye fornuftig i denne artikkelen: http://forskning.no/meninger/leder/2013/02/hvor-mange-muslimer-er-det-i-norge

Hvor mange er bekjennende muslimer er ikke det samme som tilknyttet trossamfunn. Spesielt Islam som jo er underkastelse av en leve måte med religiøse lover i det sekulære liv! Forskerne bør ta sine måle-enheters grunnlag opp til mer nøye vurdering, og ikke blande kortene.

Anonymous poster hash: c9cf1...fb5

Hvor mange er bekjennende muslimer er ikke det samme som tilknyttet trossamfunn. Spesielt Islam som jo er underkastelse av en leve måte med religiøse lover i det sekulære liv! Forskerne bør ta sine måle-enheters grunnlag opp til mer nøye vurdering, og ikke blande kortene.

Anonymous poster hash: c9cf1...fb5

:P

Yeah.

Jeg syns det står mye fornuftig i denne artikkelen: http://forskning.no/meninger/leder/2013/02/hvor-mange-muslimer-er-det-i-norge

Konklusjonen er feil:

Vi andre bør bli litt mer ydmyke for mangfoldet.  La oss gjøre det med stort omhu og mangfoldet inntakt.

Nei, vi skal aldeles inne ha masseinnvandring av muslimer kuamuflert under fanene "ydmyke for mangfoldet" og "intakt mangfold"!

Får lyst å gi sånne folk et spark bak. Politisk presteskap og falske profeter kamuflert som forskere.

Hun har delvis rett i at telling er ingen nøyral oppgave. Antall medlemmer i muslimske trossamfunn derimot kan langt på vei gi en indikasjon på hvor sterk innflytelse islam er og riskikoen fra de radikale som gjemmer seg blant mange fredelige muslimer.

Samtidig glemmes de 3 aller viktigste argumentene, typisk nok for sånnne mangfoldsprofeter:

1. Det er ikke hvor stor andel av befolkningen som er muslimer, men hvor mange voldsfanatikere som finnes under muslimsk fane. Du finner helt sikkert mange gode mennesker som regner seg for muslimer. Det er egentlig lite interessant fordi erfaringen er at de ikke er blant de ivrigste til å skaffe seg makt. I alle land der islam er flertallsreligion, har radikale muslimer klart å fortrenge de forholdsvis moderate muslimene og forfølger moderate muslimer og ikke-muslimer på det aller groveste. Når andelen av muslimer blir tilstrekkelig stor nok, kan vi ikke regne med at det går noe bedre i Norge enn noe annet muslimsk land. Siden vi aldri kan klare å skille godt nok mellom radikale muslimer og moderate muslimer, er er bare en muslighet igjen: At vi må unngå muslimsk innflytelse i Norge, selv om det blir til stor sørge for moderate muslimer.

2. Skal man bedømme islam som religion, nytter det ikke å se på at de forholdsvis moderate muslimenen sannsynligvis er i flertall. Det kommer av at muslimer er pålagt å opptre annerledes når de er i mindretall, bruke såkallt lovlig løgn for å beskytte islam, og den stadig pågående radikaliseringstrenden blant muslimer. De som var moderate tidligere, blir ofte radikale etter å ha nilest Koranen.

Man må gå til kilden, lese det som står i Koranen og få tolkninger fra muslimene egne mest skolerte folk. Det ser du ytterst sjelden i media. Nesten alltid ser du media forsvarer elelr bagatelliserer islam, legger skylden kun på ekstremister og sier de ikke representerer islam. Her dropper media kildekritikk. Hadde de brukt kildekritikk, hadde svaret blitt noenlunde slik: http://www.verdidebatt.no/debatt/cat12/subcat15/thread11552826/#post_11552826

3. Islam er en politisk religion til forskjell fra de fleste andre religioner og en religion der brudd på meneskerettigheter, tvang, voldbruk overfor ikke-muslimer og konvertitter fra islam er rettferdiggjort i Koranen. Altså er islam ikke kompatibel med demokrati med vil fortrenge og marginalisere alle andre enn tilhengerne.

.................................

Mange i media mangler dybdekunnskap om islam. Hadde de lest mer, ville de oppdaget at islam er temmelig ulikt alle andre religioner - islam er rett ut sagt en samlig av diabolske forestillinger.

Anonymous poster hash: 27402...179

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...