Gå til innhold

Mullah Krekar skal sendes ut på landet, ikke ut av landet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ut av landet har de ikke mulighet til å sende ham, desverre.

Så ut på landet er vel for å holde han unna andre fysisk, for å minske sjansen til påvirkning i moskeer osv.? Gjøre livet hans litt mindre behagelig i frihet?

Anonymous poster hash: 4b733...a55

Ut av landet har de ikke mulighet til å sende ham, desverre.

Så ut på landet er vel for å holde han unna andre fysisk, for å minske sjansen til påvirkning i moskeer osv.? 

Så lenge han har tilgang på telefon og internett tror jeg ikke det har noen betydning.

Anonymous poster hash: 4281d...c93

Send avskummet til Jan Mayen eller Bjørnøya.

Enig. Når har UDI funnet på noe rart:

http://www.nettavisen.no/nyheter/nrk--krekar-til-kyrksterra/8532605.html

Mulig jeg har misforstått, men var ikke fyren krigsforbryter?

Anonymous poster hash: 132cc...4ea

Annonse

Enig. Når har UDI funnet på noe rart:

http://www.nettavisen.no/nyheter/nrk--krekar-til-kyrksterra/8532605.html

Mulig jeg har misforstått, men var ikke fyren krigsforbryter?

Han er på FNs terrorliste og har en dødsdom mot seg i Kurdistan som senere tydeligvis er endret til livstid.

Endret av Maglor

At krekars advokat ikke synes Øra er "bra nok" får allerede sine reaksjoner :D

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/kommentar-mulla-paa-oera/a/23378013/

Hah! Et sted som ikke kan aksepteres? Hvor kresen kan man være, når man er 58 år, og nettopp har sluppet ut av fengsel etter å ha sonet en dom på to år og ti måneder for trusler mot Erna Solberg og tre kurdere? Jeg bare spør.

Og hvis kjørseøringan aksepterer å ta imot Krekar på lægd, må vel han kunne akseptere bygda. For svingende. Kyrksæterøra er både et vakkert og hyggelig sted, det må da jeg vite som har vokst opp der.

Endret av Maglor

At krekars advokat ikke synes Øra er "bra nok" får allerede sine reaksjoner :D

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/kommentar-mulla-paa-oera/a/23378013/

Hah! Et sted som ikke kan aksepteres? Hvor kresen kan man være, når man er 58 år, og nettopp har sluppet ut av fengsel etter å ha sonet en dom på to år og ti måneder for trusler mot Erna Solberg og tre kurdere? Jeg bare spør.

Og hvis kjørseøringan aksepterer å ta imot Krekar på lægd, må vel han kunne akseptere bygda. For svingende. Kyrksæterøra er både et vakkert og hyggelig sted, det må da jeg vite som har vokst opp der.

Leste meg opp på saken på Wikipedia. Grøss for en fyr. Når vet jeg hvorfor noen mener at sånne som ham burde hatt dødsstraff. Ikke kan jeg se at han har noe beskyttelsebehov heller siden han har dradd flere ganger til Irak.

Fant ikke ut fra Wikipedia noe jeg synes å ha lest. At fyren er krevd utlevert til USA og Tyskland. Stemmer det?

Mullaen, Mohyeldeen Mohammad, Batthi, og resten av islamistene som nå returnerer fra Syria bør interneres av hensyn til rikes sikkerhet. Gjerne på en rømingssikker bondegård som griserøktere, så kan de få gjort nytte for seg.

Mullaen, Mohyeldeen Mohammad, Batthi, og resten av islamistene som nå returnerer fra Syria bør interneres av hensyn til rikes sikkerhet. Gjerne på en rømingssikker bondegård som griserøktere, så kan de få gjort nytte for seg.

:) Griserøktere!

Men litt mer alvor: Mitt inntrykk er at vi mangler en lov som kan dekke et spesielt behov -  der fengselsvesenet ikke har lykkes med å endre innstillingen til de dømte, få dem bort fra voldelige intensjoner. Når voldspersoner har sonet straff og fremdeles er farlige, må de plasseres et sted der de ikke er til fare for andre. Slike steder må være så isolert at de ikke kan oppsøke resten av befolkningen eller true statens sikkerhet. Da kan de ikke ha tilgang til internet, telefon og brev. Da snakker vi altså om en ny type straff som de må kunne dømmes til og som er vil vare så lenge de lever. 100 års nekt på internet, telefon og brev og begrenset besøk fra utenomverden ivaretar vår sikkerhet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...