Gå til innhold

Har så lett for å tenke at det er meg mot " verden"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke akkurat rasjonelt antar jeg?

men sårt og vondt og fælt. Bør jo skjerpe seg men hjernen tenker kanskje automatisert . Og kanskje det er sant at jeg bare er en tulling som det går rett til hel ... Med. Og som har alle fæle forstyrrelser som kan oppdrives i diagnosemanualene. Er egentlig et allright menneske men kjenner meg som en " tust" ( vesaas) ....

Anonymous poster hash: 24764...b23

Skrevet

Tenkningen din er en del preget av "enten-eller"-forståelser, synes jeg. Du ser ut til å tenke at man enten er "et allright menneske" eller en "som har alle fæle forstyrrelser som kan oppdrives i diagnosemanualene". Hva med at man er et allright menneske som også har en del vansker som klassifiseres på bestemte måte i diagnosemanualene?

Skrevet

Er visst redd for å kvalifiseres " slik" og sånn- blir lett slik er du - er både ditt og datt - et mangfoldig og uforutsigbart vrakgods ... Svingninger el ustabilitet el alt . Jeg blir livredd.

Sikkert et godt forslag om du har nyansene klart for deg - jeg synes det renner over innimellom, men har kontroll. Synes ikke utenpå :) det er en seier!

Gjest Gargamel
Skrevet

Må innrømme jeg har mistet tråden angående namnlaus. Får du god behandling for tiden?

Det er en seier hvis du har kontroll og det ikke vises utenpå!

Skrevet

Må innrømme jeg har mistet tråden angående namnlaus. Får du god behandling for tiden?

Det er en seier hvis du har kontroll og det ikke vises utenpå!

tror behandlingen er god ,er bare redd både den og meg selv så da blir jegvil lett like langt . Balanserer på en line jeg lett ramler av..:( må få bukt med noen strie tankestrømmer som tar i overkant mye plass når det passer dem. Utad er jeg ok - gjemmer meg vekk når jeg blir satt ut av spill .
Skrevet

tror behandlingen er god ,er bare redd både den og meg selv så da blir jegvil lett like langt . Balanserer på en line jeg lett ramler av..:( må få bukt med noen strie tankestrømmer som tar i overkant mye plass når det passer dem. Utad er jeg ok - gjemmer meg vekk når jeg blir satt ut av spill .

Jeg har sagt det før og sier det igjen: jeg for min del ser fremskritt hos deg :) det er tydelig at du får god behandling, og jeg er kjempeglad på din vegne :)

Skrevet

Jeg har sagt det før og sier det igjen: jeg for min del ser fremskritt hos deg :) det er tydelig at du får god behandling, og jeg er kjempeglad på din vegne :)

takk, Hww! Tror ikke jeg skal fornekte det... Flink å pine meg selv og gi de verste scenarier tankemessig " løpetid" dog. Men gir jernet !
Skrevet

men sårt og vondt og fælt. Bør jo skjerpe seg men hjernen tenker kanskje automatisert . Og kanskje det er sant at jeg bare er en tulling som det går rett til hel ... Med. Og som har alle fæle forstyrrelser som kan oppdrives i diagnosemanualene. Er egentlig et allright menneske men kjenner meg som en " tust" ( vesaas) ....

Nei det er ikke rasjonelt.

Og man kan tenke seg selv til hel...(helvete)

Noen syter og klager livet igjennom, jeg kjenner et par slike og de unngår jeg, egentlig kun fordi de velger å ikke tenke rasjonelt.

Men min mann har kontakt, men han sier det er ikke mye håp,

Imidlertid dreier det seg kun om å velge noe konstruktivt, noe du selv kan gjøre, også går det bra. Håper du velger ikke-klaging og syting vei, så går det bra!  ;)

Skrevet

Nei det er ikke rasjonelt.

Og man kan tenke seg selv til hel...(helvete)

Noen syter og klager livet igjennom, jeg kjenner et par slike og de unngår jeg, egentlig kun fordi de velger å ikke tenke rasjonelt.

Men min mann har kontakt, men han sier det er ikke mye håp,

Imidlertid dreier det seg kun om å velge noe konstruktivt, noe du selv kan gjøre, også går det bra. Håper du velger ikke-klaging og syting vei, så går det bra! ;)

er ikke særlig sympatisk å sutre og klagd , skriver under på det.,, særlig ikke i ett sett og med kontinuerlige vulkanutbrudd med sjelegnag og surmaget tankespinn
Skrevet

er ikke særlig sympatisk å sutre og klagd , skriver under på det.,, særlig ikke i ett sett og med kontinuerlige vulkanutbrudd med sjelegnag og surmaget tankespinn

;)

hm..

men tenker du at det er deg mot verden? eller er den en spissformulering?

Jeg er dårlig på å forstå ikke erfarte ting, men jeg leser jo hva du skriver,

håper du kjenner det mindre sånn etter hvert!

Skrevet

takk, Hww! Tror ikke jeg skal fornekte det... Flink å pine meg selv og gi de verste scenarier tankemessig " løpetid" dog. Men gir jernet !

Ting tar tid, og veien kan være fryktelig humpete - men bare hold ut, dette ser jeg du klarer :)

Skrevet (endret)

;)

hm..

men tenker du at det er deg mot verden? eller er den en spissformulering?

Jeg er dårlig på å forstå ikke erfarte ting, men jeg leser jo hva du skriver,

håper du kjenner det mindre sånn etter hvert!

er nok litt spissformulert ja--- tankene tar litt av til tider . Endret av En namnlaus
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er du ikke alene om. Det er et meget typisk symptom ved paranoid personlighetsforstyrrelse.

Skrevet (endret)

Vet det , ser ikke bort i fra at vi har no' felles - men ikke alt :) det har jeg skjønt gjennom et dypdykk i faglitteratur .., bærer ikke nag - og er samarbeidsvillig. Dessverre i overkant redd for og krenkes og litt paranoiatakter om jeg ikke har en god dag kan forekomme,,,

Endret av En namnlaus
Skrevet

Vet det , ser ikke bort i fra at vi har no' felles - men ikke alt :) det har jeg skjønt gjennom et dypdykk i faglitteratur .., bærer ikke nag - og er samarbeidsvillig. Dessverre i overkant redd for og krenkes og litt paranoiatakter om jeg ikke har en god dag kan forekomme,,,

Hva tenker du om måten du ser på nav i denne sammenhengen? Jeg har også inntrykk av at du i mange sammenhenger har gode relasjoner, men jeg stusser stadig på ting du sier om nav.

Skrevet (endret)

Hva tenker du om måten du ser på nav i denne sammenhengen? Jeg har også inntrykk av at du i mange sammenhenger har gode relasjoner, men jeg stusser stadig på ting du sier om nav.

Vet at Nav er en hjelpeinstans . Vet jeg bør være åpen og samarbeidsvillig ift hva de har å tilby. I helgen sendte de meg ( og andre) textmelding hvor kreative krumspring i karrieren foreslås;) hipp hurra! Skal være mottakelig og lydhør, ta i mot deres " invitter" og forslag . Har til gode (?) å treffe en saksbehandler i nav, så holder på å stålsette meg for dette;)

Dessverre har jeg fått et svært blandet inntrykk av nav , både via media og noen litt stusselige erfaringer selv . Som tidl fortalt om...

Blir litt gira av å kritisk reflektere over dem og deres mulige forbedringspotensialer . Men bør vel kvikne til selv før jeg driver diskusjoner om hvorvidt de møter folks armod med hovmod:/ har ikke noe trang til å være påstålig. Intet er entydig , heller komplekst og mangetydig.

Nav prøver blant annet å fortelle meg at jeg ikke er syk i ett sett. Ringte meg og fortalte at jeg ikke var syk..!Bør jo ta det som en kompliment, bare litt sårt når du ikke helt på beina ...lege og psykolog driver jo og overbeviser meg om det motsatte.

Endret av En namnlaus
Skrevet

Vet at Nav er en hjelpeinstans . Vet jeg bør være åpen og samarbeidsvillig ift hva de har å tilby. I helgen sendte de meg ( og andre) textmelding hvor kreative krumspring i karrieren foreslås;) hipp hurra! Skal være mottakelig og lydhør, ta i mot deres " invitter" og forslag . Har til gode (?) å treffe en saksbehandler i nav, så holder på å stålsette meg for dette;)

Dessverre har jeg fått et svært blandet inntrykk av nav , både via media og noen litt stusselige erfaringer selv . Som tidl fortalt om...

Blir litt gira av å kritisk reflektere over dem og deres mulige forbedringspotensialer . Men bør vel kvikne til selv før jeg driver diskusjoner om hvorvidt de møter folks armod med hovmod:/ har ikke noe trang til å være påstålig. Intet er entydig , heller komplekst og mangetydig.

Nav prøver blant annet å fortelle meg at jeg ikke er syk i ett sett. Ringte meg og fortalte at jeg ikke var syk..!Bør jo ta det som en kompliment, bare litt sårt når du ikke helt på beina ...lege og psykolog driver jo og overbeviser meg om det motsatte.

Jeg synes det er litt rart at du fortsatt ser på tekstmeldingen på fredag som en slags melding til deg personlig. Det var jo åpenbart en masseutsendelse og ikke noe som var spesifikt rettet mot deg, du var bare en av en haug personer som fikk tilbud om et informasjonsmøte.

Jeg er også spørrende til påstanden din om at Nav prøver å fortelle deg at du ikke er syk _i ett sett_? Du har vært ute av arbeid i ca halvannet år, hvis jeg husker riktig, og det er ikke akkurat mange ganger du har vært i kontakt med nav, så de kan umulig ha fått formidlet dette i ett sett ;-)

Det kan være en lite gunstig "forsvarsmekanisme" å primært ville være opptatt av hvordan andre må endre seg (dvs. nav) i stedet for å orke å stå i prosessen om å tilpasse seg og gjøre endringer selv.

Kanskje du kan se på kontakten med nav som en mulighet for å trene på å forholde deg konstruktivt i forhold til noen du er ganske mistenksomme på?

Skrevet (endret)

Jeg synes det er litt rart at du fortsatt ser på tekstmeldingen på fredag som en slags melding til deg personlig. Det var jo åpenbart en masseutsendelse og ikke noe som var spesifikt rettet mot deg, du var bare en av en haug personer som fikk tilbud om et informasjonsmøte.

Jeg er også spørrende til påstanden din om at Nav prøver å fortelle deg at du ikke er syk _i ett sett_? Du har vært ute av arbeid i ca halvannet år, hvis jeg husker riktig, og det er ikke akkurat mange ganger du har vært i kontakt med nav, så de kan umulig ha fått formidlet dette i ett sett ;-)

Det kan være en lite gunstig "forsvarsmekanisme" å primært ville være opptatt av hvordan andre må endre seg (dvs. nav) i stedet for å orke å stå i prosessen om å tilpasse seg og gjøre endringer selv.

Kanskje du kan se på kontakten med nav som en mulighet for å trene på å forholde deg konstruktivt i forhold til noen du er ganske mistenksomme på?

sikkert tåpelig av meg men så tekstmelding som entret min tlf etter mørkets frambrudd fredags kveld som en anledning til å harselere litt med nav , som jeg ikke kan fri meg fra å ha noen horn i sida til. Må få presisere jeg ikke tror den var til bare meg personlig, skjønner det var en type masseutsendelse og at tekniske forhold trolig gjorde den dukket opp når den gjor.

De har stilt spørsmål ved min sykelighet ved tre anledninger , kan være ren prosedyre - gir meg noen mistro tanker om at de tror jeg later som oa. Dette treffer mine ømmeste tær da jeg har høg arbeidsmoral og synes det er forferdelig vondt Å være utilstrekkelig . Var hanglet og presset meg selv i årevis og familie har ofte sagt jeg skulle ta meg sammen . Føler litt nav mener det samme , men vet jo jeg ikke har belegg for å påstå det og de har jo tatt til etterretning legenes vurderinger .

Er for øvrig enig i at jeg må fokusere på hva jeg selv kan forandre før jeg tenker hva andre ( nav) skal forandre. Når instansen omtales i media med div sykdomstegn blir det imidlertid lett og også ta dette til inntekt for egen skepsis. Men nav ansatte er vel like forskjellige som resten av menneskeheten , min skepsis er mest rettet mot instansen generelt.

Endret av En namnlaus
Skrevet

sikkert tåpelig av meg men så tekstmelding som entret min tlf etter mørkets frambrudd fredags kveld som en anledning til å harselere litt med nav , som jeg ikke kan fri meg fra å ha noen horn i sida til. Må få presisere jeg ikke tror den var til bare meg personlig, skjønner det var en type masseutsendelse og at tekniske forhold trolig gjorde den dukket opp når den gjor.

De har stilt spørsmål ved min sykelighet ved tre anledninger 

Det har aldri jeg opplevd. Hva slags spørsmål var dette?

Anonymous poster hash: 9ab81...41a

Skrevet

Skjønner at det kan treffe helt feil at NAV er litt firkantede og i utgangspunktet krever at ting gjøres "på deres måte". Men jeg får ofte inntrykk av at du i din omtale av NAV "retter baker for smed". Jeg kan se mange du har større grunn til å være frustrert over enn ditt lokale NAV.

Håper uansett at du ved neste korsvei opplever NAV fra en god side.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...