AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Ble kjempesyk av influensaen for 2 år siden. Var alvorlig syk i 5 måneder etterpå. Jeg har en kronisk, men ikke kjempe alvorlig sykdom ellers. Og i fjor ble jeg anbefalt å ta influensavaksine. Holdt meg derfor influensafri da. Tok også vaksine i høst. Men nå leser jeg flere steder at årets vaksine beskytter dårlig .Ble litt engstelig nå...stemmer dette? Anonymous poster hash: 65910...51c 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403488-influensavaksine/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Influensavaksinen er alltid en slags gjetning, siden ingen vet akkurat hvilken viruskombinasjon som kommer. Vaksinen må være klar lenge før influensaen kommer for alvor, og viruset kan endre seg i løpet av vinteren. Men gjennomgått influensa er også en beskyttelse, og den varer lenger enn vaksinen Så det at du var syk for to år siden, kan gi deg totalt bedre immunitet enn om du bare hadde tatt årets vaksine, enten den nå treffer godt eller dårlig akkurat i år. Så jeg synes ikke du skal være engstelig - nå som du er vaksinert, er det lite du kan gjøre fra eller til, bortsett fra å være alminnelig nøye med hygienen og unngå influensasykepersoner. Så vidt jeg vet, er ikke årets influensa spesielt hard, heller, så det er lite sannsynlig at du blir veldig syk uansett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403488-influensavaksine/#findComment-3602010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2015 Del Skrevet 23. januar 2015 Influensavaksinen er alltid en slags gjetning, siden ingen vet akkurat hvilken viruskombinasjon som kommer. Vaksinen må være klar lenge før influensaen kommer for alvor, og viruset kan endre seg i løpet av vinteren. Men gjennomgått influensa er også en beskyttelse, og den varer lenger enn vaksinen Så det at du var syk for to år siden, kan gi deg totalt bedre immunitet enn om du bare hadde tatt årets vaksine, enten den nå treffer godt eller dårlig akkurat i år. Så jeg synes ikke du skal være engstelig - nå som du er vaksinert, er det lite du kan gjøre fra eller til, bortsett fra å være alminnelig nøye med hygienen og unngå influensasykepersoner. Så vidt jeg vet, er ikke årets influensa spesielt hard, heller, så det er lite sannsynlig at du blir veldig syk uansett. Godt å få beroligende svar:) Ja, jeg regner med at den fæle innfluensaen jeg hadde hjelper meg noen år fremover. Bra at denne influensaen ikke er så hard da. Men jeg ble skeptisk da jeg i går snakket med en nylig influensasyk dame, som nesten hadde blitt innlagt på sykehuset pga influensaen. Men satser på at det var et sjeldent tilfelle. Ellers jobber jeg i barnehage, så ikke lett å unngå smitte, dessverre. Anonymous poster hash: 65910...51c 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403488-influensavaksine/#findComment-3602078 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.