Gjest Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Trine skrev (På 24.1.2015 den 9.02): Du er nok litt overmedfølsom. Problemet med det er at det blir fryktelig slitsomt for deg. Veldig hyggelig for alle andre, men ikke for deg. Det kan nok hende du blir bedre når du blir eldre og forstår at du ikke kan bruke energi på f.eks å syns synd på Hellstrøm. Han har valgt sitt liv og om han ikke tåler motstanden han får så burde han ikke stukket seg så mye fram. Folk velger sine liv (ikke alle da, så klart) men de som går inn for å bli kjendiser. De sørger jo mange ganger selv for å havne i situasjoner de vet det bli styr av. Det kalles gratis reklame. Bare i denne tråden har Hellstrøm nå fått masse reklame for en fiskegrateng jeg ihvertfall ikke visste om før nå. Dette er de klar over, det er sterke mennesker med et skall rundt seg hvor alt bare preller av. Syns ikke du skal bruke energi på å syns synd på mennesker som selv har lagt opp til slike ting. Jeg vil anbefalle deg å kanskje skjerme deg selv litt også, ikke sette deg veldig mye inn i ting du ikke trenger sette deg inn i, dersom du vet du kan finne på å syns synd på personen. F.eks denne fotballfruen. Ikke les om henne. Jeg har jo ikke denne medfølelsen for folk som det du har. Men jeg har det for dyr. Før så jeg masse på animal planet, og jeg gråt og ble sint og frustrert. En dag tok jeg til fornuften. Jeg kan ikke se på programmer som dyrepolitiet o.l, jeg blir for opprørt av det. Du burde heller lese naturfag enn å følge med på Hellstrøm og fotballfruer Fint og godt svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403490-overmedf%C3%B8lende/page/2/#findComment-3602379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 hww skrev (På 24.1.2015 den 19.17): Fint og godt svar Tusen takk Det var veldig hyggelig å høre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403490-overmedf%C3%B8lende/page/2/#findComment-3602388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caylee Skrevet 24. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2015 Toga skrev (På 24.1.2015 den 1.55): Har ikke fulgt med på det sladderet, men mitt inntrykk er at mange syns han er "snobb". Verden har så mange problemer og folk henger seg opp i at de mener han er snobb............. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403490-overmedf%C3%B8lende/page/2/#findComment-3602412 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caylee Skrevet 24. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2015 Lillemus skrev (På 24.1.2015 den 6.24): Jaha? Trenger det ikke være mange bitene fisk i maten om det er klippfisk? Jeg har sansen for Hellstrøm på noen områder, men på andre områder er han en totalt uspiselig snobb. Å kalle det fiskegrateng når det er under 1/5 fisk i produktet blir som disse juicene de kaller blåbærjuice og så viser det seg at den består av ca. 3% blåbær og resten eple og drue. Bare bløff med andre ord. Så mye bråk ut av en ........... Fiskegrateng....... Utrolig 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403490-overmedf%C3%B8lende/page/2/#findComment-3602413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caylee Skrevet 24. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2015 Trine skrev (På 24.1.2015 den 9.02): Du er nok litt overmedfølsom. Problemet med det er at det blir fryktelig slitsomt for deg. Veldig hyggelig for alle andre, men ikke for deg. Det kan nok hende du blir bedre når du blir eldre og forstår at du ikke kan bruke energi på f.eks å syns synd på Hellstrøm. Han har valgt sitt liv og om han ikke tåler motstanden han får så burde han ikke stukket seg så mye fram. Folk velger sine liv (ikke alle da, så klart) men de som går inn for å bli kjendiser. De sørger jo mange ganger selv for å havne i situasjoner de vet det bli styr av. Det kalles gratis reklame. Bare i denne tråden har Hellstrøm nå fått masse reklame for en fiskegrateng jeg ihvertfall ikke visste om før nå. Dette er de klar over, det er sterke mennesker med et skall rundt seg hvor alt bare preller av. Syns ikke du skal bruke energi på å syns synd på mennesker som selv har lagt opp til slike ting. Jeg vil anbefalle deg å kanskje skjerme deg selv litt også, ikke sette deg veldig mye inn i ting du ikke trenger sette deg inn i, dersom du vet du kan finne på å syns synd på personen. F.eks denne fotballfruen. Ikke les om henne. Jeg har jo ikke denne medfølelsen for folk som det du har. Men jeg har det for dyr. Før så jeg masse på animal planet, og jeg gråt og ble sint og frustrert. En dag tok jeg til fornuften. Jeg kan ikke se på programmer som dyrepolitiet o.l, jeg blir for opprørt av det. Du burde heller lese naturfag enn å følge med på Hellstrøm og fotballfruer Jeg syns også svaret ditt er veldig fint ^^ Beklager at jeg ikke har svart før nå, men jeg pleier ofte svare mer sjeldent på mine egne tråder. Mest fordi det er mer personlig og derfor mer sårt å svare fort hvis det gir mening. Jeg føler det er omvendt. Syns jeg bare blir mer empatisk som tiden går. Men slitsomt er det ja, men bedre enn å være uten empati selvfølgelig Jeg syns du er veldig medfølende jeg. Du må ikke undervurdere deg selv 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403490-overmedf%C3%B8lende/page/2/#findComment-3602415 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DoleMari Skrevet 24. januar 2015 Del Skrevet 24. januar 2015 Caylee skrev (På 24.1.2015 den 22.02): Så mye bråk ut av en ........... Fiskegrateng....... Utrolig He-he.. Ja, vi har STORE problemer her i Norge! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403490-overmedf%C3%B8lende/page/2/#findComment-3602437 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Caylee skrev (På 24.1.2015 den 22.06): Jeg syns også svaret ditt er veldig fint ^^ Beklager at jeg ikke har svart før nå, men jeg pleier ofte svare mer sjeldent på mine egne tråder. Mest fordi det er mer personlig og derfor mer sårt å svare fort hvis det gir mening. Jeg føler det er omvendt. Syns jeg bare blir mer empatisk som tiden går. Men slitsomt er det ja, men bedre enn å være uten empati selvfølgelig Jeg syns du er veldig medfølende jeg. Du må ikke undervurdere deg selv Svar når du vil du og om du ikke vet hva du skal svare så er det lov å la være At du ønsker å tenke før du svarer er jo bare fornuftig. Jeg syns ikke du skal tenke på det, at du svarer sent altså Ja, du er ikke gammel nok enda Babyer er verdens største egoister, de tenker kun på seg selv. Så får man gradvis mer medfølelse for andre, før man forstår at man ikke kan ha det. Nei, du, dette vet jeg egentlig ikke. Men det er ikke feil å være empatisk (selv om jeg fikk god forklaring av madelenemie, sliter jeg med å skille begrepene empati og sympati, om du syns jeg blander). Det som er problemet er at du syns synd på mennesker som har lagt opp til det selv. Om det hadde vært at du begynte å gråte fordi du leste om jenter i India som ikke kan gå på do uten å risikere å bli voldtatt, så skulle jeg ikke sagt noe annet enn at du er et godt menneske, prøv å beskytt deg litt og være empatisk og god med de som er rundt deg og prøv å distanser deg litt fra resten av verden. Men, jeg mener, Hellstøm og fotballfruer fortjener ikke din empati og de trenger den ikke heller. Og ikke minst, de bryr seg ikke. Joda, jeg har empati, eller sympati, eller hva det nå er jeg har. Jeg har jo lært forskjellen på skolen en gang også, men husker ikke nå. Men jeg føler ikke med Hellstrøm eller andre pr-kåte som vet hva de går til. Jeg syns folk kan være respektløse og glemme at disse menneskene også er folk med feil og mangler som alle andre. Men jeg syns ikke syns på dem, ikke syns jeg synd på sigøynerene i Oslo heller, de søpler til så jævlig. Men for mange år siden gikk det en uteligger rundt i Oslos gater. Han hadde avrevne legger på buksa og leggene hans var blå. Det var iskaldt ute. Han gjorde ingen noe, forstyrret ingen, var ikke narkoman, alkoholiker (tror jeg) eller innpåsliten tigger, han så bare ut som en som hadde fått en skikkelig midt i trynet av livet. Han syns jeg synd på. Jeg var så ung på denne tiden at jeg hadde ikke egne penger. Hadde han levd nå skulle jeg kjøpt en varm bukse til han. Du tar såpass lett ting veldig inn på deg at jeg vil anbefalle deg å distansere deg litt, slik som jeg gjorde med animal planet. Jeg begynner ikke å gråte når jeg ser på nyhetene om krig og ebola og fandens oldemor, men dyr får jeg vondt av. Og ellers blir jeg vel mest forbanna over alt som skjer i verden og litt redd, så jeg har valgt å distansere meg, eller gi meg en pause fra nyheter. Og om du klarte å dra noe som helst fornuftig ut av denne bablinga så er jeg stolt av deg Du er et godt og fint menneske du Caylee 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403490-overmedf%C3%B8lende/page/2/#findComment-3602451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 DoleMari skrev (På 24.1.2015 den 23.40): He-he.. Ja, vi har STORE problemer her i Norge! Man skal virkelig ikke undervurdere alvorligheten av skikkelig fiskegrateng. Skal man få i seg 3 eller 6 biter med fisk. Er det torsk, ble den fisket med stang fra brygga i Lofoten. Hva spiste fisken før den ble grateng. Altså, det er tross alt en livsviktig avgjørelse. Skal man velge findus, eller hellstrøm, eller hva med first price? Store og viktige spørsmål. Hva med å lage selv tenker jeg da, de andre smaker bare kvalmt uansett 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403490-overmedf%C3%B8lende/page/2/#findComment-3602452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caylee Skrevet 26. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2015 Trine skrev (På 25.1.2015 den 7.13): Svar når du vil du og om du ikke vet hva du skal svare så er det lov å la være At du ønsker å tenke før du svarer er jo bare fornuftig. Jeg syns ikke du skal tenke på det, at du svarer sent altså Ja, du er ikke gammel nok enda Babyer er verdens største egoister, de tenker kun på seg selv. Så får man gradvis mer medfølelse for andre, før man forstår at man ikke kan ha det. Nei, du, dette vet jeg egentlig ikke. Men det er ikke feil å være empatisk (selv om jeg fikk god forklaring av madelenemie, sliter jeg med å skille begrepene empati og sympati, om du syns jeg blander). Det som er problemet er at du syns synd på mennesker som har lagt opp til det selv. Om det hadde vært at du begynte å gråte fordi du leste om jenter i India som ikke kan gå på do uten å risikere å bli voldtatt, så skulle jeg ikke sagt noe annet enn at du er et godt menneske, prøv å beskytt deg litt og være empatisk og god med de som er rundt deg og prøv å distanser deg litt fra resten av verden. Men, jeg mener, Hellstøm og fotballfruer fortjener ikke din empati og de trenger den ikke heller. Og ikke minst, de bryr seg ikke. Joda, jeg har empati, eller sympati, eller hva det nå er jeg har. Jeg har jo lært forskjellen på skolen en gang også, men husker ikke nå. Men jeg føler ikke med Hellstrøm eller andre pr-kåte som vet hva de går til. Jeg syns folk kan være respektløse og glemme at disse menneskene også er folk med feil og mangler som alle andre. Men jeg syns ikke syns på dem, ikke syns jeg synd på sigøynerene i Oslo heller, de søpler til så jævlig. Men for mange år siden gikk det en uteligger rundt i Oslos gater. Han hadde avrevne legger på buksa og leggene hans var blå. Det var iskaldt ute. Han gjorde ingen noe, forstyrret ingen, var ikke narkoman, alkoholiker (tror jeg) eller innpåsliten tigger, han så bare ut som en som hadde fått en skikkelig midt i trynet av livet. Han syns jeg synd på. Jeg var så ung på denne tiden at jeg hadde ikke egne penger. Hadde han levd nå skulle jeg kjøpt en varm bukse til han. Du tar såpass lett ting veldig inn på deg at jeg vil anbefalle deg å distansere deg litt, slik som jeg gjorde med animal planet. Jeg begynner ikke å gråte når jeg ser på nyhetene om krig og ebola og fandens oldemor, men dyr får jeg vondt av. Og ellers blir jeg vel mest forbanna over alt som skjer i verden og litt redd, så jeg har valgt å distansere meg, eller gi meg en pause fra nyheter. Og om du klarte å dra noe som helst fornuftig ut av denne bablinga så er jeg stolt av deg Du er et godt og fint menneske du Caylee Åhh tusen takk <3 Koslig å høre! Jeg er så glad du får god hjelp nå. At de har funnet det ut så livet ditt blir bedre :-) Jeg syns også synd på mennesker som også gjør gale ting for de har problemer siden de gjør det. Ikke alle forstår den tankegangen, det forstår jeg jo. Veldig fint å like dyr så mye. De kan virkelig lyse opp dagen. Du har jo hund, bra ha en trofast venn , hjelper jo på mye 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403490-overmedf%C3%B8lende/page/2/#findComment-3603172 Del på andre sider Flere delingsvalg…
DoleMari Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Trine skrev (På 25.1.2015 den 7.18): Man skal virkelig ikke undervurdere alvorligheten av skikkelig fiskegrateng. Skal man få i seg 3 eller 6 biter med fisk. Er det torsk, ble den fisket med stang fra brygga i Lofoten. Hva spiste fisken før den ble grateng. Altså, det er tross alt en livsviktig avgjørelse. Skal man velge findus, eller hellstrøm, eller hva med first price? Store og viktige spørsmål. Hva med å lage selv tenker jeg da, de andre smaker bare kvalmt uansett Hjemmelagt er absolutt best! Jeg har selv begynt å lage fra bunnen av:) Mye bedre 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403490-overmedf%C3%B8lende/page/2/#findComment-3603181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loft Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 DoleMari skrev (På 26.1.2015 den 21.39): Hjemmelagt er absolutt best! Jeg har selv begynt å lage fra bunnen av:) Mye bedre Hjemmelaget med klippfisk! Jeg har brukt klippfiskrester i flere år i min grateng, og jeg garanterer at jeg bruker mye, mye mer enn 18% fisk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403490-overmedf%C3%B8lende/page/2/#findComment-3603204 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 26. januar 2015 Del Skrevet 26. januar 2015 Caylee skrev (På 26.1.2015 den 21.30): Åhh tusen takk <3 Koslig å høre! Jeg er så glad du får god hjelp nå. At de har funnet det ut så livet ditt blir bedre :-) Jeg syns også synd på mennesker som også gjør gale ting for de har problemer siden de gjør det. Ikke alle forstår den tankegangen, det forstår jeg jo. Veldig fint å like dyr så mye. De kan virkelig lyse opp dagen. Du har jo hund, bra ha en trofast venn , hjelper jo på mye Forstår hva du mener med å syns synd på mennesker som også gjør gale ting. Jeg syns synd på noen av dem, men noen er bare gjennomførte idioter og de syns jeg ikke syns på. Ja, for meg er det avgjørende å ha hund. Det er han som holder meg oppe selv om han noen ganger er skikkelig plagsom 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403490-overmedf%C3%B8lende/page/2/#findComment-3603207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Lillemus skrev (På 24.1.2015 den 6.24): Jaha? Trenger det ikke være mange bitene fisk i maten om det er klippfisk? Jeg har sansen for Hellstrøm på noen områder, men på andre områder er han en totalt uspiselig snobb. Å kalle det fiskegrateng når det er under 1/5 fisk i produktet blir som disse juicene de kaller blåbærjuice og så viser det seg at den består av ca. 3% blåbær og resten eple og drue. Bare bløff med andre ord. Altså, klippfisk har en mye skarpere smak enn "ikke-klippfisk", og som Hellstrøm sa - det var smaksbalansen som var viktig for ham. Det er jeg enig med ham i, og hvis man skulle putte 30% klippfisk i en fiskegrateng ville smaken blitt så overveldende at resten av smakene ble borte. De som har smakt gratengen hans, sier jo at den er veldig god - og det er mer enn man kan si om flere av de andre ferdiggratengene som er å få kjøpt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403490-overmedf%C3%B8lende/page/2/#findComment-3603271 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Bookworm skrev (På 27.1.2015 den 7.35): Altså, klippfisk har en mye skarpere smak enn "ikke-klippfisk", og som Hellstrøm sa - det var smaksbalansen som var viktig for ham. Det er jeg enig med ham i, og hvis man skulle putte 30% klippfisk i en fiskegrateng ville smaken blitt så overveldende at resten av smakene ble borte. De som har smakt gratengen hans, sier jo at den er veldig god - og det er mer enn man kan si om flere av de andre ferdiggratengene som er å få kjøpt. Da ville jeg kalt produktet "grateng med klippfisk" eller noe sånt og ikke "fiskegrateng". I en vanlig fiskegrateng forventer man at det meste i retten er fisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403490-overmedf%C3%B8lende/page/2/#findComment-3603301 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gargamel Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Caylee skrev (På 23.1.2015 den 16.05): Jeg syns synd på alle. Også på dem mange misliker. Nå driver alle å slenger ut dritt om Helstrøm. Da får jeg helt vondt i sjelen og syns så synd på han. Blir trist på hans vegne. Syns synd på fotballfrue også Syns synd på alle som dør, uansett hvor vonde handlinger de har gjort. Syns synd på alle folk, også de mange andre ikke tenker på engang og de noen folk vil skal ha det vondt. Er det bra være sånn? Tror jeg bare er sånn. Hvorfor blir noen sånn? og andre ikke? Det er bra du er medfølende. Jeg synes også synd i "feil folk" noen ganger, selv om de fortjener det de får. Det må tross alt verre å være skyldig dømt enn uskyldig dømt. Har du tenkt på det? Jeg tror Helstrøm klarer seg bra. Han er nok sterk og har mange på sin side. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403490-overmedf%C3%B8lende/page/2/#findComment-3603306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caylee Skrevet 27. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2015 Gargamel skrev (På 27.1.2015 den 10.04): Det er bra du er medfølende. Jeg synes også synd i "feil folk" noen ganger, selv om de fortjener det de får. Det må tross alt verre å være skyldig dømt enn uskyldig dømt. Har du tenkt på det? Jeg tror Helstrøm klarer seg bra. Han er nok sterk og har mange på sin side. Bra jeg ikke er alene. Er jo bra være snill sånn egentlig 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403490-overmedf%C3%B8lende/page/2/#findComment-3603426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caylee Skrevet 27. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2015 Trine skrev (På 26.1.2015 den 22.01): Forstår hva du mener med å syns synd på mennesker som også gjør gale ting. Jeg syns synd på noen av dem, men noen er bare gjennomførte idioter og de syns jeg ikke syns på. Ja, for meg er det avgjørende å ha hund. Det er han som holder meg oppe selv om han noen ganger er skikkelig plagsom hehe, skjønner. Ligger hunder noen ganger i senga? Kattene mine ligger noen ganger i senga mi når jeg sover 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403490-overmedf%C3%B8lende/page/2/#findComment-3603427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Skrevet 27. januar 2015 Del Skrevet 27. januar 2015 Caylee skrev (På 27.1.2015 den 14.25): hehe, skjønner. Ligger hunder noen ganger i senga? Kattene mine ligger noen ganger i senga mi når jeg sover Noen har hunden sin i senga. Egentlig virker det som at ganske mange har det. Her i huset får ingen hunder ligge i senga. Noen ganger tenker jeg at det hadde vært koselig å hatt han i senga, spesielt om jeg er lei meg eller det er kaldt. Men tror ikke det er så koselig når han er våt og møkkete, så da er det bedre å ha en fast regel om at han skal sove på gulvet eller madrassen sin. Men han får ligge i sofaen Han ligger ikke der så mye, tror han syns det blir for varmt. Men det hender han sovner med hodet på fanget mitt og det er veldig koselig syns jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403490-overmedf%C3%B8lende/page/2/#findComment-3603442 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caylee Skrevet 27. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2015 Trine skrev (På 27.1.2015 den 14.41): Noen har hunden sin i senga. Egentlig virker det som at ganske mange har det. Her i huset får ingen hunder ligge i senga. Noen ganger tenker jeg at det hadde vært koselig å hatt han i senga, spesielt om jeg er lei meg eller det er kaldt. Men tror ikke det er så koselig når han er våt og møkkete, så da er det bedre å ha en fast regel om at han skal sove på gulvet eller madrassen sin. Men han får ligge i sofaen Han ligger ikke der så mye, tror han syns det blir for varmt. Men det hender han sovner med hodet på fanget mitt og det er veldig koselig syns jeg. Smart måte å løse det på :-) Naw, det er søtt ^^ Det er fin bekreftelse på at man er god eier 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403490-overmedf%C3%B8lende/page/2/#findComment-3603511 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.