Gå til innhold

Her løfter Shabana Rehman Pegida-lederen

Anbefalte innlegg

http://www.oblad.no/Her_l_fter_Shabana_Rehman_Pegida_lederen-5-68-18528.html

Komiker Shabana Rehman Gaarder løftet mandag Pegida-leder Max Hermansen, slik hun gjorde med mulla Krekar i 2004.

Formålet er å ufarliggjøre ham, forklarte hun til NTB etterpå.

– Det jeg vil ufarliggjøre, er Max Hermansen som person, slik at vi kan nærme oss hverandre og lytte til hva som faktisk blir sagt, sa Rehman Gaarder.

– Hvorfor er det slik at våre landsmenn og -kvinner frykter en framtid? Hvorfor er det slik at de er så redde for egne medborgere med et annet livssyn at de vil marsjere i gatene? Vi må til bunns i disse problemene. Da må vi lytte til hva de sier. Vi må nærme oss dem, sa hun.

Pegida, som er mot muslimsk innvandring og påvirkning fra islam, arrangerer protestmarsjer hver mandag i Oslo. Antall deltakere er synkende, fra cirka 190 personer i den første marsjen for tre uker siden – til mellom 30 og 40 personer denne mandagen, ifølge politiets anslag.

– Det er mange som ikke tør å møte opp fordi de er redde for å miste jobben og redde for konsekvensene ved å være der, sa Hermansen til Nettavisen.

Anonymous poster hash: 0d848...8d4

Fortsetter under...

I min fortvilelse,

kanskje jeg skal ringe shabana rehman, be henne løfte PPT 

De er kanskje ikke ekstremister som lager direkte terror i verdenssammenheng, men de lager terror for familier og enkeltmennesker.

Hvis hun kan løfte bydelsledere, ppt, lederen av søknadskontoret m.fl. og andre byråkrater tror jeg hun gjør mye for mange.

Ang pegidia, det er vel ikke flertallet som sier noe om noen har rett?

Flertallet mente vel at jøder var å regne som rotter og avskum for ikke mange tiår siden?

I min fortvilelse,

kanskje jeg skal ringe shabana rehman, be henne løfte PPT 

De er kanskje ikke ekstremister som lager direkte terror i verdenssammenheng, men de lager terror for familier og enkeltmennesker.

Hvis hun kan løfte bydelsledere, ppt, lederen av søknadskontoret m.fl. og andre byråkrater tror jeg hun gjør mye for mange.

Flertallet mente vel at jøder var å regne som rotter og avskum for ikke mange tiår siden?

Det gjorde de neppe.

Det undrer meg veldig at mange aviser stempler Pegida som ekstremister når omtrent halvparten av befolkningen i følge en meningsmåling er enige med dem.

Anonymous poster hash: ea914...a92

Hm... halvparten er enige med dem, men så er det 40-50 som møter opp?

Dette går ikke på å ha rett eller ikke, men å utvise alminnelig folkeskikk. Tidvis mangler dette i pressen når de stempler meningsmotstandere så grovt. Det er virkelig stor forskjell på å si at man tror noen tar feil og stemple dem som ekstremister. Å sammenligne jødehatere med folk som demonstrer for demokrati og mot religiøst tyranni (tyrannene er i lite mindretall, men klarer alltid å få makt likevel), er samme type grovhet.

Når Pegida er imot islamsk påvirkning, så er det fordi de er bekymret for demokratiets framtid. For alle land med muslimsk flertall mangler demokrati og respekt for menneskerettigheter. Da kan vi ikke vente noe bedre framtid for Norge heller med en framtidig stor muslimsk innflytelse.

Annonse

Så er vel spørsmålet da, om undersøkelsen måler det samme som det Pegida står for.

Det er ikke sååå kult å leve med dødstrusler for resten av livet, men all ære til dem som ofrer seg

Lenge leve multikulturen ;)

Hvis 40% er enige, som den artikkelen over her vil ha det til, så kan jeg ikke se hva slags "livsvarige dødstrusler" man utsetter seg for...

Så er vel spørsmålet da, om undersøkelsen måler det samme som det Pegida står for.

Hvis 40% er enige, som den artikkelen over her vil ha det til, så kan jeg ikke se hva slags "livsvarige dødstrusler" man utsetter seg for...

Ekstrem logisk brist, antar troll og ignorer o.0

Kanskje du kunne forklare den logiske bristen? Slik at jeg lærer meg å bli bedre, mener jeg.

Bra. Noen argumenterer slik:

§1. Jeg har alltid rett.

§2. Hvis jeg tar feil, gjelder §1. :)

Annonse

Åh, da så. Nei, beklager, jeg er ikke intelligent nok til å forstå dette.

Nei jeg tok nok feil, når folk sier de mottar trusler fordi de åpent sier at de er imot islamsk innvandring og påvirkning av samfunnet må nok det være løgn, siden 40% er enige med dem

Foresten så var vel minst 40% av frankrike enige med at de karikaturtegnerne skulle få holde på å tegne hva de ville også, så det må nok være en konspirasjonsteori at de ble drept fordi det kan jo ikke stemme da etter din logikk

Men greit nok, jeg skal la deg få være i fred, vet du bare troller fordi du liker å kverulere / trolle og det skal du få lov til skal ikke plage deg mer ;)

Og jada anonym ea914...a92, det er hersketeknikk å bruke hersketeknikk, og det er hersketeknikk å beskylde andre for å bruke hersketeknikk, og det er hersketeknikk å beskylde andre for å beskylde andre for å bruke hersketeknikk, og sånn kan man holde på til krampa tar en

Endret av Trollings

Hvem står for mest jødehat i vår tid - er det ikke muslimer?

En svensk reporter som gikk en runde i den svenske byen Malmö iført det tradisjonelle jødiske hodeplagget «kippa» for å teste holdningene mot jøder i byen, opplevde å bli slått og utskjelt av forbipasserende før han flyktet av frykt for å bli utsatt for vold.

Det var Sveriges Televisjon som onsdag i forrige uke sendte filmklipp filmet med skjult kamera fra journalisten Petter Ljunggrens vandring i Malmö, som dokumenterer noen av hendelsene som fant sted i løpet av få timer.

I ett av klippene ble Ljunggren filmet mens han satt på en kafe i Malmö iført Kippa og et smykke med en davidsstjerne. Flere forbipasserende slengte ut antisemittiske anklager mot ham.

Et annet sted ble han slått i armen, forteller Ljunggren, selv om dette ikke ble filmet. En av dem som skjelte ham ut kalte ham «jødisk djevel» og «jødisk dritt» og en annen bød ham «kom deg vekk».

Se denne filmen fra Malmø, stedet der det bort mest muslimer i Sverige.

https://www.youtube.com/watch?v=9cFYmhQMks8

"Nei jeg tok nok feil, når folk sier de mottar trusler fordi de åpent sier at de er imot islamsk innvandring og påvirkning av samfunnet må nok det være løgn, siden 40% er enige med dem

Foresten så var vel minst 40% av frankrike enige med at de karikaturtegnerne skulle få holde på å tegne hva de ville også, så det må nok være en konspirasjonsteori at de ble drept fordi det kan jo ikke stemme da etter din logikk"

Det er maks 3,8% muslimer i Norge (det avhenger av hvordan man beregner det, for det må det gjøres, siden det ikke er ført et regnskap over religiøs tilhørighet til lands), og 40% av Norges befolkning er "som Pegida". På mandag var det 30-40 oppmøtte av disse 40%. Det er den lille andelen av voldelige mennesker (drapstrusler er vold) blant de 3,8% med muslimer som holder disse 2 millionene unna demonstrasjoner?

Ang. det siste der. På "kontinentet" er det nylig begått terror med mange drepte. Likevel er det en mye større andel oppmøtte enn her til lands. Det er også underlig.

"Fire av ti er enige i at muslimsk innvandring og påvirkning fra islam utgjør en trussel for det norske samfunnet."

Problemet er at dette er en veldig upresis formulering, og jeg er ikke overrasket over at 40% sier seg enige i noe som kan tolkes på vidt forskjellige måter. Jeg kan i en viss forstand si meg enig selv. Sharia er selvsagt en trussel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...