Gå til innhold

Hatt en god dag?

Anbefalte innlegg

Nei, jeg er deppa, nedfor, fornærmet, såret og sint...

De i barnehagen påstår vi ikke smører ungen vår hver dag, 

hun har eksem... Hadde de visst hvor vi strever! 

Så da sårer det ekstra, når de påstår vi ikke gjør det vi strever med hver dag, morgen og kveld og flere ganger!!!!!!!!!!!

Og undervurderer oss da, vi har jo tenkt å få henvisning til hudlege nå når vi ser at eksemet bare blir verre,

så da trenger ikke de fortelle oss hva vi skal gjøre!!!!!!!

Anonymous poster hash: 61afe...60b

Er du sikker på at du tolker dette på en hensiktsmessig måte? Kanskje barnehagen skulle ha formulert seg annerledes, men hvis du tenker på at de ansatte også bryr seg om ungen din, at de ansatte føler med ungen når huden er dårlig, og at de derfor vil forsikre seg om at mest mulig gjøres for at ungen din får det bedre. Det er jo egentlig ganske flott at de bryr seg nok til å si fra - selv om de kanskje kunne ha sagt det på en bedre måte?

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

11

• Madelenemie

6

• AnonymBruker

5

• frosken

4

Mest aktive i denne tråden

Nja, har vært på skolen og gjespet meg gjennom en kjedelig forelesning/småsnakk-liksom-forelesning. Etter det har dagen vært litt kjip og jeg føler meg lei. Derfor logget jeg inn hit for å kommet med en eller annen iroisk og sarkastisk eller ærlig og direkte kommentar. Det hjalp før i tida, men.. jeg får det ikke til lenger. Ikke til nhd en gang. Jeg har mange ideer på hva jeg kunne skrevet og kommentert på, men jeg orker ikke. Hva er det som skjer med meg, når jeg ikke en gang kan trenge meg inn bak andres fasader med spydige og provoserende kommentarer.

Sukk. Soft, tilbakelent og kjedelig.

Gjest Ladytron

Nja, har vært på skolen og gjespet meg gjennom en kjedelig forelesning/småsnakk-liksom-forelesning. Etter det har dagen vært litt kjip og jeg føler meg lei. Derfor logget jeg inn hit for å kommet med en eller annen iroisk og sarkastisk eller ærlig og direkte kommentar. Det hjalp før i tida, men.. jeg får det ikke til lenger. Ikke til nhd en gang. Jeg har mange ideer på hva jeg kunne skrevet og kommentert på, men jeg orker ikke. Hva er det som skjer med meg, når jeg ikke en gang kan trenge meg inn bak andres fasader med spydige og provoserende kommentarer.

Håper dagen din blir bedre. Er leit hvis du ikke orker å skrive her pga du ikke finner fram til den kritiske og direkte stilen. Hva med å bare skrive på den måten du føler deg mest komfortabel med nå? Hvis du synes det er greit.

Jeg har både hatt en hyggelig dag og en sinnadag. Jeg har vært på yogakurs og etterpå drukket kaffe og skravlet med en av de andre deltakerne som jeg kjenner fra før. Jeg har kost meg med deilig mat. Men jeg har også sklidd på holka og veltet kaffe med grut utover benken og innunder alt som sto på den, og jeg bruker altfor lang tid på å skjære opp grønnsaker til spaghettisausen, så jeg engster meg for at det som allerede er i stekepanna skal svi seg. Og nå i kveld gikk hovedsikringen som jeg må ned i kjelleren for å bytte. Jeg har bannet mye i dag.

Annonse

Ja, gårsdagen var en fin dag! Faktisk veldig fin! Jeg hadde fri, og fikk mye ut av dagen:

Da mann og barn/ungdommer hadde gått, satte jeg en brøddeig og ryddet kjøkkenet. Kledde meg i full fart og dro til legen 9.15. Etter det gjorde jeg noen ærender (fikk bl.a. kjøpt nytt kaninfôr og dopellets til dem), og så kjørte jeg hjem. Fikk bakt ut brødene, og støvsuget. Skulle henge opp et speil (på gipsvegg), men jeg er ei kløne med drillen, så det ble ikke pent :-(.

Men i alle fall luktet det nybakt brød da ungdommene kom fra skolen, og 13-åringen hadde med seg to venninner. Veldig koselig - de ble hos oss helt til kvelden, bakte og spilte musikk. Jeg kjørte en bomtur til skolen på foreldrekonferanse - det var en uke for tidlig - og var på informasjonsmøte sammen med mann og sønn på videregående skole. Veldig bra!

Hadde lagt opp til å stille på dugnad i idrettsklubben til et  av barna etter det infomøtet, men jeg måtte melde avbud. Var helt skutt og tung i kroppen. Kom hjem, fikk gått gjennom leksene med minstejenta og fikk henne i seng, og så deiset jeg ned i sofaen, så på Broadchurch og Urix og leste litt i den boka jeg holder på med, før jeg tok kvelden.

Det vi ikke fikk tid til, var middag.... Men vi hadde både nybakt brød og rundstykker, så vi sultet ikke.

Gjest Gargamel

I går var det generalforsamling fra morgenen og så et styremøte. Som vanlig siste halvår krisestemning og diskusjoner om tiltak (oppsigelser i verste fall). Jobbet deretter til kl 20 og dro rett ut og møtte en kompis på en uteplass. Var hjemme ca 23:30.

Ikke en helt typisk dag med andre ord. Terningkast 4.

Jeg har både hatt en hyggelig dag og en sinnadag. Jeg har vært på yogakurs og etterpå drukket kaffe og skravlet med en av de andre deltakerne som jeg kjenner fra før. Jeg har kost meg med deilig mat. Men jeg har også sklidd på holka og veltet kaffe med grut utover benken og innunder alt som sto på den, og jeg bruker altfor lang tid på å skjære opp grønnsaker til spaghettisausen, så jeg engster meg for at det som allerede er i stekepanna skal svi seg. Og nå i kveld gikk hovedsikringen som jeg må ned i kjelleren for å bytte. Jeg har bannet mye i dag.

Kjøp deg en billig kjøkkenmaskin som kutter grønnsaker for deg,

det hjelper meg mye, du kan jo selv bestemme hvor mye du vil ha dem kuttet ved å kutte i porsjoner,

evt en stavmikser med en liten beholder, det går kjapt. Jeg har en wilfa og den er super.

Min dag i går var helt klart 1 (på terningkast)

Det ble ikke bedre da den eldre damen sa hun ikke burde kommet da jeg så unormal ut/sliten ut osv...

Jeg trodde det var viktig å holde avtaler, ikke avlyse fordi jeg hadde forårsaket min egen dårlige dag?

Jeg skjønner ikke systemene i samfunnet.

Kjøp deg en billig kjøkkenmaskin som kutter grønnsaker for deg,

det hjelper meg mye, du kan jo selv bestemme hvor mye du vil ha dem kuttet ved å kutte i porsjoner,

evt en stavmikser med en liten beholder, det går kjapt. Jeg har en wilfa og den er super.

Det ble ikke bedre da den eldre damen sa hun ikke burde kommet da jeg så unormal ut/sliten ut osv...

Jeg trodde det var viktig å holde avtaler, ikke avlyse fordi jeg hadde forårsaket min egen dårlige dag?

Det er lov å avlyse noe hvis man ikke er i form.

Anonymous poster hash: b6114...2ee

Du gjorde ikke noe feil, hun forsto bare at du var sliten og tenkte derfor at det kanskje var ekstra slitsomt for deg å ha besøk.  Hun kunne jo ikke vite på forhånd at du hadde hatt en dårlig dag.

I slike tilfeller kan du velge: Enten ringe noen timer i forveien og si fra at dere må avtale en ny dag, fordi det har skjedd ting som gjøre at du er utslitt - eller gjennomføre som planlagt, slik du gjorde i går.  Når du da får bemerkninger av typen "jeg burde kanskje ikke kommet, du ser veldig sliten ut", kan du svare at det stemmer at du har hatt en slitsom dag, men at det er fint å avslutte den med noe hyggelig.  Hvis du altså mener det og derfor følger den opprinnelige planen. 

Det minst hyggelige for begge parter er at du gjennomfører fordi du synes du må og lar henne forstå at du egentlig helst ville slippe.  Da er det bedre å utsette det.

Hvis besøket gjelder f.eks. noe som må gjøres eller snakkes om innen en bestemt dato, er det viktigere å prøve å gjennomføre enn om det bare er en "hyggevisitt". 

Viktige avtaler som legetimer, tannlege, frisør og sånt avlyser man ikke med mindre man er skikkelig dårlig (eller at behovet ikke er der lenger for legetime f.eks.), men et besøk hos en venn eller noe slikt kan man avlyse om man er helt utkjørt, men da sender man en melding eller ringer og sier fra. Jeg setter mye mer pris på at folk avlyser enn at de presser seg til å komme når de egentlig er helt utslitte og helst ville ligget hjemme og tatt vare på seg selv. Da kan vi heller møtes en annen dag hvor begge er mer opplagte.

Du gjorde ikke noe feil, hun forsto bare at du var sliten og tenkte derfor at det kanskje var ekstra slitsomt for deg å ha besøk.  Hun kunne jo ikke vite på forhånd at du hadde hatt en dårlig dag.

I slike tilfeller kan du velge: Enten ringe noen timer i forveien og si fra at dere må avtale en ny dag, fordi det har skjedd ting som gjøre at du er utslitt - eller gjennomføre som planlagt, slik du gjorde i går.  Når du da får bemerkninger av typen "jeg burde kanskje ikke kommet, du ser veldig sliten ut", kan du svare at det stemmer at du har hatt en slitsom dag, men at det er fint å avslutte den med noe hyggelig.  Hvis du altså mener det og derfor følger den opprinnelige planen. 

Det minst hyggelige for begge parter er at du gjennomfører fordi du synes du må og lar henne forstå at du egentlig helst ville slippe.  Da er det bedre å utsette det.

Hvis besøket gjelder f.eks. noe som må gjøres eller snakkes om innen en bestemt dato, er det viktigere å prøve å gjennomføre enn om det bare er en "hyggevisitt". 

Ok takk.

Jeg var veldig hyggelig, sliten, men jeg visste hvor mye dette betydde for flere involverte parter, så derfor var jeg sliten, men ok.

Altså jeg så sliten ut, men jeg var oppmerksom, svarte på spørsmål, stilte spørsmål, serverte, jeg hadde ikke noen form for øyekontakt, men det var fordi jeg var sliten, men jeg liker ikke bryte avtaler. Da besøket gikk klarte jeg ikke mer, jeg sovnet i halvparten av mine egne dagklær, og jeg sov til kl 03.00 ca, da våknet jeg og dusjet.

Jeg svarte den eldre damen at jeg hadde hatt en dårlig dag, at det kunne skje, at det nå var bedre. (det var jo bedre fordi jeg var utslitt, jeg hadde verken sorg eller tårer igjen, jeg var tom/utmattet/utslitt) Jeg visste bare ikke at jeg utseendemessing må være på "topp" når jeg tar imot besøk?

Jeg hadde rene klær, men var ellers sikkert ustelt, jeg glemte BH feks. (men jeg har ikke store bryster som slenger)

Jeg kom på dette etterpå, jeg klarte ikke tanken på en stram BH på en sånn dag!

Annonse

Viktige avtaler som legetimer, tannlege, frisør og sånt avlyser man ikke med mindre man er skikkelig dårlig (eller at behovet ikke er der lenger for legetime f.eks.), men et besøk hos en venn eller noe slikt kan man avlyse om man er helt utkjørt, men da sender man en melding eller ringer og sier fra. Jeg setter mye mer pris på at folk avlyser enn at de presser seg til å komme når de egentlig er helt utslitte og helst ville ligget hjemme og tatt vare på seg selv. Da kan vi heller møtes en annen dag hvor begge er mer opplagte.

Ok.

Jeg var ikke interessert i å ligge, jeg var jo sliten.

Jeg var interessert i å få en ok avslutning på en forferdelig dag, noe jeg ikke ville fått hvis jeg avlyste.

Jeg inviterer mer av system og prinsipp tror jeg... Jeg vet ikke om jeg syns det er hyggelig alltid?

Det kan bli hyggelig...men det er når jeg feks inviterte asperger jentene, men det ble ikke hyggelig før jeg klarte roe meg ned, da jeg ble superstresset av at de tok på tingene mine, men etter hvert når alle satt på plassene sine, roet jeg meg.

Det var en helt ok uro for meg å erfare, det er bare tull at jeg skal få så høy puls av at mennesker går rundt i huset mitt, min måte å takle det på, er mer å godta det, selv om det kjennes ubehagelig, men jeg er jo lettet, når alle til slutt bare sitter på en stol.

Jeg liker at også mennesker er på plass. (håper du forstår)(ikke så lett å forklare) (jeg mangler vel erfaring med å være venn)

Jeg svarte den eldre damen at jeg hadde hatt en dårlig dag, at det kunne skje, at det nå var bedre. (det var jo bedre fordi jeg var utslitt, jeg hadde verken sorg eller tårer igjen, jeg var tom/utmattet/utslitt) Jeg visste bare ikke at jeg utseendemessing må være på "topp" når jeg tar imot besøk?

Du må slett ikke det.  Men alt som synes utenpå, kan gjøre det lettere for en utenforstående å se at du er sliten. 

Hvordan man kler seg når noen kommer på besøk, varierer med hvor "høytidelig" det er.  Jeg går ofte i tilsvarende klær som jeg ville brukt på jobb, hvis det er familie eller noen andre jeg kjenner godt og det ikke er noen spesiell anledning som gjør at jeg pynter meg litt mer. 

Ok takk.

Jeg var veldig hyggelig, sliten, men jeg visste hvor mye dette betydde for flere involverte parter, så derfor var jeg sliten, men ok.

Altså jeg så sliten ut, men jeg var oppmerksom, svarte på spørsmål, stilte spørsmål, serverte, jeg hadde ikke noen form for øyekontakt, men det var fordi jeg var sliten, men jeg liker ikke bryte avtaler. Da besøket gikk klarte jeg ikke mer, jeg sovnet i halvparten av mine egne dagklær, og jeg sov til kl 03.00 ca, da våknet jeg og dusjet.

Jeg hadde rene klær, men var ellers sikkert ustelt, jeg glemte BH feks. (men jeg har ikke store bryster som slenger)

Jeg kom på dette etterpå, jeg klarte ikke tanken på en stram BH på en sånn dag!

Jeg tenker at du hadde besøk av en dame som er sensitiv for hvordan andre har det, og da er det naturlig at hun fanger opp at du hadde en dårlig dag.

Du så helt sikkert velstelt nok ut. Det er vanlig å bruke litt avslappet bekledning hjemme hos seg selv, og det er helt sikkert kun du selv som registrerte at du ikke hadde BH.

Du må slett ikke det.  Men alt som synes utenpå, kan gjøre det lettere for en utenforstående å se at du er sliten. 

Hvordan man kler seg når noen kommer på besøk, varierer med hvor "høytidelig" det er.  Jeg går ofte i tilsvarende klær som jeg ville brukt på jobb, hvis det er familie eller noen andre jeg kjenner godt og det ikke er noen spesiell anledning som gjør at jeg pynter meg litt mer. 

ok

Det var ikke høytidelig, det var hverdag og lekselesning og ingen spesiell oppdekning.

Jeg pleier bruke BH, selv om jeg hater det!, men for tiden orker jeg ikke noe mer stress enn det jeg får inn ørene.

Derfor når vi var til spesialist og skolemøte tok jeg et stort skjerf rundt halsen som liksom dekket brystkassen, da så det anstendig ut, for jeg orker ikke terroren med de BH`ene for tiden, jeg har ikke mer batteri kjennes det ut. Men jeg har ekstrabatterier, men begynner jeg bruke av dem, ser man det, jeg blir mer apatisk, flat, jeg savner en mor.

Jeg tror ikke en mor ville sagt jeg ser så syk og medtatt ut at hun ikke ville være her.

Jeg spurte damen om hjelp...jeg sendte mail nå, skrev at om du vil hjelpe med noe, er det beste du kan gjøre og ta med de friske barna ut på noe kos, og det skal hun, jeg er sååååå takknemlig!!

Det er jammen et snilt menneske! Hverdagen og sorgen må jeg jo klare som mor, men at noen vil gjøre noe for de som er friske er en lettelse. Nå begynte jeg nesten å ta til tårene igjen?? da er det noe galt med meg!

Jeg savner min psykiater, kanskje jeg skal skrive til henne, hun har sagt jeg kan det.

Men jeg savner stemmen hennes.

Jeg tenker at du hadde besøk av en dame som er sensitiv for hvordan andre har det, og da er det naturlig at hun fanger opp at du hadde en dårlig dag.

Du så helt sikkert velstelt nok ut. Det er vanlig å bruke litt avslappet bekledning hjemme hos seg selv, og det er helt sikkert kun du selv som registrerte at du ikke hadde BH.

Ja ok

For jeg er jo ikke brystfager. Men det var en venn av meg som sa engang, "jaså du går og slenger med brystene du",

jeg ble overrasket, for trodde ikke mine bryster kunne slenge? men etter det begynte jeg med BH:

Jeg skulle ønske noen hadde forklart meg om kvinneting på et tidligere tidspunkt, feks om forventninger.

Jeg liker ikke å oppføre meg uanstendig.

Men jeg ser så tydelig syk ut at til og med min svigerinne sa at hun ble redd for meg:-(

Ja ok

For jeg er jo ikke brystfager. Men det var en venn av meg som sa engang, "jaså du går og slenger med brystene du",

jeg ble overrasket, for trodde ikke mine bryster kunne slenge? men etter det begynte jeg med BH:

Jeg skulle ønske noen hadde forklart meg om kvinneting på et tidligere tidspunkt, feks om forventninger.

Jeg liker ikke å oppføre meg uanstendig.

Men jeg ser så tydelig syk ut at til og med min svigerinne sa at hun ble redd for meg:-(

Hvis folk uttrykker bekymring for deg, så synes jeg du skal minne dem på at du er robust og alltid kommer deg igjen selv om du har vanskelige dager. Bare minn dem på at det godt kan hende at du selv har glemt hvor fortvilet du er nå om noen dager.

Hvis folk uttrykker bekymring for deg, så synes jeg du skal minne dem på at du er robust og alltid kommer deg igjen selv om du har vanskelige dager. Bare minn dem på at det godt kan hende at du selv har glemt hvor fortvilet du er nå om noen dager.

Nettopp.

Det gjorde jeg i går...for det ble verre for meg med fokus på det.

Så jeg sa jeg har i dag hatt en fryktelig dag, sånt skjer, men jeg blir snart ok igjen.

Jeg forklarte til og med litt kjapt at en spesifikk sak utløste fortvilelsen, men at jeg allerede nå følte meg bedre.

Og at jeg sjelden har så dårlige dager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...