frosken Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Nettopp. Det gjorde jeg i går...for det ble verre for meg med fokus på det. Så jeg sa jeg har i dag hatt en fryktelig dag, sånt skjer, men jeg blir snart ok igjen. Jeg forklarte til og med litt kjapt at en spesifikk sak utløste fortvilelsen, men at jeg allerede nå følte meg bedre. Og at jeg sjelden har så dårlige dager. Da synes jeg det høres ut som om du håndterte situasjonen på en god måte:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403605-hatt-en-god-dag/page/3/#findComment-3603995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella Dotte Skrevet 29. januar 2015 Del Skrevet 29. januar 2015 Kjøp deg en billig kjøkkenmaskin som kutter grønnsaker for deg, det hjelper meg mye, du kan jo selv bestemme hvor mye du vil ha dem kuttet ved å kutte i porsjoner, evt en stavmikser med en liten beholder, det går kjapt. Jeg har en wilfa og den er super. Jeg er skeptisk til maskiner som kutter - jeg vil ha kontroll på det selv, med kniv, ser for meg at det lett blir bare mos og ujevnt. Dessuten er det gjerne skrelling og rensing som er mest tidkrevende... Og jeg har ikke noe imot å bruke tid på det, må bare planlegge bedre. Men jeg skal sjekke det ut, takk for tips! Stavmikser har jeg og bruker jevnlig, men den har en annen funksjon, den moser, med hensikt! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403605-hatt-en-god-dag/page/3/#findComment-3604042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Er du sikker på at du tolker dette på en hensiktsmessig måte? Kanskje barnehagen skulle ha formulert seg annerledes, men hvis du tenker på at de ansatte også bryr seg om ungen din, at de ansatte føler med ungen når huden er dårlig, og at de derfor vil forsikre seg om at mest mulig gjøres for at ungen din får det bedre. Det er jo egentlig ganske flott at de bryr seg nok til å si fra - selv om de kanskje kunne ha sagt det på en bedre måte? Jeg syns bare hun var så angripende... nærmest kjeftet på oss. Hun sa rett ut - det er flere ganger jeg har sett at dere ikke har smurt ungen bla bla... (men så har vi smurt ungen), også prøvde hun å ymte om at vi ikke stelte henne osv, men hun har vært stelt hver morgen. Det var mest måten hun tok det opp på. Hadde jeg jobbet der, hadde jeg tatt det opp på en annen måte. Slik hun gjorde var det mer i anklagende tone. De må da skjønne at vi foreldre har litt i skolten da. Jeg hadde f.eks. sagt noe sånn som - at jeg kanskje hadde spurt hvilke smørerutiner vi hadde og om vi hadde noe opplegg med lege, om vi kanskje hadde tenkt tanken på å henvise til hudlege, spurt hva barnehagen kunne gjøre... og ikke minst hatt en toveiskommunikasjon. Slik hun uttalte seg ble det mer enveis der hun på en måte sa slik som Dere smører ikke som dere skal osv... som om hun ga oss skylden. jeg føler barnehagen vet altfor lite om eksem. Nå har ikke ungen min det verste eksemet, jeg har sett mye verre på nettet, og det kommer gode og dårlige perioder tross iherdig smøring og at man gjør alt riktig! Og ikke minst at det blusser ekstra mye opp når hun er forkjølet. de kunne ikke skjønne hvorfor hun hadde eksem nå, for de hadde ikke gitt henen egg eller ketchup eller noe sånt... men atopisk eksem skyldes hudtypen, og skiftende og kaldt vær ikke er bra for huden. Selv om man er flink med kuldekrem, så er det ikke alltid nok! Anonymous poster hash: 61afe...60b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403605-hatt-en-god-dag/page/3/#findComment-3604641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 God dag? Tja, nå er det jo en helt annen dag enn da trådstarter begynte denne tråden da. Men for å svare; delvis. Jeg har venner som ringer og kontakter meg, men er overbevist om at jeg har bipolar 2 (udiagnostisert), så er på vei til å bli diagnostisert hos dr. Kvakkestad. Så får håpe det bærer frukter, En ting er iallefall sikkert: Jeg har gått alt for lenge uten fullstendige diagnoser og behandlinger. Samtidig så krever NAV at jeg holder meg i arbeid, og jeg får nærmest inntrykk av at de tror jeg forsøker å lure dem. "Feilen" er vel at jeg får altfor mange gode tilbakemeldinger på mitt arbeide, men de vet jo ikke hva det koster - og at jeg blir så syk at det er like før at jeg bare blir sengeliggende hele døgnet. NAV krever fortsatt behandling, DPS avviser videre behandling, fastlegen er makteløs. Men nå har jeg tatt skjeen i egne hender og tyr til privat diagnostisering og behandiling hos Psykia, Dr, Kvakkestad skal visstnok være dyktig, og det tror jeg på. Anonymous poster hash: 8ec25...f54 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403605-hatt-en-god-dag/page/3/#findComment-3604649 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 31. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2015 God dag? Tja, nå er det jo en helt annen dag enn da trådstarter begynte denne tråden da. Men for å svare; delvis. Jeg har venner som ringer og kontakter meg, men er overbevist om at jeg har bipolar 2 (udiagnostisert), så er på vei til å bli diagnostisert hos dr. Kvakkestad. Så får håpe det bærer frukter, En ting er iallefall sikkert: Jeg har gått alt for lenge uten fullstendige diagnoser og behandlinger. Samtidig så krever NAV at jeg holder meg i arbeid, og jeg får nærmest inntrykk av at de tror jeg forsøker å lure dem. "Feilen" er vel at jeg får altfor mange gode tilbakemeldinger på mitt arbeide, men de vet jo ikke hva det koster - og at jeg blir så syk at det er like før at jeg bare blir sengeliggende hele døgnet. NAV krever fortsatt behandling, DPS avviser videre behandling, fastlegen er makteløs. Men nå har jeg tatt skjeen i egne hender og tyr til privat diagnostisering og behandiling hos Psykia, Dr, Kvakkestad skal visstnok være dyktig, og det tror jeg på. Anonymous poster hash: 8ec25...f54 Bra du har tatt saken i egne hender, lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403605-hatt-en-god-dag/page/3/#findComment-3604652 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caylee Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 God dag? Tja, nå er det jo en helt annen dag enn da trådstarter begynte denne tråden da. Men for å svare; delvis. Jeg har venner som ringer og kontakter meg, men er overbevist om at jeg har bipolar 2 (udiagnostisert), så er på vei til å bli diagnostisert hos dr. Kvakkestad. Så får håpe det bærer frukter, En ting er iallefall sikkert: Jeg har gått alt for lenge uten fullstendige diagnoser og behandlinger. Samtidig så krever NAV at jeg holder meg i arbeid, og jeg får nærmest inntrykk av at de tror jeg forsøker å lure dem. "Feilen" er vel at jeg får altfor mange gode tilbakemeldinger på mitt arbeide, men de vet jo ikke hva det koster - og at jeg blir så syk at det er like før at jeg bare blir sengeliggende hele døgnet. NAV krever fortsatt behandling, DPS avviser videre behandling, fastlegen er makteløs. Men nå har jeg tatt skjeen i egne hender og tyr til privat diagnostisering og behandiling hos Psykia, Dr, Kvakkestad skal visstnok være dyktig, og det tror jeg på. Anonymous poster hash: 8ec25...f54 Trist å høre du ikke hatt god hjelp av staten :/ Veldig bra du ser andre muligheter. Håper det blir bedre for deg fremover 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403605-hatt-en-god-dag/page/3/#findComment-3604655 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Trist å høre du ikke hatt god hjelp av staten :/ Veldig bra du ser andre muligheter. Håper det blir bedre for deg fremover Takk Caylee! Jeg har muligheter nå, så skal ikke klage. Håper det beste for deg også fremover! Anonymous poster hash: 8ec25...f54 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403605-hatt-en-god-dag/page/3/#findComment-3604658 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caylee Skrevet 31. januar 2015 Del Skrevet 31. januar 2015 Takk Caylee! Jeg har muligheter nå, så skal ikke klage. Håper det beste for deg også fremover! Anonymous poster hash: 8ec25...f54 Tusen takk :-) Det er ikke noe galt å si ifra når noe er galt, så ikke tenk på slikt som klaging 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403605-hatt-en-god-dag/page/3/#findComment-3604662 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.