Gå til innhold

Hvor høy er du og hvor mye veier du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymous poster hash: 9e79c...fb5
  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Toga

11

• AnonymBruker

9

• slabbedask

6

• missmas

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kvinne; 176 cm, 76 kg

Anonymous poster hash: 69097...c79
Skrevet

mann 178 vekt er usikker har ikke veid meg på veldig ange år men antar rundt 75 kg (mye muskler lite fett)

dog usikker på hva denne spørreundersøkelsen hjelper for, lurer du på gjennomsnittshøyde/vekt for forskjellige kjønn så finner du det på google.com

Anonymous poster hash: 2e201...bc6
Skrevet

Jeg er en halv meter høy (ca) og veier 750 kg blank! Trenger jeg å nevne bredden? Den er isåfall 4 m.

Skrevet (endret)

?

Du kan tro jeg svarer på dette på en lat søndagsettermiddag..

Endret av XbellaX
Skrevet

?

Det er personlig.

Skrevet

185,478 cm. 83,0122 kg.

Anonymous poster hash: c9f8d...b7f
Skrevet

160 cm

79 kg sist jeg veide meg

høres ille ut, men jeg ser normal ut

Skrevet

172, 57 kg - kvinne.

Anonymous poster hash: 35c6b...3ea
Skrevet

169 cm og veier 52 kg - kvinne

Anonymous poster hash: abd3d...b04
Skrevet

Jeg er en halv meter høy (ca) og veier 750 kg blank! Trenger jeg å nevne bredden? Den er isåfall 4 m.

Gratulerer. Din BMI er på 3000.

Skrevet

Hvorfor spør du om dette?

Det er sikkert no 'lurings'.

Anonymous poster hash: ce7fb...efe

Skrevet

172, 57 kg - kvinne.

Anonymous poster hash: 35c6b...3ea

Og hva er din høyde? Meget viktig med fyllstendige opplysninger. Mvh Eugen fra NBF (Norsk Bodymassindex Forbund)

Anonymous poster hash: c9f8d...b7f

Skrevet

Hvis man tar vekten (massen) delt på volumet, så finner man massetettheten. Siden muskler veier mer enn fett, så er det vel bedre jo høyere massetetthet du har.

Så kan vi dele BMI på massetettheten. Da vil høy massetetthet senke resultatet, og lav vil øke. Vi kan kalle den nye målestokken BMDI, "Body Mass Density Index".

Siden BMI = Vekt/Høyde^2, og tettheten blir Vekt/Volum, så blir MBDI = Volum/Høyde^2.

For å finne volumet sitt kan man senke seg under vannet i et badekar som har målestreker på... kjekt om man har en hjelper til å lese av hvor mye vannet har steget, da.

Det blir naturligvis helt andre grenser for normalvekt, undervekt og overvekt med dette systemet da. Men kanskje ikke så veldig anderledes, siden menneskekroppen består av veldig mye vann, som veier 1 kg per liter, altså blir Volum/Høyde^2 (BMDI) nesten det samme som Vekt/Høyde^2 (BMI). BMDI kommer nok til å være litt under, slik at normalvekt kanskje blir 18-23.

Smart?

Skrevet

Og hva er din høyde? Meget viktig med fyllstendige opplysninger. Mvh Eugen fra NBF (Norsk Bodymassindex Forbund) Anonymous poster hash: c9f8d...b7f

Jeg tror neppe hun veier 172 kg vel.

Skrevet (endret)

Hvis man tar vekten (massen) delt på volumet, så finner man massetettheten. Siden muskler veier mer enn fett, så er det vel bedre jo høyere massetetthet du har.Så kan vi dele BMI på massetettheten. Da vil høy massetetthet senke resultatet, og lav vil øke. Vi kan kalle den nye målestokken BMDI, "Body Mass Density Index".Siden BMI = Vekt/Høyde^2, og tettheten blir Vekt/Volum, så blir MBDI = Volum/Høyde^2.For å finne volumet sitt kan man senke seg under vannet i et badekar som har målestreker på... kjekt om man har en hjelper til å lese av hvor mye vannet har steget, da.Det blir naturligvis helt andre grenser for normalvekt, undervekt og overvekt med dette systemet da. Men kanskje ikke så veldig anderledes, siden menneskekroppen består av veldig mye vann, som veier 1 kg per liter, altså blir Volum/Høyde^2 (BMDI) nesten det samme som Vekt/Høyde^2 (BMI). BMDI kommer nok til å være litt under, slik at normalvekt kanskje blir 18-23.Smart?

Tungvint. Særlig hvis man ikke har badekar.

Endret av slabbedask
Skrevet

Tungvint. Særlig hvis man ikke har badekar.

Ja, men det er viktig å veie og måle ting. Fant ut her om dagen at jeg hadde BMI på 60, og da gikk det plutselig et lys opp for meg: "no more cola for me".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...