Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg spurte i tråden "Kan en ha både RBD og BP" om det var bare den tråden som fikk deg til å tenke på trekk av EUPF eller om det er noe du har gått ut i fra lenge. Men fikk ikke svar.

Det betyr litt hvor mye jeg skal legge i svaret om det bare var den tråden, eller om det er noe jeg har vist tendens til over lengre tid på dol.

Endret av eller
Skrevet

Tror du er litt vel optimistisk både til internett som medium for observasjon av adferd for diagnostikk og NHD sin interesse av å analysere enhver tråd du legger ut...

But hey, that's just me.

Skrevet (endret)

Tror du er litt vel optimistisk både til internett som medium for observasjon av adferd for diagnostikk og NHD sin interesse av å analysere enhver tråd du legger ut...

But hey, that's just me.

Hvis han ikke har lagt merke til disse trekkene før så er jo det positivt.  Du analyserer heller ikke alle folk du møter.  Likevel er det trekk du legger merke til.  For meg betyr dette en del å vite.

Hvis noen skulle merke slike trekk hos meg så må det være på dol.  Ingen i RL ville merket det.

Endret av eller
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Mitt svar baserte seg på mitt inntrykk av deg gjennom lang tid på DOL.

Det betyr ikke at jeg leste gjennom alt du har skrevet like før jeg skrev det nevnte svaret.

Skrevet

Mitt svar baserte seg på mitt inntrykk av deg gjennom lang tid på DOL.

Det betyr ikke at jeg leste gjennom alt du har skrevet like før jeg skrev det nevnte svaret.

Ok. Takk for svar.

Skrevet (endret)

Hvis han ikke har lagt merke til disse trekkene før så er jo det positivt.  Du analyserer heller ikke alle folk du møter.  Likevel er det trekk du legger merke til.  For meg betyr dette en del å vite.

Hvis noen skulle merke slike trekk hos meg så må det være på dol.  Ingen i RL ville merket det.

Tror du er litt vel optimistisk til internett som medium for observasjon av adferd for diagnostikk.

Endret av Toga
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tror du er litt vel optimistisk til internett som medium for observasjon av adferd for diagnostikk.

Jeg tror du er noe optimistisk vedrørende hva du har kompetanse til å uttale deg om.

Skrevet

Jeg tror du er noe optimistisk vedrørende hva du har kompetanse til å uttale deg om.

Her kommer jeg og stiller spørsmål ved din raison d'être, klart du reagerer...

Nicklusheletida
Skrevet

Man må jo uansett ta ett nettsvar for det det er. Det kan være til hjelp eller det kan være helt feil.

Skrevet

Man må jo uansett ta ett nettsvar for det det er. Det kan være til hjelp eller det kan være helt feil.

Ja, hvis man har behov for usikre svar er det vel flotters, antar jeg...

Skrevet

Det er sant.  Men har du vært lenge nok på dol så er jeg redd dolere kan kjenne bedre til de svake sider enn behandler. Men for oss på psykiatri som sliter, så vil de ofte se mest av de syke sidene.  Men i RL er det de friske sidene som vises og som de på dol kjenner mindre til.

Nicklusheletida
Skrevet

Tror ikke jeg skal si så mye om det :-) Jeg for min del har evne til ikke å svelge alt og å sortere ut, men alle har kanskje ikke det :-)

Skrevet

Tror ikke jeg skal si så mye om det :-) Jeg for min del har evne til ikke å svelge alt og å sortere ut, men alle har kanskje ikke det :-)

Jeg har nok utlevert vel mye av mine svake sider jeg. Dol er et sted du kan få ut litt uten at noen kjenner deg. Sikkert ikke så fornuftig da. 

Skrevet

Har det noen verdi, om man uansett bør sile på egenhånd?

Nicklusheletida
Skrevet

Eller : Man bruker vel dol forskjellig. Jeg brukte det mye rundt juletider og det som kunne virke som alvorlig sykdom var høyt stoffskifte.

Men anklager ingen for å ta feil. Jeg tok feil jeg også og da blir saken presentert deretter.

Men poenget var: Du må være åpen for at svaret du får kan være feil.

Nicklusheletida
Skrevet

Toga : Jeg  synes det. Hvis jeg får et svar som peker i en retning, så vet jeg hva jeg skal Google og så kan jeg finne ut om det er noe jeg bør tenke mer på eller om jeg bare kan glemme det :-)

Ps. Gjelder ikke meg selv. Jeg er frisk :-)

Skrevet

Eller : Man bruker vel dol forskjellig. Jeg brukte det mye rundt juletider og det som kunne virke som alvorlig sykdom var høyt stoffskifte.

Men anklager ingen for å ta feil. Jeg tok feil jeg også og da blir saken presentert deretter.

Det er vel lite som er sikkert. Og jeg håper dette svaret er feil.  Samtidig så er det ikke første gang jeg har tenkt på det selv.  Vi har vel alle gode og dårlige trekk.  

Nicklusheletida
Skrevet

Eller : Jeg ville brukt svaret til å be om en ny utredning. Så kan du finne ut om det var riktig eller feil :-)

Skrevet

Så det fungerer slik at du kan dra til din psykoutreder og kreve utredning på konkrete syndromer du har lest om på nettet da?

Skrevet

Eller : Jeg ville brukt svaret til å be om en ny utredning. Så kan du finne ut om det var riktig eller feil :-)

Det er ikke enkelt å be om ny utredning når det er en diagnose du ikke ønsker å ha på papiret.  Men jeg vet mer selv hva jeg har å forholde meg til.  Kan gi opp å finne medisiner som gjør meg frisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...