Gå til innhold

Finn din Abrahamske religion.

Anbefalte innlegg

Man kan ikke bevise motsatt heller

Nei.

Men hva om jeg sier:

"Erna Solberg er reptil-alien, med planer om å ta over Jorden. Først Norge, så Verden. Siv Jensen er en robot som jobber for reptilene. Det sitter en reptil på andre siden av Månen og styrer Siv Jensen."

Syns du ikke dette høres rart ut?

Eneste forskjellen mellom dette og religion, er at religion er noe folk har terpet og terpet på i århundrer, så man har blitt mer vant til tankene. Selv om de er like hårreisende...

Fortell en løgn mange nok ganger, og det blir en sannhet.

Fortsetter under...

Hvorfor syns du det?

Mange vitenskapsmenn er deister. De mener universet ble skapt av en slags skaperkraft uten at de har noen religion

Hvorfor syns jeg hva ?

Ja, det finnes mange religiøse vitenskapsmenn. Og ? Det finnes sikkert leger som tror homeopati virker på "ordentlig", men at noen (eller mange) tror noe, gjør det ikke mer eller mindre sant. I tilfelle gud, så finnes eller finnes ikke en gud. Jeg ser eller sanser ingenting som tilsier at det finnes noe slik allmektig skaper, men jeg ser mange mekanismer som forklarer hvorfor andre gjør det fra gammelt av, da vi generelt kunne mye mindre ting en vi gjør nå. At folk i opplyste iland i 2015 fortsetter å tro på noen av disse greiene, er for meg like merkelig som om folk hadde trodd på låvenissen og tusser enda. En tradisjon som datt litt av lasset for noeb år siden, og jeg tipper fordi folk slutta å snakke om det som en sannhet til barna sine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...