AnonymBruker Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Jeg er opptatt av å gi barn medansvar tidlig når det gjelder oppgaver i hjemmet. Jeg mener det er en bjørnetjeneste å ikke la barna ta ansvar hjemme. Det er veldig bra for dem å ha dette inn med morsmelken, når de senere blir voksne. Derfor har vi alltid ansett husarbeidet hjemme som "team-arbeid". Etter at jeg ble alene med ungene har dette blitt enda viktigere også for min egen del. Jeg lurer på hvor mange oppgaver andres barn må gjøre hjemme? Min 8 åring og min 12 åring har følgende oppgaver hver uke: Daglig: - Holde sine egne rom ryddige. - Rydde etter seg i fellesrom. - Sortere sitt eget skittentøy i to ulike beholdere - Henge opp tøy etter at jeg har vasket det. - Ta ned hvert sitt rene tøy og brette det og legge det i skapet sitt. Ukentlig: - Støvsuge stuen og gangen en dag i uken hver (dette var en avtale vi gjorde da vi anskaffet katt, for å minske mine allergiplager) - Rense kattens dokasse annenver dag (ta ut avføring med liten spade og putte i søppelpose) - Vaske opp 1-2 ganger hver i uken. - I tillegg kan de bli spurt om å lage (enkel) middag opptil 1 dag hver i uken, men som oftest lager jeg selv middagen hele uken. Barna liker selv å lage mat, bare så det er nevnt. - Gå ut med søppel annenhver dag. Vi har hengt opp en liste i gangen med alle oppgavene. Fordelingen gjør det mye enklere hjemme for oss alle, og sparer oss (meg) for mye masing at vi har faste oppgaver. Anonymous poster hash: 82fde...8c9 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403747-hvor-mye-husarbeid-er-det-greit-at-barna-gj%C3%B8r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 3. februar 2015 Del Skrevet 3. februar 2015 Hvis ungene synes det er greit så er vel det det viktigste? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/403747-hvor-mye-husarbeid-er-det-greit-at-barna-gj%C3%B8r/#findComment-3605805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.