Madelenemie Skrevet 5. februar 2015 Skrevet 5. februar 2015 (endret) Hei! Da mine dager nå består av å følge rundt på diverse avtaler, er jeg helt sikker på at jeg fikk time sent på dagen i dag hos en spesialist og ikke tidlig, de ringte meg. Det ble ord mot ord, og "lett irritasjon" på telefon, vi diskuterte leenge!! De ringte også fra skjult nummer, noe som i utgangspunktet irriterer meg og jeg tar ikke alltid telefoner med skjult nummer, jeg gjorde det i dag fordi det inngår i min dagsplan for tiden. Vi ble ikke enige om hvem sin skyld dette var! Jeg godtar ingen dobbel timehonorar, fordi jeg er sikker, like mye som de er sikre på at jeg har hørt feil! Derfor ble det lett irritasjonsstemning mellom oss på telefon. Jeg har ikke fått noe varsel på telefon, eller i posten, slik at dette blir ord mot ord. Jeg er irritert!! Dette fordi jeg har et dags-skjema nå som blir helt forstyrret!! Men hvordan går jeg frem om de sender regning? Jeg betaler ikke, da jeg ikke glemmer avtaler! Jeg har i løpet av 10 år hos min psykiater, kun en gang, avlyst, og dette fordi jeg pga av trafikk ville kommet mellom 10 til 15 min for sent! Dette sa min psykiater er uproblematisk, men for meg er det ikke det! Hun har selv avlyst to timer pga av egne ting, noe som er ok, så lenge man vet det i god tid. Så jeg er ikke sånn som slurver så fælt! og jeg er like sikker som de er, så derfor blir det ord mot ord. Men hvordan kan vi "bevise", de sender ikke ut sms-varsel eller brev, så hva gjør jeg? Endret 5. februar 2015 av Madelenemie 0 Siter
slabbedask Skrevet 5. februar 2015 Skrevet 5. februar 2015 Men hvordan kan vi "bevise", de sender ikke ut sms-varsel eller brev, så hva gjør jeg? Siden de da ikke kan bevise det, kommer de ikke noen vei med kravet. Jeg hadde nektet å betale hvis jeg var helt sikkert på at jeg ikke selv hadde rotet. 0 Siter
Gjest Xtra Skrevet 5. februar 2015 Skrevet 5. februar 2015 Hei! Da mine dager nå består av å følge rundt på diverse avtaler, er jeg helt sikker på at jeg fikk time sent på dagen i dag hos en spesialist og ikke tidlig, de ringte meg. Det ble ord mot ord, og "lett irritasjon" på telefon, vi diskuterte leenge!!De ringte også fra skjult nummer, noe som i utgangspunktet irriterer meg og jeg tar ikke alltid telefoner med skjult nummer, jeg gjorde det i dag fordi det inngår i min dagsplan for tiden. Vi ble ikke enige om hvem sin skyld dette var! Jeg godtar ingen dobbel timehonorar, fordi jeg er sikker, like mye som de er sikre på at jeg har hørt feil!Derfor ble det lett irritasjonsstemning mellom oss på telefon. Jeg har ikke fått noe varsel på telefon, eller i posten, slik at dette blir ord mot ord.Jeg er irritert!! Dette fordi jeg har et dags-skjema nå som blir helt forstyrret!! Men hvordan går jeg frem om de sender regning? Jeg betaler ikke, da jeg ikke glemmer avtaler!Jeg har i løpet av 10 år hos min psykiater, kun en gang, avlyst, og dette fordi jeg pga av trafikk ville kommet mellom 10 til 15 min for sent! Dette sa min psykiater er uproblematisk, men for meg er det ikke det! Hun har selv avlyst to timer pga av egne ting, noe som er ok, så lenge man vet det i god tid. Så jeg er ikke sånn som slurver så fælt! og jeg er like sikker som de er, så derfor blir det ord mot ord. Men hvordan kan vi "bevise", de sender ikke ut sms-varsel eller brev, så hva gjør jeg?Hvis de sender regning sender du dem et brev eller epost, viser til fakturanummer og forklarer hvorfor du ikke aksepterer denne regningen. Tviler sterkt på at de da vil følge opp saken og avkreve pengene; de har jo ikke bevis for bestillingen. Husk å spare på kopi av brevet. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 5. februar 2015 Forfatter Skrevet 5. februar 2015 Siden de da ikke kan bevise det, kommer de ikke noen vei med kravet. Jeg hadde nektet å betale hvis jeg var helt sikkert på at jeg ikke selv hadde rotet. Hei! Ok takk. Jeg er ekstremt nøye på avtaler! Jeg kan selvsagt ikke si med 100% sikkerhet at jeg ikke hørte feil, men på den andre siden kan ikke de heller si med 100% sikkerhet at de ga korrekt informasjon. Det er derfor så fint når man får bekreftelse enten via brev eller sms, da blir det ikke rot og misforståelser. Min mann tror ikke jeg har hørt feil, da han sier jeg er veldig ordentlig på å notere avtaler, skrive opp på ukesplanlegger, samt i agenda, samt videreformidle til han og vedkommende det gjelder, alltid! Jeg fikk ny tid i dag, men jeg gjentok timen tre ganger, jeg kjente uro ved om det igjen skjer en feil!! Tror jeg rett og slett ringer og ber dem sende meg en bekreftelse på tiden, jeg misliker slike ting, og nå leste jeg at fra 2015 er det feks dobbel takst for å ikke møte til avtaler. Så mange avtaler som jeg har for barna, så må jeg ha system, ellers blir det dyrt og mye bortkastet tid. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 5. februar 2015 Forfatter Skrevet 5. februar 2015 Hvis de sender regning sender du dem et brev eller epost, viser til fakturanummer og forklarer hvorfor du ikke aksepterer denne regningen. Tviler sterkt på at de da vil følge opp saken og avkreve pengene; de har jo ikke bevis for bestillingen. Husk å spare på kopi av brevet. Ok takk, det gjør jeg. Jeg fikk ny tid, men jeg vil gjerne få den skriftlig bekreftet etter dette, så jeg ringer og ber om det. Jeg liker heller ikke at de ringer fra skjult nummer, sånt syns jeg er litt merkelig. Dette skal jeg også si i fra om. De har en kontortelefon, og denne kan de bruke når de ringer pasienter. Skjult nummer kan man heller ikke ringe tilbake til, slik at det var jo flaks at jeg tok telefonen i dag, da jeg har dårlig erfaring med skjulte nummer, jeg syns mennesker med skjulte nummer, er useriøse, eller telefonselgere etc... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.