Gå til innhold

Snart helg!

Anbefalte innlegg

Hva skal dere gjøre i helga?

Jeg ser frem til en hjemmehelg, med blanding av kulturinnslag (dattera og jeg skal på musikal i kveld), tilskuer til turnering i hall i morgen (mannen og jeg deler dagen mellom oss i to), besøk hos ei venninne søndag kveld - og innimellom det: sove lenge, helgefrokost, gjøre reint, klippe kaninene, forhåpentligvis finne datteras mobil, lørdagskveld i sofaen med hele familien med pizza, lørdagsgodt og et par glass rødvin til slutt, en tur i kirka, trimtur og boklesing :-)

To av barna skal visst ikke annet enn bare ha fri, tror jeg. Det blir muligens litt lekselesing og rydding på dem, men ellers er det vel bare avslapping, tror jeg.

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403981-snart-helg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida

Det føles lenge siden jeg hadde et hektisk familieliv. Livet er rolig og jeg begynner å venne meg til det og til og med like det :)

Yngstedatteren reiser på hytteferie med ei venninne og faren hennes. Jeg blir alene hele uka. I kveld er planen om å få et par bilder inn i ramme og henge dem på veggen. Jeg skal vaske bad, vaske klær, tørke støv og støvsuge.

Kjæresten og jeg har planer om en skitur i løpet av helga, men været ser grått ut så vet ikke hva det blir til. Skal i hvert fall være samme og gjøre ett eller annet.

Jeg skal søke faste jobber. Det er hovedfokuset for tiden, da jeg nå jobber som vikar rundt om kring.

Ellers har jeg ingen planer. I forhold til mitt tidligere liv har jeg nå et liv med lite planer :) Det betyr ikke at jeg bare sitter på rævva altså :rolleyes:

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403981-snart-helg/#findComment-3609038
Del på andre sider

Det føles lenge siden jeg hadde et hektisk familieliv. Livet er rolig og jeg begynner å venne meg til det og til og med like det :)

Yngstedatteren reiser på hytteferie med ei venninne og faren hennes. Jeg blir alene hele uka. I kveld er planen om å få et par bilder inn i ramme og henge dem på veggen. Jeg skal vaske bad, vaske klær, tørke støv og støvsuge.

Kjæresten og jeg har planer om en skitur i løpet av helga, men været ser grått ut så vet ikke hva det blir til. Skal i hvert fall være samme og gjøre ett eller annet.

Jeg skal søke faste jobber. Det er hovedfokuset for tiden, da jeg nå jobber som vikar rundt om kring.

Ellers har jeg ingen planer. I forhold til mitt tidligere liv har jeg nå et liv med lite planer :) Det betyr ikke at jeg bare sitter på rævva altså :rolleyes:

Hvor velger dere å gå for tiden? Jeg var ved Øvresetertjern en kveld denne uken, og da var det fint der, men jeg forestiller meg at det er mye f.eks. i bakken ved Ullevålseter? (Jeg liker ikke bratte bakker med is!). I dag gikk jeg en tur fra Skansebakken, men jeg er ikke så kjent i Oslo-marka så jeg trenger nye turforslag. Jeg bor noen mil utenfor byen, og her er det ikke skiføre:-( 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403981-snart-helg/#findComment-3609186
Del på andre sider

Nicklusheletida

Frosken : Synes liksom jeg har brukt vinteren godt, men når jeg tenker etter så har det bare vært 5 skiturer og en slalomhelg på fjellet.

Langrennsturene har vært slik: Første turen gikk fra Sognsvann og inn til Ullevålseter og da var det isete og steinhardt der. Flaut å si det, men jeg tok av meg skia i de verste delene av bakkene og gikk ned på beina. Ingenting skal brekkes igjen :lol:

Andre turen gikk vi også der og da var det nydelig føre. Da gikk vi lenger og gikk inn til Kobberhaugshytta. Det var så fint føre den dagen at det bare var å suse ned bakkene uten å ploge.

Ellers har jeg vært på et par småturer på kveldstid fra Frognerseteren til Tryvannsstua. Ene med kjæresten og andre med sønnen.

Så til sist gikk jeg alene også på kveldstid. Da gikk jeg lenger og inn til et sted jeg ikke har vært før. Skjenningsstua heter det. Holdt på å rote meg bort den kvelden, da jeg trodde det gikk en rundløype jeg kunne ta derifra isteden for å ta samme vei tilbake, men dårlig skilting. Virker som noen av skiltene er snudd på og peker i feil retning. Greit å vite hvis ikke du er ukjent og går på kvelden. Ta samme vei tilbake :-)

Har hatt silkeføre på alle turene bortsett fra den første. I fjor gikk vi en del i Østmarka, men tror ikke det er nok snø der nå uten at jeg skal si det for sikkert.

Jeg vet ikke hvordan det er nå i Nordmarka. Det er helt sikkert nok snø fortsatt, men siden det har vært såpass mildt med litt regn de siste dagene tipper jeg at føret ikke er like bra lenger. Isete er det nok ikke nå, tror jeg. Vi hadde planer om Kikut denne helga egentlig, men vi må se an føret og se hvor langt vi kommer. Jeg er litt avhengig av gode skie og godt føre når jeg skal ta en slik tur .

Lykke til ! Det er bare å prøve :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403981-snart-helg/#findComment-3609206
Del på andre sider

Annonse

Takk for gode tips. Jeg pleier ofte å gå samme vei tilbake når jeg er i helt ukjent terreng, særlig på kveldstid;-) Litt betryggende å høre at jeg ikke er den eneste som ikke er så glad i bratte bakker fulle av is...

I morgen har jeg tenkt meg opp i Sørkedalen igjen:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403981-snart-helg/#findComment-3609360
Del på andre sider

Startet inngangen til helgen med en middag med ei god venninne. I kveld blir det alenetid. Skal fyre i peisen, ha egenpleie på badet, ta på noe mykt og godt og bare slenge foran tv med noe godt å spise. I morgen blir det søndagstur om bakken er litt klar for å gåes på uten fare for brukne armer og ben. Ja, sånn blir min helg.

God helg alle sammen!

Anonymous poster hash: 55c43...b09
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403981-snart-helg/#findComment-3609374
Del på andre sider

Mannen var på ski både lørdag og søndag, men jeg stod over det denne helga. Neste helg er det vinterferie, og da skal vi av gårde til snø- og ski-land, og jeg håper på flere skiturer da :-)

I går hadde jeg "prosjekt finne datteras mobil som hadde vært borte i tre uker" (hun hadde letet hun også altså), og etter å ha gjennomsøkt alle skuffer, skap, vesker, jakker osv - og funnet andre ting som har vært borte - fant jeg den inni godstolen i stua! Den hadde glidd ned bak setet og lå rett og slett inni stolen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/403981-snart-helg/#findComment-3610010
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...