Gå til innhold

Det er visstnok ikke vanskelig en gang!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke overrasket over det du skriver her. Jeg syns det var større variasjon blant dolerne før- nå er det mye syt og sneverhet syns jeg.

Lengre og lengre mellom jeg er her, og har skjønt at du har hatt en pause også? Er du på andre forum?

Hei!

Nei,

jeg er ikke på andre forum.

Jeg har det best jo mindre mennesker jeg har kontakt med ;) jeg er klarere i tankerekkene mine enn noen gang.

Jeg har ikke FB, ikke twitter, ikke instagram etc.. 

Det hender jeg har et fagspørsmål, da er jeg innom ulike forum, men det handler da om en fugl, en sopp, en salamander etc...

Eller en beregning og et diagram...

Jeg har fått mange gode svar på dol, men etter at jeg ble "frisk" fikk jeg mye tull, etter at jeg ikke var nødhjelpstrengende mer og klarte meg selv, var det lite hjelp å få...(mulig det var det at det ikke er tillatt å være sint:-) jeg vet ikke, men feil er det uansett)

jeg har egne tanker om hva det kan skyldes, men det bør vel skrives evt i en egen tråd. slik jeg har forstått at lederne på dol ønsker det ;)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

18

• Kayia

14

• Trine

12

• slabbedask

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er ikke overrasket over det du skriver her. Jeg syns det var større variasjon blant dolerne før- nå er det mye syt og sneverhet syns jeg.?

Det er vel fordi dol mer eller mindre har blitt et rent helseforum. Og jeg syntes ikke det er rart at folk uten utsikter til bedring eller meningsfull fremtid "syter" litt. Det er helt naturlig.

Skrevet

Det er vel fordi dol mer eller mindre har blitt et rent helseforum. Og jeg syntes ikke det er rart at folk uten utsikter til bedring eller meningsfull fremtid "syter" litt. Det er helt naturlig.

Hei!

Tja det kan så være, men de som syter mest er vel de som mener de er friske ;)

og likevel bruker timer på dol  hver dag, i sin hektiske jobbdag:-)

bare en tanke, og uten å nevne nick ;)

Man kan få mye nytelse og tilfredsstillelse av å leve på illusjonen om at man er frisk, fordi man kan gi noen gode svar på psyk-forum!

De friske er på andre fora ;) eller ingen.

Skrevet

Vi burde lage en ti på topp tråd om hvem som har det aller værst her synes jeg  :lol:

Skrevet

Vi burde lage en ti på topp tråd om hvem som har det aller værst her synes jeg  :lol:

Vi bør lage en topp ti over de som er flinkest på å sparke nedover. Tror jeg kan garantere deg plass på pallen.

Anonymous poster hash: 4503d...56a

Skrevet

Vi bør lage en topp ti over de som er flinkest på å sparke nedover. Tror jeg kan garantere deg plass på pallen.

Anonymous poster hash: 4503d...56a

Så bra du får ut frustrasjonen din her da, du kan sikkert gråte litt også?  :P

Skrevet (endret)

På samme måte som vi som er friske oppfordres til å ikke spore av tråder på psyk kunne kanskje webmaster oppfordre brukere til å la være å spamme de få trådene man har på åpent med syt og/ eller "jaja", "men men" og "bare noe jeg tenkte på" etc også kanskje?

Endret av Kayia
Skrevet

På samme måte som vi som er friske oppfordres til å ikke spore av tråder på psyk kunne kanskje webmaster oppfordre brukere til å la være å spamme de få trådene man har på åpent med syt og/ eller "jaja", "men men" og "bare noe jeg tenkte på" etc også kanskje?

Kanskje de skulle vurdere å installere denne addonen. Fix the web one word at a time !

Bytt ut alle disse lassis ordene med feminist-kampfraser

https://chrome.google.com/webstore/detail/word-filter/hhcjejiphdooogohnbfompmnglmgeiol

Bare noe jeg tenkte på

Anonymous poster hash: 71a3e...a99

Skrevet

ENIG! Og ja, jeg brøler det gjerne med store bokstaver. De idiot-innleggene der er mange ganger mer irriterende enn avsporingene enkelte gjør mer eller mindre (u)bevisst.

Skrevet

ENIG! Og ja, jeg brøler det gjerne med store bokstaver. De idiot-innleggene der er mange ganger mer irriterende enn avsporingene enkelte gjør mer eller mindre (u)bevisst.

Helt, helt enig. Ut fra hvordan en del oppfører seg på dol skjønner man at det er langt igjen - if at all mulig - før de kan sies å ha normal sosial omgang og kommunikasjon med folk. Webmaster virker å mene at dette er helt ok atferd på nye dol, mens friskes innspill på psyk skal slås ned på. Forstå det den som kan.

Skrevet

Helt, helt enig. Ut fra hvordan en del oppfører seg på dol skjønner man at det er langt igjen - if at all mulig - før de kan sies å ha normal sosial omgang og kommunikasjon med folk. Webmaster virker å mene at dette er helt ok atferd på nye dol, mens friskes innspill på psyk skal slås ned på. Forstå det den som kan.

Nå er du bare frekk!

Anonymous poster hash: 24ed9...90f

Skrevet

Skal ikke folk få lov å være psyke i fred nå?

Så sånn er det.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Anonymous poster hash: f13f4...830

Gjest Admin Doktoronline
Skrevet

Din påstand her stemmer ikke. Vi sletter en god del av utflytende kommentarer, og i tillegg har vi nylig oppfordret til bruk av meldingsforumet og egne tråder for den formen for kommunikasjon. http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/403929-til-dere-som-småprater-i-mange-tråder/

Skrevet

Hvilke friske innspill er det webmaster er imot ?  :wacko:

Og stusser litt over at DU klager på andre folk sin kommunikasjon, du har en veldig prippen "ovenfra og ned" holdning som jeg synes er forkastelig overfor syke folk. Men det er min mening, og alle har rett på sin mening selvsagt :)

Anonymous poster hash: 71a3e...a99

Skrevet

Altså, om du forventer "friske" kommentarer på et forum om psykiske lidelser og problemer og forventer at de som skriver der skal være normale i toppen så bør du kanskje vurdere å slutte å lese innleggene her. Det er ganske mange psyke som ikke har normal sosial omgang, det er en av tingene ved de fleste av disse lidelsene ;)

Bare noe jeg tenkte på

Men men :P

Skrevet

Din påstand her stemmer ikke. Vi sletter en god del av utflytende kommentarer, og i tillegg har vi nylig oppfordret til bruk av meldingsforumet og egne tråder for den formen for kommunikasjon. http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/403929-til-dere-som-småprater-i-mange-tråder/

Skroll opp. Denne tråden viser vel med all mulig tydelighet at du/ dere ikke luker vekk ja ja, men men og bare noe jeg tenkte på- utsagnene i tråder, og forøvrig ikke har kommet noe vei med å meddele dette i den ene tråden du linker til her.

Gjest Ladytron
Skrevet (endret)

Greit nok at friske ikke bør synse for mye på psykiatriforum, men skjønner ikke hvorfor nesten enhver tråd som blir startet av en "NT-person" på åpent forum skal kuppes av folk som ikke har lyst til å gjøre annet enn å kverulere, klage eller spore av tråden for å heller snakke om seg og sitt.

Som tidligere psykisk syk har jeg syntes at det har vært konstruktivt å lese mange av innleggene på åpent forum (og også samliv forumet). Det ga meg innsikt i andre, "friskere" måter, å håndtere problemer på og leve livet sitt. Selv om det kan være langt mellom liv og lære gjorde jeg meg mange refleksjoner gjennom å lese på DOL og tror selv at dette har hjulpet med å endre livet mitt i en positiv retning. 

Men nå virker det som om det negative får alt for stor plass. Jeg ser også tendenser til at en del av de som klager over ting de sliter med svarer med å komme med personangrep når de får velmente råd. Det virker som om det er viktig å forsvare sin rett til å ha det jævlig heller enn å vurdere å gjøre noen grep i livet for å få det bedre. Slik utviklingen har vært i det siste skjønner jeg godt at folk slutter å være her inne.

Endret av Ladytron
Skrevet (endret)

Greit nok at friske ikke bør synse for mye på psykiatriforum, men skjønner ikke hvorfor nesten enhver tråd som blir startet av en "NT-person" på åpent forum skal kuppes av folk som ikke har lyst til å gjøre annet enn å kverulere, klage eller spore av tråden for å heller snakke om seg og sitt.

Som tidligere psykisk syk har jeg syntes at det har vært konstruktivt å lese mange av innleggene på åpent forum (og også samliv forumet). Det ga meg innsikt i andre, "friskere" måter, å håndtere problemer på og leve livet sitt. Selv om det kan være langt mellom liv og lære gjorde jeg meg mange refleksjoner gjennom å lese på DOL og tror selv at dette har hjulpet med å endre livet mitt i en positiv retning. 

Men nå virker det som om det negative får alt for stor plass. Jeg ser også tendenser til at en del av de som klager over ting de sliter med svarer med å komme med personangrep når de får velmente råd. Det virker som om det er viktig å forsvare sin rett til å ha det jævlig heller enn å vurdere å gjøre noen grep i livet for å få det bedre. Slik utviklingen har vært i det siste skjønner jeg godt at folk slutter å være her inne.

Dette var en god oppsummering av det samme som jeg opplever. Synd at det har blitt sånn, men retningslinjene, strukturen og justisen her inne gjør at meg ikke akkurat optimistisk med tanke på forbedring heller må jeg si.

Endret av Kayia
Gjest Ladytron
Skrevet

Dette var en god oppsummering av det samme som jeg opplever. Synd at det har blitt sånn, men retningslinjene, strukturen og justisen her inne gjør at meg ikke akkurat optimistisk med tanke på forbedring heller må jeg si.

Nei, vi får håpe at det kommer seg på sikt, før alt for mange finner veien til andre forumer. De som er ansvarlige for DOL burde bli flinkere til sette grenser for det de kaller for "utflytende kommentarer". Når kommentarene går over til å bli gjentatte spydigheter og personangrep burde det også reageres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...